سفر دختران هندی، ۹۰ روز دور دنیا با هواپیمای شخصی

سیامک احدی
سیامک احدی پنجشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
سفر دختران هندی، ۹۰ روز دور دنیا با هواپیمای شخصی

دو دختر هندی قرار است که دور دنیا را در ۹۲ روز با هواپیمای شخصی خود طی کنند.

دو دختر ۲۲ و ۲۳ ساله هندی به نام‌های کیتر میسکویتا (Keithair Misquitta) و آروهی پاندیت (Aarohi Pandit) با هواپیمای شخصی بسیار کوچک خود می‌خواهند دور دنیا را در ۹۰ روز طی کنند. آنها قرار است ۴۰٬۰۰۰ کیلومتر را با این هواپیما طی کنند و در این سفر باید از اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام عبور کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این سفر، آن‌ها از ۲۳ کشور خواهند گذشت.

این دو خلبان، ۴ سال است که با هم دوست هستند. آن‌ها در باشگاه پرواز بمبئی آموزش دیده‌اند. خلبان پاندیت می‌گوید:

هنگامی که ما برای سفر به بمبئی رفتیم، تصمیم گرفتیم با هم به‌عنوان یک تیم کار کنیم. ما نمی‌خواهیم این سفر را نیز به تنهایی انجام دهیم.

نام هواپیمای آن‌ها ماهی (Mahi) است. ماهی یک هواپیمای بسیار سبک است که توسط اسلوونی ساخته شده است. Mahi دارای توانی برابر ۸۰ اسب بخار است و می‌تواند ۲۱۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این هواپیما نمی‌تواند بیشتر از چهار ساعت پرواز کند و هر روز در حین سفر با این هواپیما، باید فرود و توقف زیادی انجام شود.

سفر دور دنیا

در این سفر قبل از اینکه آن‌ها را از طریق آتن از ایسلند و گرینلند عبور کنند، از ایران، ترکیه، اسلوونی، اتریش و انگلیس عبور خواهند کرد. آن‌ها سپس در آسمان کانادا و آمریکا پرواز می‌کنند تا از طریق آب‌های منجمد تنگه برینگ به روسیه برسند.

این هواپیما دیروز وارد فضای کشور شد و از شش فرودگاه چابهار، بندر عباس، رفسنجان، پیام شهرکرد و تبریز برای سوخت‌گیری استفاده کرده و در نهایت از مرز ترکیه خارج خواهد شد.

با انجام این سفر، آن‌ها می‌خواهند اولین زنانی باشند که دور دنیا را با یک هواپیمای بسیار کوچک سفر کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع NDTV

دیدگاه