چه زمان و چگونه با مدیر هتلی که در آن اقامت داریم، صحبت کنیم؟

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
چه زمان و چگونه با مدیر هتلی که در آن اقامت داریم، صحبت کنیم؟

ما در طول اقامت خود در هتل شاید به این فکر نکنیم که مدیر هتل چه کسی است، اما آشنا شدن با این فرد و داشتن ارتباط خوب و صمیمی با وی، می‌تواند در کیفیت اقامت شما موثر باشد.

اکثر مسافران فقط زمانی با مدیر هتل حرف می‌زنند که به مشکلی برخورده باشند. به جای آن، شما می‌توانید به محض رسیدن به هتل، مدیر را پیدا کرده و با او صحبت کنید؛ مدیر هتل می‌تواند کمک بزرگ و دوست فوق‌العاده‌ای باشد.

Bettina Landt، مدیر هتل فیل سفید (The White Elephant) در Nantucket ایالت ماساچوست آمریکا می‌گوید:

مدیر هتل می‌تواند باعث بهتر شدن کیفیت اقامت شما شود.

اما خانم Landt که سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال کار با عنوان «مدیر هتل» دارد، همچنین می‌گوید که اکثر میهمانان از بیشتر امکاناتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، استفاده نمی‌کنند. 

او می‌گوید:

میهمانان به اندازه‌ای که باید، به مدیران هتل اعتماد نمی‌کنند؛ چون نمی‌دانند چطور باید این کار را انجام دهند.

در ادامه توصیه‌های خانم Landt به میهمانان هتل را ارائه می‌کنیم که چگونه می‌توانند با مدیر هتل ارتباط برقرار کنند:

زمانی که تمامی اتاق‌های هتل پر است

هتل

با اینکه در چنین زمانی هیچ تضمین صد در صدی وجود ندارد، اما زمانی که پذیرش می‌گوید که هیچ اتاق خالی وجود ندارد، مدیر هتل احتمالا بتواند یک اتاق در هتل برای اقامت‌تان مهیا کند. 

خانم Landt می‌گوید:

مدیر هتل به خوبی در مورد اتاق‌ها اطلاعات دارد و اختیار این را دارد که بعضی چیزها را تغییر داده و اتاقی را برای شما خالی کند (بر خلاف مسئول پذیرش).

همیشه ارزش دارد که برای گرفتن کمک، با مدیر هتل صحبت کنید. اگر آن‌ها نتوانند در همان لحظه به شما کمک کنند، احتمالا می‌دانند که چه زمانی اتاق خالی می‌شود و شما چطور می‌توانید  آن رار رزرو کنید؛ چون آن‌ها بهتر از هرکس دیگری بر امور هتل و در دسترس بودن اتاق‌ها اشراف دارند. 

زمانی که دوست دارید اتاقی بهتر از آنچه که رزرو کرده‌اید، بگیرید

مدیر هتل

مسئول پذیرش معمولا برای دادن این امکانات به مسافر، محتاط عمل می‌کند، اما مدیر هتل اختیارات و قدرت بیشتری برای انجام این کار دارد

هتل‌ها گاهی به مسافران این امکان را می‌دهند که نسبت به آنچه که هزینه کرده‌اند، اتاق و امکانات بهتری دریافت کنند (تجربه نشان می‌دهد این مورد به ندرت در ایران اتفاق می‌افتد، مخصوصا در فصول پرگردشگر؛ این مورد را بیشتر برای سفرهای خارجی به کار بگیرید). با اینکه هتل‌ها معمولا رزرو اتاق‌ها را از یک روز قبل از چک‌این مسافر انجام می‌دهند، اما زمانی که مسافر به هتل می‌رسد، وضعیت پر یا خالی بودن اتاق‌ها می‌تواند نسبت به برنامه تعییر کرده باشد. مسئول پذیرش معمولا برای دادن این امکانات به مسافر، محتاط عمل می‌کند، اما مدیر هتل اختیارات و قدرت بیشتری برای انجام این کار دارد. 

اگر به دنبال این هستید که با توجه به هزینه‌ی پرداختی، اتاق و امکانات بهتری دریافت کنید (چه کسی چنین چیزی نمی‌خواهد؟)، وقتی به هتل رسیدید و قبل از چک‌این، مودبانه درخواست دیدار و صحبت با مدیر هتل را بکنید. به کارکنان بگویید که می‌خواهید با مدیر هتل آشنا شده و در صورتی که در دسترس هستند، در مدتی که در آن شهر هستید، از آن‌ها کمک بگیرید. صمیمانه رفتار کنید و اگر امکان این وجود نداشت که خدمات بهتری را به‌صورت رایگان دریافت کنید، پاسخ آن‌ها را بپذیرید. 

یک پیشنهاد دیگر:

مدیران هتل معمولا به این نکته توجه می‌کنند که مسافر، میهمان همیشگی هتل است یا خیر؛ اگر شما مشتری همیشگی هتل باشید و با کارکنان آن ارتباط برقرار کرده باشید، شانس شما برای دریافت اتاق و امکانات بهتر، بیشتر می‌شود. 

زمانی که به توصیه‌هایی در مورد اینکه چه کاری در شهر انجام بدهید، نیاز دارید

مدیر هتل

مسافران معمولا زمانی که می‌خواهند در مورد جاهای دیدنی، رستوران‌ها و ایده‌های سرگرمی‌ و فعالیت‌های محلی جایی که به آن سفر کرده‌اند، چیزی بپرسند، به سراغ نگهبان (دربان) هتل می‌روند، اما مدیر هتل هم می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. Landt  می‌گوید:

ما در مقاصد سفر میهمانان، به‌عنوان یک سفیر هستیم و دوست داریم در مورد آنچه که مسافران باید ببینند و انجام دهند، به آن‌ها مشاوره بدهیم.

مقلا خانم Landt معمولا منوی مورد علاقه‌ی خود در رستوران‌های محبوبش را به مسافران پیشنهاد می‌کند؛ یا در مورد سرگرمی‌هایی که برای کوذکان خوشایند است و فرزندان خود او نیز از آن‌ها لدت می‌برند، توصیه‌هایی به مسافرانش می‌کند. همچنین مدیران هتل در شهر خود ارتباطات زیادی دارند و می‌توانند شما را به هنرمندان محلی، مغازه‌دارها و مدیران رستوران‌ها (که به‌طور معمول شما آن‌ها را ملاقات نمی‌کنید) معرفی کند. 

وقتی به دوستی نیاز دارید که مراقب شما باشد

مدیر هتل، زمانی که به دوستی نیاز دارید که حواسش به شما باشد یا اینکه حداقل کنارتان باشد، می‌تواند به کمک شما بیاید. بسیاری از میهمانان مدیر هتلی که در آن اقامت می‌کنند را ملاقات نمی‌کنند و بسیاری اصلا نمی‌دانند مدیر هتل چه کسی است، اما آن‌ها باید با این فرد ارتباط برقرار کنند. خانم Landt  می‌گوید:

من عاشق این هستم که مسافران خود را به من معرفی کنند. در طول سال‌ها، من با بسیاری از میهمانان هتل، رابطه گرم و صمیمی برقرار کرده‌ام.

داشتن رابطه شخصی با مدیر هتل می‌تواند مزایایی در پی داشته باشد

او توصیه می‌کند در طول اقامت خود، مدیر هتل را ملاقات کنید (حتی صرفا برای سلام دادن) و در مورد هتل و سفرتان، بازخورد خود را بیان کنید، مخصوصا زمانی که کسی کار خود را به بهترین نحو انجام داده و شایسته تعریف و تمجید شما است. 

این روابط شخصی گاهی مزایایی برای‌تان در پی دارد: مدیر هتل معمولا میهمانانی را که می‌شناسد، به صرف نوشیدنی رایگان دعوت می‌کند و همچنین در رستوران بهترین میز را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. اما دیگر بیشتر از  این انتظار نداشته باشید. همین که در جایی دور از خانه، یک دوست خوب پیدا کنید، مساله بسیار باارزش و پراهمیتی است. 

مطالب مرتبط:

منبع nytimes

دیدگاه