تلاش برای تبدیل هرمز به جزیره سبز گردشگری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
تلاش برای تبدیل هرمز به جزیره سبز گردشگری

از اولویت‌های هرمزگان، توسعه جزیره هرمز و تبدیل آن به جزیره گردشگری سبز است.

به گفته فریدون همتی، استاندار هرمزگان، روی جزیره هرمز مطالعات جامع بسیار خوبی در حال انجام است که برای اجرای پروژه‌ها مکان‌یابی می‌شود و براساس این مطالعات پروژه‌های توسعه جزیره هرمز اجرا خواهند شد.

فریدون همتی توسعه جزیره هرمز را از اولویت‌های مهم هرمزگان اعلام و بیان کرد تعداد ۳۴ پروژه برای توسعه جزیره هرمز با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعریف شد و مجریان این پروژه‌ها مشخص و کار گروه‌هایی برای اجرای آن‌ها فعال شده است.

ایشان با بیان اینکه جزیره هرمز ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگران دارد که می‌تواند رونق بسیاری در اشتغال و زندگی مردم این جزیره ایجاد کند، تصریح کرد که تلاش می‌شود هرمز به جزیره سبز گردشگری تبدیل شود.

پنج نقطه به‌عنوان ایستگاه اسکان و پذیرایی گردشگران در سواحل جزیره هرمز طبق مطالعات صورت گرفته، در نظر گرفته شده و برای رینگ دور این جزیره طراحی بسیار خوبی صورت گرفته و مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در نظر گرفته شده و همچنین در هرمز رینگ نور ایجاد می‌شود.

همتی از همکاری و مشارکت مردم جزیره هرمز در اجرای برنامه‌های توسعه این جزیره قدردانی کرد و ادامه داد:

در این زمینه در جزیره هرمز برنامه‌ای برای ارائه آموزش به مردم و توسعه بوم‌گردی در نظر گرفته شده تا موجب افزایش پذیرش گردشگر شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد:

برای توسعه زیرساخت‌های این جزیره طبق توافق صورت گرفته با بنیاد برکت برای توسعه جزیره هرمز در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود بخشی از آن شامل تسهیلات و بخش دیگری به‌صورت مشترک توسط استانداری هرمزگان و بنیاد برکت تامین خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه