رستوران های نیس، شهر ساحلی فرانسه

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
رستوران های نیس، شهر ساحلی فرانسه

نیس، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در فرانسه است. این شهر رستوران‌های فوق‌العاده‌ای که دارد که لذیذترین غذاهای فرانسوی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

نیس، به‌عنوان شهر اصلی بندری فرنچ ریورا (خط ساحلی در گوشه جنوب شرقی فرانسه، بر کناره دریای مدیترانه)، طرفداران ساحل، علاقه‌مندان به تاریخ و جستجوگران فرهنگ را برای تعطیلات به سواحل مدیترانه‌ای خود، جذب می‌کند.

نیس، یکی از زیباترین شهرهای فرانسه و یکی از لوکس‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. نیس را به خطوط ساحلی زیبا در حاشیه‌ی آب‌های لاجوردی مدیترانه می‌شناسند. معماری قرون‌وسطایی فرانسوی و ایتالیایی و فرهنگ و هنر غنی این شهر از جذاب‌ترین دیدنی‌های نیس برای گردشگران است. در کنار همه این زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، یکی از تفریحات جذاب و فراموش‌نشدنی در نیس، غذا خوردن در رستوران‌های فوق‌العاده‌ی این شهر است. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های شهر را معرفی می‌کنیم که بعضی از آن‌ها شهرت جهانی دارند.

رستوران Le Chantecler

رستوران های نیس

برای اینکه غذا خوردن در رستوران‌های لوکس را با بالاترین کیفیت در نیس تجربه کنید، بدون تردید رستوران Le Chantecler را انتخاب کنید که موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای دارد. این رستوران در یک گردشگاه ساحلی واقع شده است و چشم‌اندازهایی دیدنی دارد. تخصص اصلی این رستوران در سرو غذاهای سنتی فرانسوی است و دو ستاره‌ی میشلن دارد. سرآشپز رستوران، یک سرآشپز محلی است و منوی رستوران، منویی مفصل از غذاهایی لذیذ است که شامل بهترین غذاهای فرانسوی و غذاهای ویژه‌ی روزانه است.

هر غذا با نهایت دقت و ظرافت، تهیه و سرو می‌شود و یک نوشیدنی در کنار آن معرفی می‌شود. فضای داخلی رستوران بسیار مجلل و باشکوه و یادآور فرانسه‌ی قرن هجدهم است. دیوارهای صورتی، لوسترهای باشکوه و نقاشی‌های زیبا، فضای داخلی این رستوران را به زیبایی زینت داده است. غذا خوردن در این رستوران ارزان نیست، ولی بدون شک ارزش هزینه کردن دارد.

رستوران Le Vingt4

رستوران Le Vingt4 رستورانی مدرن و شیک و بهترین انتخاب برای غذا خوردن در نیس است. منوی روز و شب این رستوران مختصر است، ولی مجموعه‌ای از بهترین غذاهای مدرن با الهام از آشپزی فرانسوی را در بر می‌گیرد. ماهی سرخ‌شده با سس سالسای مخصوص، خوراک اردک با سس ترش مخصوص و همبرگر توفوی خانگی از جمله غذاهایی است که در منوی رستوران دیده می‌شود.

در کنار هر غذا، دو پیشنهاد برای نوشیدنی ارائه شده است. فضای داخلی این رستوران بسیار مدرن است و صندلی‌ها و نیمکت‌های زیبا با میزهای چوبی دارد. دیوارهای رستوران با آثار هنری جذاب تزیین شده است. اگر خوش‌شانس باشید، در زمان حضور شما در رستوران، موسیقی زنده توسط هنرمندان بومی اجرا خواهد شد که تجربه‌ای به‌یادماندنی است.

رستوران La Roustide

رستوران های نیس

رستوران محبوب La Roustide یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن غذاهای سنتی فرانسوی است. این رستوران را بیش از هر چیز به خاطر تنوع غذاهای قارچی می‌شناسند. در این منطقه شش نوع قارچ خوراکی رشد می‌کند و این رستوران از هر شش نوع قارچ در تهیه‌ی انواع غذاها استفاده می‌کند. از سیب‌زمینی پخته با روکش قارچ گرفته تا انواع سوپ و خوراک در منوی رستوران پیدا می‌شود. ریزوتو و جگر چرب از دیگر غذاهای مشهوری است که در این رستوران می‌توانید نوش جان کنید.

این رستوران جذاب، فضایی گرم و آرام دارد. وسایل چوبی و لوسترهای زیبا، بر جذابیت دکوراسیون آن افزوده‌اند. نور ملایم رستوران آن را به بهترین جای شهر برای برگزاری قرارهای عاشقانه تبدیل کرده است.

رستوران الیویرا (Oliviera)

رستوران الیویرا در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد؛ رستورانی فوق‌العاده که غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌کند و در تهیه‌ی آن‌ها از انواع روغن‌ زیتون‌های محلی بهره می‌برد.

برای تهیه‌ی غذاهای این رستوران از بهترین و تازه‌ترین روغن‌های ارگانیک بومی استفاده می‌شود که از نواحی اطراف تولید می‌شوند

رستوران الیویرا در سال ۲۰۰۰ افتتاح شده و در این مدت کوتاه، طرفداران پروپاقرصی پیدا کرده است. برای تهیه‌ی غذاهای این رستوران از بهترین و تازه‌ترین روغن‌های ارگانیک بومی استفاده می‌شود که از نواحی اطراف تولید می‌شوند. اوبرژین الیویرا یکی از غذاهای رستوران است که با بادمجان، پنیر بز، فلفل قرمز کبابی و روغن زیتون تهیه می‌شود.

به‌محض ورود به رستوران، صاحب رستوران به نام ندیم بیروتی و کارکنان رستوران از شما دعوت می‌کنند که انواع متنوع و بی‌نظیر روغن‌های زیتون را تست کنید. بعد از خوردن غذا می‌توانید از فروشگاه رستوران روغن‌های محلی بخرید و یکی از دستورهای غذایی معطر رستوران را در خانه امتحان کنید. امکان خرید روغن‌ها از طریق وب‌سایت رستوران نیز فراهم شده است.

رستوران Keisuke Matsushima

رستوران های نیس

رستوران Keisuke Matsushima را سرآشپزی به نام کی ماتسوشیما اداره می‌کند که یکی از شناخته شده‌ترین سرآشپزهای نیس است. این رستوران فوق‌العاده ستاره‌ی میشلن دارد و منوی متنوع و مبتکرانه‌ی آن، غذاهای ترکیبی و لذیذی فرانسوی و ژاپنی سرو می‌کند که با بهترین محصولات و مواد غذایی محلی و فصلی تهیه می‌شوند.

علاوه بر غذاهای لذیذ تلفیقی، منوی قابل‌توجهی از انواع نوشیدنی و دسر در این رستوران عرضه می‌شود. این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر است و به غیر از گردشگران، مورد توجه بسیاری از اهالی شهر نیز قرار دارد. این رستوران در چند قدمی از دریا قرار دارد و بهترین انتخاب برای خوردن شام یا ناهار لذیذ در فضایی دوست‌داشتنی است.

کافه و رستوران Le Séjour

کافه و رستوران Le Séjour یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های نیس و بین اهالی شهر و گردشگران بسیار محبوب است. این رستوران را به خاطر هنر بی‌نظیر آشپزی فرانسوی و کیفیت فوق‌العاده‌ی غذاهایش می‌شناسند. این رستوران، خانوادگی اداره می‌شود و منویی بسیار متنوع از غذاهای سنتی و مدرن فرانسوی را عرضه می‌کند. غذاها به زیبایی سرو می‌شوند. این رستوران در یک خانه‌ی مدرن واقع شده و دکوراسیون آن را طوری طراحی کرده‌اند که احساس می‌کنید در خانه‌ی یکی از اهالی به مهمانی دعوت شده‌اید. تزیینات این رستوران شامل انواع قاب عکس، گلدان، کتاب و لامپ‌های زیبا است که شبیه به تزیینات خانگی است. بعد از اینکه غذا خوردید، در بالکن رستوران می‌توانید نوشیدنی‌های متنوعی را امتحان کنید.

رستوران Les Pêcheurs

رستوران های نیس

نام رستوران Les Pêcheurs به‌معنای ماهیگیران است. این رستوران در یک موقعیت مکانی عالی یعنی در بندر نیس واقع شده است. همان طور که از اسم این رستوران مشخص است، این رستوران غذاهای دریایی سرو می‌کند. در منوی رستوران، انواع غذاهای دریایی با توجه به تازه‌ترین صید روز ارائه می‌شود. یکی از غذاهای محبوب این رستوران، خوراک ماهی طعم‌دار شده با شیر نارگیل و جعفری است. لابستر گریل‌شده با سس کره‌ای با طعم سیر یکی دیگر از غذاهای محبوب رستوران است.

سقف چوبی، ستون، دیوارهای رنگ‌آمیزی شده از ویژگی‌های تزیینات دکوراسیون رستوران است. صندلی‌هایی در فضای باز در یک تراس جذاب دارد که از آنجا می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از بندر را ببینید که ساحل صخره‌ای در پس‌زمینه‌ی آن قرار دارد.

رستوران La Rossettisserie

اگر از دوستداران غذاهای گوشتی هستید، حتما باید به رستوران La Rossettisserie سر بزنید. در این رستوران انواع غذاهای تهیه شده با گوشت قرمز و ماکیان سرو می‌شود.

این رستوران در یک خیابان شلوغ در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد و غذا خوردن در آن، بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد

این غذاها را با دقت فراوان و با بهترین دستورهای سنتی خانوادگی تهیه می‌کنند. انواع غذاهای تهیه شده با گوشت‌های کبابی و گریل شده در این رستوران با تنوع بی‌نظیری از ساید دیش مثلا پوره سیب‌زمینی یا راتاتویی سبزیجات سرو می‌شوند.

برای مهمانان ماجراجو، بخشی از رستوران با تم غار طراحی شده و در زیرزمین قرار دارد. دیوارهای سنگی، درب‌های طاق‌دار و شمعدان‌های قدیمی در این بخش قرار دارد. این رستوران در یک خیابان شلوغ در منطقه‌ی قدیمی شهر قرار دارد و غذا خوردن در آن، بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه