افتتاح پایانه بین المللی مسافری و گردشگری دریایی در بوشهر

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰
 افتتاح پایانه بین المللی مسافری و گردشگری دریایی در بوشهر

با افتتاح پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر به بسیاری از مطالبات مردم جزیره خارگ برای تردد آسان دریایی پاسخ داده می‌شود.

نورالله اسعدی، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:

پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر در راستای تامین مطالبات مردم جزیره خارگ برای تردد به بوشهر، افتتاح شد.

نورالله اسعدی با بیان اینکه این پایانه نقش مهمی در تامین مطالبات مردم جزیره خارگ برای تردد آسان دریایی دارد، گفت پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر با ۴۰۰ متر مربع سالن مسافری ظرفیت قابل توجهی برای توسعه طرح‌های گردشگری دریایی دارد.

با افتتاح این پایانه مسیر بوشهر به خارگ و بلعکس را روزانه ۲ فروند شناور طی می‌کند و این شناورها گنجایش  جابه‌جایی بیش از ۳۰۰ نفر مسافر دارند.

به گفته سرپرست اداره کل  بنادر و دریانوردی استان بوشهر، برای تجهیز سالن مسافری پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر سه میلیارد دلار اختصاص داده شده است و طرح‌های گردشگری و تجارت دریایی با توجه قابلیت‌های بالای این اسکله در اولویت بعدی این پروژه قرار دارند.

اسعدی با قدردانی از همکاری مسئولان شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی و والفجر در واگذاری این پایانه برای استفاده عمومی به ویژه تردد مسافران دریایی افزود:

توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، تاسیسات شرکت والفجر که در پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر مستقر شده بود، خریداری و در اختیار مردم قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به اینکه سالن اسکله والفجر به وسایل سرمایشی مجهز شده است، بیان کرد که امروز پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر پس از برطرف شدن کمبودهای موجود این اسکله برای استفاده مسافران و به‌ویژه مردم جزیره خارگ به بهره‌برداری رسید.

 

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه