نخستین نگارخانه تخصصی عکاسی در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
نخستین نگارخانه تخصصی عکاسی در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد

نگارخانه تخصصی عکاسی دربافت تاریخی شیراز به مناسبت روز جهانی عکاسی افتتاح می‌شود.

به مناسبت روز جهانی عکاسی اولین نگارخانه تخصصی عکاسی در بافت تاریخی شیراز با نام «سی راه» (نام قدیم شیراز)، ۲۸ مرداد جاری افتتاح می‌شود. در این مراسم همه هنرمندان، هنردوستان، هنرمندان و عکاسان بنام شیراز حضور خواهند داشت، همچنین برخی آثار رمضان محمدیان، استاد برجسته عکاسی و از پیشکسوتان انجمن عکس شیراز نمایش داده و از ایشان تقدیر خواهد شد.

نگارخانه سی راه، یکی از خانه‌ های تاریخی شیراز متعلق به دوره قاجار شیراز است که در لیست خانه‌های میراثی بافت تاریخی شیراز و محله سنگ سیاه ثبت شده است. جهت مرمت این بنا ده میلیون ریال هزینه شده است.

گالری به‌منظور حمایت از همه هنرمندان (به‌ویژه عکاسان)، هنر دوستان و همچنین پویایی بافت تاریخی شیراز در این خانه راه‌اندازی شده است.

از جمله اهداف این نگارخانه عبارت‌اند از: امکان نمایش آثار عکاسی، به‌صورت دوره‌ای برای هنرمندان در سطوح مختلف، برگزاری مسابقات ماهیانه جهت پویایی و تداوم فعالیت هنرمندان، برگزاری مسابقات در سطح کشور و بین‌الملل، حمایت از هنرمندان پیشکسوت، تجلیل از بزرگان و استفاده از تجارب آن‌ها در قالب نشست‌های ماهانه، امکان بهره‌مندی هنرمندان از فضای دلنشین کافه گالری سی راه، بهره‌مندی از تخفیف‌ها و ایجاد پاتوقی برای هنرمندان، برگزاری جلسات بحث و نقد آثار عکاسان.

امید است در این خانه تاریخی و زیبا بهترین خدمات و رویدادهای بزرگ هنری ایجاد شود که این امر مستلزم همکاری هنرمندان است که این خانه را خانه خود دانسته و برای رشد و موفقیت اهداف آن همکاری‌های لارم را انجام دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه