پارک جنگلی جدیدی که در دانمارک افتتاح می‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
پارک جنگلی جدیدی که در دانمارک افتتاح می‌شود

پارک ملی جدیدی با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، در آخر این ماه در دانمارک افتتاح می‌شود که از نظر وسعت، دومین پارک ملی دانمارک محسوب می‌شود.

دانمارکی‌ها هفته‌ی آینده شاهد افتتاح پارک ملی کانگرنس نورزژلند (Kongernes Nordsjælland: این کلمه در زبان دانمارکی به معنای پادشاهان سرزمین‌های زیلاند شمالی است) خواهند بود؛ این پارک ملی گستره‌ای وسیع از زیبایی‌های طبیعی را دربر می‌گیرد که منطقه‌ای به وسعت ۵۰۰۰ کیلومترمربع از جنگل‌ها به همراه ۶۰ کیلومترمربع دریاچه را شامل می‌شود.

این پارک دومین پارک بزرگ دانمارک و شامل «گریبسکوف» (Gribskov)، بزرگ‌ترین جنگل کشور و همچنین چندین دریاچه، زمین کشاورزی و ساحل‌های شنی است. در نتیجه‌ی یکپارچه‌سازی این زمین‌ها به عنوان یک پارک ملی، چشم‌اندازهای طبیعی، حیات وحش جانوری و تاریخ فرهنگی غنی این منطقه، با کمک مالکین خصوصی، تحت حمایت دولت در خواهند آمد.

پارک ملی دانمارک

این پارک از سمت شرق از شهر «Helsingør» (محل قلعه‌ی کرونبرگ هملت) و از جنوب از شهر «Hillerød» (محل قلعه‌ی فردریکزبورگ) قابل دسترسی است، یعنی کسانی که قصد سفر به این پارک را دارند می‌توانند به راحتی از یک قلعه‌ی تاریخی هم بازدید کنند. با استفاده از راه آهن محلی «Gribskovbanen» به راحتی می‌توان به این منطقه سفر کرد. همچنین، مجموعه‌ای از مسیرهای زیبای دوچرخه‌سواری وجود دارند که به پارک کانگرنس نورزژلند ختم می‌شوند.

پارک ملی دانمارک

منطقه‌ای که در محدوده‌ی پارک قرار گرفته است دارای تاریخی غنی است که قدمت آن به دوران باستان می‌رسد و همچنان می‌توان بقایای قلعه‌ها، غارها و صومعه‌ها را درون آن یافت. همچنین، «Troldeskoven» (جنگل ترول‌ها) با منظره‌ای منحصربه‌فرد از کاج‌هایی که قرن‌ها عمر کرده‌اند و در اثر وزش بادهای قوی پیچ و تاب خورده‌اند هم در این منطقه می‌گنجد. در شمال این پارک، تپه‌های ساحلی ماسه‌ای و شهرهای گردشگری ساحلی نورث زیلاند قرار دارد.

پارک ملی دانمارک

اسبن لوند لارسن، وزیر محیط زیست و مواد غذایی دانمارک، در سال ۲۰۱۶ که این پروژه مطرح شد، اعلام کرد که:

این طرح شامل بعضی از بزرگ‌ترین مناطق جنگلی دانمارک، چند دریاچه مناسب برای قایقرانی، مناطقی از میراث جهانی یونسکو و چندین بنای تاریخی است. پارک «کانگرنس نورزژلند» شرایطی را برای کسب تجربه‌هایی در زمینه‌های فرهنگ، طبیعت و زندگی در فضای باز مهیا می‌کند – که سنگ بنای پارک‌های ملی موفق هستند.

پارک کانگرنس نورزژلند در تاریخ ۲۹ ماه مه ۲۰۱۸ طی مراسمی رسمی در کلیسای «Esrum» افتتاح می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه