بازدید رایگان از موزه های سطح استان ایلام برای مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
بازدید رایگان از موزه های سطح استان ایلام برای مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی

معاونت میراث‌فرهنگی استان ایلام خبر از رایگان بودن موزه‌های سطح استان ایلام برای مهدکودک‌ها و مقاطع ابتدایی داد.

رویا ارجمندی معاون میراث‌فرهنگی استان ایلام امروز ۲۶ فروردین گفت:

روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۹۷ به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل در سطح استان برای مهد کودک‌ها و مقاطع ابتدایی رایگان است.

وی اضافه کرد:

به پیشنهاد ایکوموس، روز ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین به عنوان روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت. این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث‌فرهنگی و کوشش‌های مورد نیاز برای حمایت و حفاظت از آن‌ها را فراهم می‌آورد، برای چندین سال است که ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می‌کند. شعار انتخابی امسال میراث مشترک نسل‌ها است.

معاونت میراث‌فرهنگی استان ایلام افزود:

جامعه‌ای که از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد، هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب آن نخواهد برداشت. شهروندان باید آشنایی با میراث‌فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود. آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب در بناها و محوطه‌های تاریخی نخواهیم بود، چون در این حالت هر ایرانی به یک میراث بان تبدیل شده است. لذا فرهنگ‌سازی و آموزش را باید از کودکان و در سنین پایین‌تر آغاز کرد.

او عنوان کرد:

استان ایلام دارای سه موزه تحت پوشش با عنوان موزه مردم‌شناسی واقع در خیابان پاسداران قلعه والی، موزه تاریخ کشاوزی واقع در خیابات آیت‌الله حیدری و موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره‌شهر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه