ماساژ درمانی با مار پیتون در باغ وحشی در فیلیپین

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
ماساژ درمانی با مار پیتون در باغ وحشی در فیلیپین

ماساژور باغ وحشی در فیلیپین، یک مار زرد پیتون برمه‌ای ۵۰ کیلوگرمی است که خدمات درمانی به گردشگران ارائه می‌دهد.

باغ وحشی در فیلیپین، گردشگران را به شرکت در جلسات ماساژدرمانی دعوت می‌کند که در آن از یک مار پیتون به عنوان ماساژدهنده استفاده می‌شود.

کسانی که از شجاعت کافی برای امتحان کردن این تجربه‌ی به ظاهر آرامش‌بخش برخوردار هستند، اجازه می‌دهند که یک مار پیتون برمه‌ای زرد رنگ با ۵۰ کیلوگرم وزن، آن‌ها را ماساژ بدهند؛ اما همان‌طور که یکی از کارگران باغ وحش پارک کروکودیل (Crocodile Park) در شهر داوائو، فیلیپین می‌گوید، این درمان عجیب و غریب برای افراد ترسو نیست. او می‌گوید:

کلید لذت‌بردن از ماساژ مار این است که مانند هر ماساژ دیگری، باید آرامش خود را حفظ کنید.

مارهای پیتون برمه‌ای رفتاری دوستانه با انسان‌ها دارند؛ اما می‌توانند ترس شما را احساس کنند و همین موضوع باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود. شهرت این مارها، به‌خاطر رفتارشان در زمان شکار است که دور طعمه‌های‌شان حلقه می‌زنند و آن را به شدت فشار می‌دهند؛ اما تا زمانی که دور شما نپیچند رفتار دوستانه‌ای با شما خواهند داشت.

ماساژدرمانی با مار در فیلیپین

کارگر پارک کروکودیل می‌گوید:

به همین خاطر است که ما از مردم می‌خواهیم که دراز بکشند و بگذارند که مارها روی پشت یا شکم‌شان به جلو و عقب بخزند. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که به خاطر پوست سرد و پولک‌دار مارها است که آن‌ها می‌توانند بین فشاری که به عضلات وارد می‌کنند و احساس آرامش‌بخشی که به افراد می‌بخشند، تعادل کامل برقرار کنند.

یکی از مشتریان این پارک که به تازگی در سفر اخیر خود به پارک کروکودیل این تجربه‌ی عجیب را پشت سر گذاشته است، می‌گوید:

بعد از این که موفق شدم خونسردی خودم را حفظ کنم و کمی آرام بشوم، همه چیز خوب پیش رفت. پوست مار خیلی سرد و آرام‌بخش است.

مار پیتون برمه‌ای، در مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. آن‌ها را می‌توان در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت و به طور معمول، در میان درختان و اغلب در نزدیکی آب مشاهده می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه