بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران

اگر اطلاعات درستی را در اختیار گردشگران قرار دهید و به علاقه‌مندی‌هایشان توجه کنید، بسیاری از آن‌ها می‌توانند مخاطب خدمات شما باشند.

همزمان با فرارسیدن تابستان سال ۲۰۱۸، گردشگران بسیاری به اقصی نقاط دنیا سفر کرده و بسیاری از آن‌ها، از تلفن‌های همراه خود به عنوان راهنما استفاده خواهند کرد. هر گردشگر به دنبال پیدا کردن مکان یا طعمی ناب در سفر، نه تنها به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کرده، بلکه از نظر سایر گردشگران  در این شبکه‌ها نیز بهره‌مند می‌شود. در اینجا با ۶ نمونه از استراتژی‌های مجازی برای  جذب گردشگران آشنا می‌شویم.

۱. اغلب مسافران برنامه سفر خود را از روزها قبل برنامه‌ریزی کرده و در طول سفر نیز با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و تجربیات‌شان در شبکه‌های مجازی، با دوستان و خویشاوندان خود ارتباط برقرار می‌کنند. به این ترتیب، می‌توان با ایجاد یک کمپین کوچک به آن‌ها کمک کرد تا برای سوالات رایج خود، پاسخ پیدا کرده و بدین صورت با آن‌ها در ارتباط مستقیم قرار گرفت.

۲. پیدا کردن علاقه‌مندی‌های گردشگران و پیشنهاد مکان‌هایی که آن‌ها را هیجان‌زده خواهد کرد. وقتی گردشگران احساس کنند که به حضور آن‌ها و کیفیت سفرشان توجه شده است، با رضایتمندی بیشتری از سفر بازگشته، این سفر را به دوستان خود توصیه کرده یا دوباره آن را تجربه خواهند کرد.

۳. در اطراف هسته‌های گردشگری مانند شهرهای بزرگ و معروف، جاذبه‌های کوچک اما جذابی وجود دارد که می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. مکان‌هایی مانند برکه برای ماهیگیری یا جنگل برای پیاده‌روی از جمله نقاطی هستند که گردشگران جوان علاقه خاصی برای تجربه آن‌ها دارند.

جذب گردشگر

۴. از طریق برنامه‌ریزی، تاثیر مسافران ناراضی را روی تجربیات سفر کاهش دهید. مسافران ناراضی اغلب دلیلی برای شکایت پیدا می‌کنند، اما می‌توان با برنامه‌ریزی و آموزش مناسب، تاثیر آن‌ها را بر دیگر مسافران و همچنین تجربه سفر کاهش داد.

۵. شما می‌توانید با استفاده از نظر و بازخورد بازدیدکنندگان برای ارتقا یا تغییر مکان مورد نظر خود استفاده کنید. اغلب بازدیدکنندگان حس و تجربه خود از سفر به نقطه‌ای خاص را در شبکه‌های اجتماعی ابراز می‌کنند. شما ممکن است فکر کنید شهربازی شهر شما جای بسیار هیجان‌انگیزی باشد، در صورتی که مخاطب شما به تازگی از بهترین شهربازی در کشوری دیگر آمده و به دنبال طبیعت بکر به شهر شما سفر کرده است. اطلاع از مقاصدی که برای مخاطبان جذاب است، نه برای بومی‌های منطقه، می‌تواند کمک زیادی به شما در جذب بهتر گردشگران کند.

۶. همیشه به یاد داشته باشید در دنیای امروز، هر چه در شبکه‌های مجازی شناخته‌ شده‌تر باشید در دنیای واقعی نیز به همان اندازه کارکرد خواهید داشت. پس با سرمایه‌گذاری بر شبکه‌های اجتماعی، خود را در معرض دید مخاطبانی که به دنبال خدمات شما هستند، قرار دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه