صدور کارت ماکو وندی در ماکو

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
صدور کارت ماکو وندی در ماکو

برای صاحبان واحدهای صنفی حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی، کسبه و بازاران منطقه آزاد ماکو به‌منظور استفاده از مزایا و مشوق‌های منطقه آزاد، کارت دیجیتالی ماکووندی صادر می‌شود.

کارت دیجیتالی «ماکووندی» در ماکو صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی در مراسم گرامیداشت روز اصناف در جمع اهل کسبه شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت افزود:

با توجه به رکود درآمد و عدم تأمین مالی تا زمان فنس‌کشی محدوده منطقه، طبق مطالعات اندیشکده با یک سیستم کاملا مدرن و دیجیتالی تمامی فعالان اقتصادی و کسبه منطقه می‌توانند از مزایای معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر کارت دیجیتالی ماکووندی به‌زودی به اطلاع مردم می‌رسد افزود:

با صدور کارت‌های ماکووند، تمامی عملیات مالی و اعتباری، پرداخت قبوض، خریدوفروش و دادوستدهای اقتصادی با کارت مذکور انجام می‌شود.

سلیمانی در خطاب به کسبه و بازاریان این منطقه آزاد بر تلاش در جهت تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین بر لزوم ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی تاکید کرد و ماحصل تلاش اصناف این منطقه در جذب گردشگران خارجی را باعث رونق اقتصادی منطقه آزاد ماکو دانست.

در این مراسم نمایندگان اصناف به بیان مشکلات و نکته نظرات خود در حوزه اقتصادی پرداخته و در پایان از چند تن از اصناف نمونه منطقه تجلیل شد.

کل مساحت منطقه آزاد ماکو ۵۰۰۰ کیلومتر مربع است، منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شده و بیش از ۸۰۰۰ واحد صنفی در منطقه آزاد ماکو مشغول به فعالیت هستند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه