عذرخواهی راه آهن ژاپن به خاطر قطاری که ۲۵ ثانیه زودتر حرکت کرد

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
عذرخواهی راه آهن ژاپن به خاطر قطاری که ۲۵ ثانیه زودتر حرکت کرد

ژاپنی‌ها، به وقت‌شناسی معروف هستند و عدم رعایت این موضوع در این کشور می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را موجب شود.

بعد از آن که صبح جمعه‌ی گذشته، قطاری در ژاپن ۲۵ ثانیه زودتر از زمان مقرر حرکت کرد، شرکت راه آهن JR West»» به طور رسمی عذرخواهی کرد.

این خطا زمانی رخ داد که یک قطار با ۱۲ واگن ایستگاه «ناتاگوا» را به مقصد ایستگاه «نیشی – آکاشی» در ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه و ۳۵ ثانیه صبح ترک کرد؛ در حالی که طبق برنامه‌ریزی باید راس ساعت ۷ و ۱۲ دقیقه‌ی صبح حرکت می‌کرد.

این رویداد به خاطر اشتباه مدیر قطار در مورد زمان حرکت آن اتفاق افتاد که در زمان نادرست، اجازه‌ی حرکت و ترک ایستگاه را به قطار داد. عده‌ای از مسافران که روی سکو منتظر بودند از قطار جا ماندند و یکی از آن‌ها گزارش این واقعه را به JR West»» داد.

مسافران جا مانده از این قطار، برای سوار شدن به قطار بعدی که در ساعت ۷ و ۱۹ دقیقه‌ی صبح حرکت می‌کرد، مجبور شدند ۶ دقیقه منتظر بمانند. این‌گونه رویدادها در کشوری که چند دقیقه تاخیر در ورود به محل کار یا مدرسه عواقبی جدی را برای افراد به همراه خواهد داشت، حادثه‌ای مهم تلقی می‌شود.

رویداد مشابهی در سال گذشته نیز اتفاق افتاد و بعد از این که قطار تسوکوبا – توکیو، ایستگاه را ۲۰ ثانیه زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده ترک کرد، مدیریت شرکت «تسوکوبا اکسپرس» مجبور به عذرخواهی شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه