افزایش اقامت در هتل های چهار بازار مهم خاورمیانه در ماه رمضان

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
افزایش اقامت در هتل های چهار بازار مهم خاورمیانه در ماه رمضان

 مکه و مدینه، با ۷۴٪ و ۷۳٪، یک بار دیگر بیشترین میزان اقامت در هتل‌ها در ماه رمضان در میان کشورهای خاورمیانه را به خود اختصاص دادند.

STR گزارش داده است که دبی، مکه، قطر و رأس‌الخیمه، چهار بازار بزرگ خاورمیانه در صنعت هتل هستند که میزان اقامت در آن‌ها در رمضان ۲۰۱۸ در مقایسه با رمضان ۲۰۱۷، رشد کرده است.

قطر و رأس‌الخیمه، تنها بازارهایی هستند که از رشد کلی عملکرد در خصوص ارز محلی برخوردار شدند و به‌ترتیب، افزایش ۲٪ و ۷٫۳٪ در درآمد حاصل از هر اتاق موجود خود (RevPAR) تجربه کرده‌اند. راس‌الخیمه، تنها بازاری بود که رشد قابل‌توجهی در میانگین نرخ درآمد روزانه خود (۶٫۹٪+) را تجربه کرده است.

«فیلیپ وولر» (Philip Wooller)، مدیر STR در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا، گفت:

 ماه رمضان زمانی است که عملکرد هتل با افت مواجه می‌شود. به استثنای شهرهای مقدس، تقاضا برای اقامت در هتل‌ها در ماه رمضان معمولا در مقایسه با بقیه‌ی ماه‌های سال کاهش می‌یابد.

کمبود تقاضا در ماه رمضان به صنعت حمل و نقل هوایی هم سرایت کرده و باعث شده است که در ماه رمضان امسال، شرکت هواپیمایی امارات، ۲۰ هواپیما را از خدمات‌رسانی خارج کند؛ همچنین، بریتیش ایرویز خط پرواز مستقیم خود در مسیر لندن-ابوظبی را لغو کرد.

مکه و مدینه یک بار دیگر بیشترین میزان اقامت در ماه مبارک رمضان را، به‌ترتیب، به میزان ۷۴٪ و ۷۳٪ به خود اختصاص دادند.

وولر گفت:

عملکرد بیشتر هتل‌ها در ماه رمضان سال ۲۰۱۸ که ما بررسی کرده‌ایم، تا حد زیادی، ادامه‌ی روند سال‌های پیش بوده است. عملکرد هتل‌ها در رمضان سال ۲۰۱۷ کمتر از این بوده؛ با این حال، اتفاقات تازه‌ای از قبیل افزایش تعداد اقامت‌ها در دبی در این صنعت رخ داده است.

هتل‌های قطر و مکه نیز با رشد اقامت مواجه شده‌اند، اما این رشد به قیمت کاهش زیاد قیمت اتاق‌ها به دست آمده است.

بازارمیزان اقامتADRPevPAR
ابوظبی۰٫۷-٪۳٫۵-٪۴٫۳-٪
دبی۱٫۴+٪۵٫۳-٪۴٫۰-٪
کویت۲٫۸-٪۰٫۱+٪۲٫۷-٪
مکه۲٫۹+٪۱۱٫۰+٪۸٫۴-٪
منامه۲٫۳-٪۹٫۴-٪۱۱٫۵-٪
مدینه۰٫۹-٪۱٫۹-٪۲٫۸-٪
مسقط۶٫۹-٪۰٫۱+٪۶٫۸-٪
قطر۱۴٫۹+٪۱۱٫۳-٪۲٫۰-٪
راس‌الخیمه۰٫۳+٪۶٫۹+٪۷٫۳+٪

 منبع: STR / مقایسه‌ی بین ۱۶ می تا ۱۱ ژوئن سال ۲۰۱۸ تا ۲۶ مه تا ۲۴ ژوئن سال ۲۰۱۷. ADR و RevPAR بر اساس نرخ ارز محلی محاسبه شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه