رشد پایدار گردشگری آفریقای جنوبی علی رغم وجود بحران آب

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
رشد پایدار گردشگری آفریقای جنوبی علی رغم وجود بحران آب

کارشناسان هشدار داده‌اند که کیپ تاون به زودی تبدیل به اولین شهر بزرگ در سطح جهان می‌شود که آب ندارد.

گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده‌اند حاکی از احتمال تمام شدن آب در کیپ تاون به دلیل خشکسالی طولانی مدتی است که روی صنعت گردشگری رو به رشد آفریقای جنوبی تاثیر خواهد گذاشت.

گردشگری آفریقای جنوبی، سازمان ملی بازاریابی گردشگری کشور، بر این باور است که بحران فعلی آب می‌تواند به تقویت موقعیت کشور به عنوان رهبر جهانی استفاده از شیوه‌های گردشگری پایدار، شامل مصرف بهینه‌ی آب، کمک کند.

آقای «سیسا نتشونا» (Sisa Ntshona)، مدیر اجرایی گردشگری آفریقای جنوبی، با اصرار بر این نکته تاکید می‌کند که:

کیپ تاون و بسیاری از جاذبه‌ها و هتل‌های آن همچنان برای ادامه‌ی فعالیت باز می‌مانند. تنها تفاوتی که ایجاد می‌شود این است که مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری کنند که روال جدیدی در این صنعت محسوب می‌شود.

آقای نتشونا می‌گوید که به خاطر فقدان داده‌های رسمی موثق، نمی‌توان به گزارش‌های مربوط به لغو سفر گردشگران ناشی از بحران آب اعتماد کرد.

با توجه به رتبه‌بندی‌های انجام شده توسط UNWTO، کیپ تاون یک رهبر جهانی در عرصه‌ی کسب و کار گردشگری است. طبق گزارش‌های اداره‌ی ملی آمار آفریقای جنوبی (Statistics South Africa)، کیپ تاون مقصد گردشگری آفریقا است و ۳٬۵۰۰٬۰۰۰ (۳ میلیون و ۵۰۰ هزار) نفر در ماه اوت ۲۰۱۷ از معابر ورودی این کشور گذر کرده‌اند.

با توجه به گزارش‌های شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، حدود ۷۱۶٬۰۰۰ شغل در آفریقای جنوبی به گردشگری وابسته است که این رقم، حدود ۴٫۶٪ از کل اشتغال کشور را تشکیل می‌‌دهد. این بخش موفق شده است سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را جذب و از کسب و کارهای کوچک حمایت کند.

در سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ (۱۰ میلیون) گردشگر بین‌المللی از آفریقای جنوبی بازدید کرده‌اند که حدود ۲۷٬۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) به اقتصاد این کشور کمک کرده است. آمار سال ۲۰۱۷ حاکی از رشد ۲٫۵٪ در این زمینه است. امسال نیز آینده‌ی خوبی برای صنعت گردشگری آفریقای جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه