تراموای هوایی برادران وارنر برای بازدید از نماد هالیوود

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۰
تراموای هوایی برادران وارنر برای بازدید از نماد هالیوود

نماد هالیوود که یکی از معروف‌ترین نمادهای لس‌آنجلس است، در عین حال یکی از پرتناقض‌ترین موارد هم است.

پارک گریفیث، که نشان هالیوود در آن واقع شده است، هر سال میزبان حدود ۱۰ میلیون بازدیدکننده از نقاط مختلف جهان است. مدت زیادی است ساکنان مناطق نزدیک به تپه‌های هالیوود از حضور افرادی که در اطراف املاک آن‌ها سرگردان هستند یا فضاهای پارکینگ را در خیابان‌های تنگ و باریک اشغال کرده‌اند، شکایت می‌کنند.

کمپانی برادران وارنر در پی یافتن یک راه حل برای این مشکلات است. این استودیوی فیلم‌سازی تصمیم گرفته است که با صرف ۱۰۰ میلیون دلار، یک تراموای هوایی در این منطقه بسازد.

کمپانی برادران وارنر، در نامه‌ای که به پارک‌های لس‌آنجلس و مقامات مسئول شهری نوشته‌اند، پیشنهادی مبنی بر ساخت تراموای «راه آسمان هالیوود» مطرح کرده‌اند. ایستگاه آغازین این تراموای هوایی در نزدیکی محوطه‌ی شرکت وارنر برادران در «بربنک» خواهد بود و در عرض ۶ دقیقه، گردشگران را به فضایی در پشت منطقه‌ی «مونت لی» خواهد رساند. گردشگران می‌توانند با گذشتن از پیاده‌روها، به سمت نقطه‌ی موردنظر بروند.

نشان هالیوود

رویترز گزارش داده است که شورای شهر لس‌آنجلس این پیشنهاد را بعد از بازگشت از تعطیلات تابستانی بررسی خواهند کرد. در صورت تایید طرح، عملیات ساخت تراموا حدود پنج سال طول خواهد کشید. کمپانی برادران وارنر مسئولیت مدیریت تراموا را به عهده خواهند گرفت و درآمد حاصل از آن را با شهر لس‌آنجلس تقسیم می‌کنند.

جری هانس، عضو هیئت مدیره گروه غیر انتفاعی «دوستان پارک گریفیث» به «لس‌آنجلس تایمز» گفته است که به خاطر آسایشی که این تراموا برای ساکنان محلی فراهم خواهد کرد، مردم زیادی هستند که مشتاقانه خواهان احداث آن هستند؛ اما در عین حال افرادی هم هستند که دوست داشته باشند پارک گریفیث، به خاطر حیات وحش شهری فوق‌العاده‌اش، به همان صورت سابق باقی بماند.

این نخستین پیشنهاد برای ساختن یک تراموای به سمت نشان هالیوود نیست. سال گذشته نیز الکساندر فن فورستنبرگ، که در امور خیریه فعالیت می‌کند، ایده‌ی ساخت یک تله‌کابین را مطرح کرده بود که بازدیدکنندگان را از باغ وحش لس آنجلس به نزدیکی این نماد منتقل می‌کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه