هیجان‌ انگیزترین سرسره‌ های آبی در سراسر جهان (قسمت دوم)

مینا صادقی فرد
مینا صادقی فرد پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
هیجان‌ انگیزترین سرسره‌ های آبی در سراسر جهان (قسمت دوم)

شاید بسیاری از سرسره‌های آبی مانند بناهای تاریخی مشهور، زبانزد عموم نباشند، اما از مقاصد گرد‌ش‌گری محبوبی هستند که بازدیدکنندگان بسیاری دارند.

سرسره‌های آبی بسیار هیجان‌انگیزی در سراسر جهان وجود دارند که تجربه‌ی لیز خوردن از آن‌ها برای افرادی که به‌دنبال ترشح آدرنالین هستند، بی‌نظیر است. معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌‌ها که گردشگرانان را از هر نقطه‌ای از جهان به خود جذب می‌کنند، در ادامه معرفی شده‌اند.

هومونگا کوابونگا، اورلندو، فلوریدا

اورلاندو فلوریدا

هیجان‌انگیزترین جاذبه‌ی پارک آبی «دیزنی تایفون لاگون» (Typhoon Lagoon) یعنی «هومونگا کوابونگا» (Humunga Kowabunga) در اورلاندو فلوریدا حقیقتا بسیار مفرح است. سرسره‌بازان سفر خود را از نوک کوه «می دی» (Mount Mayday) آغاز می‌کنند و از سرسره‌ای ۶۰ متری با شیب ۶۰ درجه پایین می‌آیند؛ آن‌ها سپس از مسیر تاریکی عبور می‌کنند تا سرانجام درون استخری پرتاب شوند.

کلایمکس، بالی، اندونزی 

بالی اندونزی

بعضی افراد به‌دلیل فرهنگ «بالی» (Bali) در اندونزی به این جزیره‌ی بهشتی می‌آیند، برخی دیگر هم برای موج‌سواری یا انجام یوگا؛ اما بسیاری دیگر به خاطر پارک آبی «واتربوم» (Waterbom) بالی را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. این پارک که جزو عجایب آبی محسوب می‌شود،‌ گردشگران را دسته دسته مجذوب خود می‌کند و به «کلایمکس» (Climax) می‌کشاند و آن‌ها را از تجربه‌ی سقوط و ورود به حلقه‌هایی وارونه، غرق در لذت می‌کند.

کنوبال، اوتزال بانهوف، اتریش

اتریش کنوبال

دومین جاذبه‌ی کشور اتریش که در این فهرست جای می‌گیرد، سواری هیجان‌انگیز و بسیار منحصربه‌فرد «پارک اریا ۴۷» (Area 47) در «اوتزال بانهوف» (Otztal Bahnhof) است. این جاذبه در ناحیه‌ی کوهستانی «تیرول» (Tyrol) قرار دارد و اگرچه خیلی چیزها در این پارک بی‌معنی‌ است، ‌اما سرسره‌ی «کنوبال» (Cannonball) سواران خود را همراه جریان آب به هوا می‌فرستد و سرانجام آن‌ها را در استخری می‌اندازد.

کلیمانجارو، بارادوپیرا، برزیل

کلیمانجارو برزیل

این‌طور که ادعا شده، «کلیمانجارو» (Kilimanjaro) در «بارادوپیرا» (Barra do Pirai) برزیل، طولانی‌ترین سرسره‌ی آبی جهان است و سواران آن مسیری ۵۰ متری را برای پایین آمدن از آن طی می‌کنند. سرسره‌بازان می‌توانند انتظار رسیدن به سرعتی برابر با ۹۵ کیلومتر بر ساعت را هنگام پایین آمدن از آن داشته باشند تا برای خود رکوردی به ثبت برسانند.

 دیپ واتر دایو، لوئیزویل، کنتاکی

کنتاکی امریکا

شهر «لوئیزویل» (Louisville) در کنتاکی که مشهور به ایالت چمن آبی رنگ است، خانه‌ی طولانی‌ترین سرسره‌ی آمریکا است که سوار شدن بر آن نیازی به قایق ندارد. سرسره‌بازان تنها چند ثانیه فرصت دارند خود را آماده کنند تا دروازه‌ای که مشتاقانه پشت آن نشسته‌اند، گشوده شود و آن‌ها از «دیپ واتر دایو» (Deep Water Dive) که ۴۰ متر ارتفاع و۷۰ درجه شیب دارد، پرتاب شوند. هرچند که این تجربه در چشم به‌هم زدنی تمام می‌شود، اما گردشگران هرگز این تجربه‌ی هیجان‌انگیز ۱۲۰ متری را فراموش نمی‌کنند.

ورتیگو، بنیدورم، اسپانیا

بنیدورم اسپانیا

اگر با ارتفاع سازگاری ندارید، باید حتما از «ورتیگو» (Verti-Go) که مرتفع‌ترین سرسره‌ی آبی اروپا و مرتفع‌ترین سرسره‌ی پوشیده‌ی جهان است، اجتناب کنید؛ البته شاید هیچ راه جذاب‌تری برای غلبه به این ترس جز پایین آمدن از سرسره زیر آفتاب اسپانیا در «بنیدورم» (Benidorm) در حالی که آب به تمام بدن‌تان می‌پاشد، وجود نداشته باشد.

کینگ خاجونا، تاراگونا، اسپانیا

تاراگونا اسپانیا

پارک «کاریب آکوآتیک» (Caribe Aquatic) در تاراگونا (Tarragona) در کاتالونیای دل‌ربا،‌ خانه‌ی یکی از سروران سرسره‌های آبی در اروپا است. سواری روی این غول از ارتفاع ۳۰ متری آغاز می‌شود و گردشگران شیبی ۵۵ درجه را با سرعت ۶ متر در ثانیه طی می‌کنند تا به استخری از آب که زیر پای آن‌ها قرار دارد، بیفتند. در سرسره‌ی «کینگ خاجونا» (King Khajuna) نیازی به قایق یا زیرانداز نیست، چراکه تمام لذت آن ناشی از سقوطی طبیعی است.

فری فال نوو، کوارتیرا، پرتغال

کوارتیرا پرتغال

سرسره‌ی شگفت‌انگیز دیگری که تجربه‌ی سقوط آزاد را به گردشگران می‌دهد، «فری فال نوو» (Freefall Novo) در «پارک آبی آکو‌ا شو» (Aquashow Park) است که در هتل «آکواشو پارک» در «کوارتیرا» (Quarteira) پرتغال واقع شده است و سرسره‌بازان را از ارتفاع ۳۰ متری به درون آب پرتاب می‌کند. در این پارک دو سرسره با ارتفاع یکسان وجود دارند که دومین دور، این سواری را بدل به تجربه‌ای تمام و کمال می‌کند.

پیرادو، ریوکنت، برزیل

ریوکنت برزیل

لابد همیشه آرزو داشته‌اید جلوی دهان یک ماهی پیرانیای غول‌پیکر قدم بزنید؛ در پارک «هات» (Hot) در «ریوکنت» (Rio Quente) برزیل می‌توانید این کار شجاعانه را با شیرجه زدن از روی یکی از مرتفع‌ترین سرسره‌های آبی جهان یعنی پیرادو (Xpirado) انجام دهید. «پیرادو» (Xpirado) توسط روستایی احاطه شده است که پیرانیاها به‌کلی آن را ویران کرده‌اند؛ بنابراین هنگام قدم گذاشتن به این محل، احتیاط کنید.

کوئو کی ری بادی پلانج، اورلندو، فلوریدا

فلوریدا امریکا

این سواری در پارک آبی «یونیورسال ولکانو بی» (Universal's Volcano Bay) در اورلاندو از بالای آتشفشانی مصنوعی آغاز می‌شود که انگار از اقیانوس آرام نشات گرفته است. سرسره‌بازان تقریبا بلافاصله پس از بررسی این پارک آبی از مرتفع‌ترین نقطه‌ی آن، از شیبی ۷۰ درجه به آب‌هایی که زیر پای آن‌‌ها قرار دارند، فرستاده می‌شوند. نقطه‌ی اوج و منحصربه‌فرد سواری «کوئو کی ری بادی پلانج» (Ko'okiri Body Plunge) پرتاب از میان کانالی است که در استخر واقع شده است و به بقیه‌ی گردشگران شانس تماشای توریست ماجراجو هنگامی که از ته حلق جیغ می‌زند را می‌دهد.

توربوروش، کراوسینگ،‌ آلمان

آلمان کراوسینگ

پارک آبی «تروپیکال آیلند» (Tropical Islands) یک پارک آبی سرپوشیده در «کراوسینگ» (Krausnick) آلمان، نزدیک برلین است که سبب می‌شود گردشگران متقاعد شوند حقیقتا در اقیانوس آرام هستند. «توربوروش» (Turborutsche) که در میان استخرها و درختان نخل قرار دارد، دلهره‌آورترین سواری «جزیره‌های استوایی» است. سرسره‌بازان در حالی که به‌سمت جنگل‌های استوایی مصنوعی می‌روند، سرعتی معادل ۶۵ کیلومتر در ساعت دارند.

کاپیتان اسپیس میکر، لیدو دی جسولو، ایتالیا

لیدو ایتالیا

سرسره‌ی «کاپیتان اسپیس میکر» (Captain Spacemaker) در پارک آبی «آکوالندیا» (Aqualandia) در «لیدو دی جسولو» (Lido di Jesolo)  نزدیک ونیز ایتالیا، با داشتن ۴۰ متر ارتفاع، مدعی است که بلندترین سرسره‌ی آبی در کل اروپا است. نکته‌ای که کاپیتان اسپیس میکر را از بقیه جلو می‌اندازد، این است که سه یا چهار نفر می‌توانند در حالی که به دور خود حلقه‌ی لاستیکی آویخته‌اند، از آن پایین بیایند. بنابراین گردشگران می‌توانند در این تجربه با دوستان خود سهیم شوند و حتی ویدئویی مجانی از آن را دریافت کنند.

اسکورپیونز تیل، ویسکانسین دلز، ویسکانسین

ویسکانسین امریکا

نگاهی به سواری «اسکورپیونز تیل» (Scorpion's Tail) که اولین سرسره‌ی پرپیچ تقریبا عمودی آمریکا در «ویسکانسین دلز» (Wisconsin Dells) «ویسکانسین» (Wisconsin) است، هرکسی را به سرگیجه می‌اندازد. این سواری با افتادن سرسره‌بازان با سرعتی معادل ۱۵متر در ثانیه آغاز می‌شود و با هدایت آن‌ها به پیچی دیگر، پایانی فوق‌العاده دارد.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه