تغییرات متروی پاریس در پی قهرمانی در جام جهانی

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰
تغییرات متروی پاریس در پی قهرمانی در جام جهانی

بعد از قهرمانی فرانسه در بازی های جام جهانی، جشن‌های خیابانی زیادی در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد. مسئولین شهری پاریس هم خوشحالی خود از این رویداد را به سبک متفاوتی نشان دادند.

بازدیدکنندگان از پاریس، پایتخت فرانسه، زمانی که می‌خواهند سوار مترو بشوند، باید حواس‌شان را بیشتر از گذشته جمع کنند. ۶ ایستگاه متروی این شهر به‌صورت موقت و به افتخار پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور بر کرواسی در بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ که روز یک‌شنبه برگزار شد، تغییر نام داده‌اند.

این تصمیم توسط مسئولان حمل و نقل پاریس (RATP) اتخاذ شد و بلافاصله، در همان روز یکشنبه تغییرات اعمال شدند. هنوز معلوم نیست که این تغییرات تا چه زمانی به همین صورت باقی خواهند ماند؛ اما واکنش رسانه‌های اجتماعی مثبت بود و حتی، برخی از مسافرها پیشنهاد داده‌اند که تغییرات دیگری هم انجام شود.

متروی پاریس

«ما دو ستاره داریم» (On a deux etoiles) در ایستگاه متروی اتویل

ایستگاه‌هایی که تغییر نام داده‌اند به شرح زیر هستند:

  • ایستگاه «ویکتور هوگو»، به افتخار دروازه‌بان تیم ملی فوتبال فرانسه، به «ویکتور هوگو لوریس» تغییر نام داد.
  • ایستگاه «شانزلیزه کلمانسو» (Champs Elysées Clemenceau) به افتخار مدیر تیم ملی، «دیدیه دشان» به نام «دشان الیزه کلمانسو» (Deschamps Elysées-Clemenceau) تغییر نام داده است.
  • ایستگاه «نوتردام دشان» (Notre-Dame des Champs) نیز به همین ترتیب به نام «نوتر دیدیه دشان» (Notre Diedie Deschamps) تغییر نام داد.
  • ایستگاه «آورون» (Avron) اکنون به نام «نوس آورن گاگنه» (Nous Avron Gagné) نامیده می‌شود که در حقیقت بازی با کلمات «nous avons gagné» به معنی «ما بردیم» است.
  • «برسی» (Bercy) نیز به شکل «برسی لابلاس» تغییر شکل داده که از نظر آوایی مشابه «مرسی لابلاس» (merci les blues) به معنی «آبی‌ها، ممنونیم» است.
  • ایستگاه «چارلز دوگل – اتویل» (Charles de Gaulle – Etoil) نیز به‌صورت «On a 2 Etoiles» تغییر نام داده که اشاره‌ی آن به دو ستاره‌ی فرانسه است که در پی کسب دومین قهرمانی در جام جهانی به آن دست یافته است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه