فراهم شدن امکان سفر عمره گزاران به سایر شهرهای عربستان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
فراهم شدن امکان سفر عمره گزاران به سایر شهرهای عربستان

عمره‌گزاران می‌توانند با دریافت روادید ۳۰ روزه علاوه بر انجام مناسک عمره، به هر یک از شهرهای دیگر این کشور سفر کنند.

در حالیکه در مناسک عمره تنها امکان سفر به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره بر اساس یک سنت دیرینه برای عمره‌گزاران امکان‌پذیر بود، معاون وزارت حج و عمره عربستان از تصمیم این کشور برای صدور اجازه سفر برای عمره‌گزاران به سایر شهرها خبر داد.

عبدالعزیز وزان معاون عمره وزارت حج عربستان اعلام کرد :

عمره‌گزاران می‌توانند علاوه بر انجام مناسک عمره، با دریافت روادید ۳۰ روزه به هر یک از شهرهای دیگر کشور سفر کنند.

به گفته وی روادید عمره ۱۵ روزه و ۱۵ روز دیگر هم برای سفر به شهرها و امکان دیدنی عربستان در نظر گرفته شده و درخواست شرکت‌های عمره پیش از سفر عمره‌گزاران به عربستان تنها شرط استفاده از این امکان است.

این تصمیم عربستان در راستای افزایش شمار عمره‌گزاران این کشور صورت می‌گیرد.

در سال گذشته تعداد عمره‌گزاران کمی بیش از ۷ میلیون نفر بود و دولت سعودی سعی دارد امسال با برنامه‌ریزی این میزان را تا نیمه ماه شوال ۱۴۴۰ هجری قمری به ۸ میلیون و نیم برساند.

در همین راستا امسال فصل عمره را وزارت حج عربستان از ابتدای ماه محرم (۲۰ شهریور) آغاز کرد، در حالی که در سال‌های گذشته آغاز فصل عمره اواخر صفر یا اواسط ربیع‌الاول محسوب می‌شد.

عربستان سعودی در چارچوب برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود تلاش می‌کند با تنوع بخشیدن به اقتصاد خود میزان وابستگی به درآمدهای نفتی را کم کند که توسعه صنعت گردشگری را یکی از راه‌ها برای دستیابی به سند چشم‌انداز اعلام شده است .

دولت سعودی پیش‌بینی می‌کند بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در سال ۲۰۲۲ شمار عمره‌گزاران به ۱۵ میلیون و در سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون نفر برسد.

وزارت حج و عمره عربستان  تعداد عمره‌گزاران وارد شده به این کشور را ۵۸۵ نفر اعلام کرده که بیشترین آن‌ها از کشورهای سریلانکا، اردن، پاکستان، هند و کویت هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه