هتل شورلاین وایکیکی، سبکی جدید در هتل های هاوایی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
هتل شورلاین وایکیکی، سبکی جدید در هتل های هاوایی

هتل شورلاین واکیکی برخلاف طراحی‌های رایج و کسل‌کننده هتل‌های هاوایی، با استفاده از نورهای نئون و مبلمان‌ هندسی توانسته سبکی متفاوت در این صنعت رقم بزند.

طراحی در حوزه هتل‌داری هاوایی شاید خیلی کلیشه شده باشد چرا که معمولاً شامل برگ‌های سرسبز درخت نخل و مونسترا، گل‌های بامیه صورتی و صدف‌های کاوری می‌شود. با وجودی که این نوع طراحی به عنوان موتیف‌های نمادین این جزیره به حساب نمی‌آید، اما هتل‌هایی که از این عناصر در طراحی داخلی خود استفاده می‌کنند، این خطر در کمین‌شان است که شبیه سایر هتل‌های هاوایی و خسته‌کننده به نظر برسند.

هتل شورلاین واکیکی

دن مازارینی (Dan Mazzarini) از طراحی BHDM، برند جدید هتل شورلاین وایکیکی (Shoreline Hotel Waikiki) را به شکلی طراحی کرده است که با طراحی متداول هتل‌های هاوایی متفاوت است. طراحی او ادغامی از نور نئون و طبیعت است که در این هتل ۵۰۰۰ متر مربعی با ۱۳۵ اتاق اجرا شده است، در واقع در این روش از طراحی هاوایی الهام گرفته و آن را متناسب با دنیای مدرن امروز تغییر داده است.

هتل شورلاین واکیکی

مهمان‌ها بعد از چک‌این در لابی روباز هتل، از تالاری که پس‌زمینه‌ای متغیر از نورهای فلورسنت رنگارنگ دارد عبور می‌کنند و به راه‌پله‌‌ای با کاغذ دیواری‌های استوایی می‌رسند. هر یک از اتاق‌ها علاوه بر نقشه‌ توپوگرافی هاوایی، با فرش، روتختی، پرده و مبلمان برند بلودات (BluDot) و میسانا (Missana) چیدمان شده‌اند و از رنگ‌های روشن و اشکال هندسی استفاده شده که یادآور سبک ممفیس است.

جالب است بدانید، مازارینی، امضای خود را در طراحی‌هایش به جا گذاشته‌ یعنی عبارت «شما اینجا هستید» را با دست‌خط خودش نوشته است.

هتل شورلاین واکیکی

در همه نقاط هتل نیز می‌توان عبارت جالب «الان ساعت ۵ عصر است» را دید (به عنوان مثال روی یخچال کوچک همه اتاق‌ها)، به این معنی که زمان استراحت رسیده است. در سالن انتظار طبقه اول، از کاغذ استیرین سفید دیوار جنگل استفاده شده که با تغییر رنگ نورها فعال می‌شود، قفس‌‌های چوبی با مجسمه‌های‌ کاغذی پرندگان بومی هاوایی از سقف آویزان شده‌اند، مبلمان این محل از جمله میزهای چوب اقاقیا، مبل‌هایی به بزرگی ۴ متر، صندلی‌های مدرن زرد رنگ و میزهای عسلی فلزی به رنگ آبی همگی به صورت اشکال هندسی هستند.

هتل شورلاین واکیکی

سالن انتظار هتل، شب‌ها نور نئون را روشن می‌کند که حس و حال غروب پرتلالو خورشید را در مهمانان زنده می‌کند. علاوه بر این، یک نقاشی دیواری از مناظر استوایی هاوایی اثر هنرمند کالیفرنیایی، دی جی نف (DJ Neff)، در کنار استخر هتل قرار گرفته است و هنگام شنای صبحگاهی، یک پس‌زمینه نئون در آب خلق می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع design-milk

دیدگاه