برای نخستین بار، عربستان سعودی به زنان تنها ویزا می‌دهد

بهاره غنچه
بهاره غنچه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
برای نخستین بار، عربستان سعودی به زنان تنها ویزا می‌دهد

عربستان در جهت تغییرات و اصلاحات اجتماعی برای اولین بار در تاریخ برای زنانی که بالای ۲۵ سال سن دارند، ویزا صادر می‌کند.

عربستان سعودی یکی از مهم‌ترین منطقه‌های مذهبی در جهان است. این کشور برای مسلمانان اهمیت فراوانی دارد. این کشور با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای کسب درآمد انجام داده است. از این برنامه‌ریزی‌ها می‌توان به صدور ویزای گردشگردی و ساخت مجتمع‌های تفریحی در ۵۰ جزیره در دریای سرخ اشاره کرد.

بر اساس این طرح‌های توسعه تا سال ۲۰۳۰، سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به این کشور سفر خواهند کرد. از اول ماه آوریل ۲۰۱۸ صدور ویزای گردشگری برای مسافران آغاز می‌شود. همراه با زائران، گردشگران نیز می‌توانند برای دیدن جاذبه‌های این کشور به آن سفر کنند. برای اولین بار این کشور برای زنان تنها و بدون همراه مرد با سن ۲۵ سال و بالاتر ویزای گردشگری تک نفره به‌مدت ۳۰ روز صادر می‌کند.

در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ به دستور پادشاه توقف بزرگی در پذیرش مسافران در کشور ایجاد شد و صدور این ویزاها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات مثبت است. این تغییرات توسط شاهزاده محمد بن سلمان با شعار اسلام میانه‌رو برنامه‌ریزی شده است. این شاهزاده سعودی اخیرا ممنوعیت رانندگی زنان را نیز لغو کرد و تا سال ۲۰۳۰ برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری این کشور دارد. تخمین زده شده است رشد سالانه تا سال ۲۰۲۲، حدودا ۱۳.۵ درصد باشد.

اهداف توسعه گردشگری این کشور در ابعاد بزرگی طرح ریزی شده‌اند و همچنین شایعه شده است که سرمایه‌گذار بریتانیایی ریچارد برانسون در صنعت گردشگری عربستان سعودی سرمایه‌گذاری کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه