نمایش خیره کننده بیش از ۱۳۰۰ پهباد بر فراز آسمان شهر چین

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۵
نمایش خیره کننده بیش از ۱۳۰۰ پهباد بر فراز آسمان شهر چین

آسمان بالای شهر شیان چین به لطف بیش از ۱۳۰۰ پهباد (هواپیمای هدایت‌پذیر از دور) در نمایشی خیره‌کننده روشن شد. 

در مجموع، ۱۳۷۴ پهباد به آسمان شهر شیان چین پرواز کرده و و به پیکسل‌های بزرگ و نورانی تبدیل شدند تا منظره‌هایی چشم‌گیر را رقم بزنند، از جمله این منظره‌ها می‌توان دیوار شهر شیان، جاده ابریشم، برج دایان و گل شیان یعنی انار اشاره کرد.

علت نمایش منظره جاده ابریشم آن بود که شهر شیان برای مدت‌های طولانی به عنوان نقطه مرکزی جاده ابریشم شناخته می‌شد. همچنین ۱۳۷۴ پهباد، بزرگ‌ترین و کهن‌ترین دیوار شهر را به طول ۱۳٫۷۴ کیلومتر طول به نمایش کشیدند. این برنامه توسط مقامات شهر و دولت محلی برنامه‌ریزی شده بود تا تبلیغی برای پایتخت استان شانکسی، شیان باشد. این نمایش برگزار شد تا رکورد جدید بزرگترین هماهنگ‌سازی پهبادها در گینس به نام این کشور ثبت شود.

نقش گل انار

در این نمایش که توسط ایهانگ اگرت اجرا شد.، پهبادها از کنار دیوار شهر شیان بلند شدند و در یک هماهنگی خارق‌العاده شکل‌گیری آن‌ها ۱٫۲ کیلومتر طول، ۱۰۰ متر عمق و ۲۶۰ متر ارتفاع را در آسمان شب رقم زد.

در این برنامه، همچنین ۷۴ ابریشم قرمز در آسمان برافراشته شد تا سمبل معروف موفقیت ۷۴ کشور متحد شده توسط چین را پاس دارد. این اتحاد نوعی استراتژی پیشرفته توسط دولت چین بود که در آن تمرکز بر همبستگی و همکاری کشورهای اوروسیایی در اولویت قرار داشت.

دیوار شهر شیان

نمایش عمومی این برنامه در تاریخ ۲۹ آوریل برگزار شد، اما رکورد اصلی در تاریخ سه‌شنبه ۱ می در جشن روز کارگر به ثبت رسید. طراحی این برنامه توسط تیم اصلی «بیجینگ ۸ دقیقه‌ای» انجام شد و در نزدیکی المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ به نمایش گذاشته شد.

این دستاورد شهر شیان رکورد را از شرکت اینتل که از سال ۲۰۱۵ تاکنون آن را از آن خود کرده بود گرفت. بر این اساس، رکورد از ۱۰۰ پهباد در سال ۲۰۱۵ به ۵۰۰ عدد در یک سال بعد و به ۱۲۱۸ عدد در دسامبر ۲۰۱۷، و در نهایت به ۱۳۷۴ عدد در شهر شیان چین رسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه