ارائه کارت های سفر ۵ تا ۵۰ میلیونی برای خانوارها

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش یکشنبه، ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
ارائه کارت های سفر ۵ تا ۵۰ میلیونی برای خانوارها

در پی هدف‌گذاری برای افزایش گردشگری داخلی در تمان نقاط ایران و رونق سفر، طرح کارت‌های مبلغ دار از ۵تا ۵میلیون تومان مطابق شرایط خانوارها، در نظر گرفته شد.

به دنبال افزایش سفرهای داخلی و هدفمند کردن سفر صحیح در قالب پکیج‌های برنامه‌ریزی شده، طرحی با عنوان کارت اعتباری سفر برای کم هزینه کردن سفر برای خانوارها در نظر گرفته شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:

برنامه‌ریزی یک طرح گردشگری داخلی به منظور ایجاد رونق سفر در مناطق کمتر توسعه یافته در حال انجام است. برای این طرح، کارت‌های مبلغ‌داری از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده که بسته به شرایط موجود به هر خانوار داده می‌شود.

ولی الله تیموری با اعلام خبر فعال‌سازی کارت‌های اعتباری سفر، از اجرای این طرح برای رونق سفر در مناطق کمتر توسعه یافته کشور خبر داد. طرح کارت سفر یک بار دیگر در سال‌های قبل در دولت احمدی‌نژاد هم ارائه شده بود.

تیموری از برنامه‌ریزی و اجرای یک طرح گردشگری داخلی خبر داد و توضیح داد: بالای ۶۰ درصد از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور ما حداقل یک بار در سال سفر را تجربه می‌کنند. مشکل اینجاست که ۹۰ درصد سفرها عموما به شکل انفرادی و خارج از تور بوده و به شکل برنامه‌ریزی شده نیست. به همین دلیل برای ساماندهی آن اقدام به ایجاد طرحی کردیم که سفرهای داخلی را برای مردم در پکیج و به صورت برنامه‌ریزی شده تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی شما برای سفر رفتن به یک دفتر خدمات مسافرتی مراجعه می‌کنید، او برای گردشگران، بسته سفر مناسبی را آماده می‌کند تا بتوانند بیشترین جاذبه‌ها را ببینند. به این صورت شما در یک سفر، اثری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و موارد دیگر را در کنار هم می‌بینید و از آن بهره می‌برید.

معاون گردشگری کشور افزود: توزیع سفر در کشور بعد دوم طرح گردشگری داخلی است که براساس سیاست‌ها و خط‌ مشی‌های سازمان میراث فرهنگی در بسته‌های پیشنهادی سفر پیش‌بینی شده است. هدف ما از این طرح، توزیع سفر در کل کشور است.

تیموری ادامه داد: بر همین اساس و باتوجه به اینکه کشور ما از نظر جاذبه‌های اقلیمی، تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم از یک آمایش و پراکندگی سرزمینی بسیار مناسب بهره می‌برد، اگر ما همین موضوع را مبنای سفر قرار دهیم، قطعا گردشگران به مناطقی که کمتر برخوردارند هدایت می‌شوند و به این صورت همه سرزمین ما درگیر سفر می‌شود.

معاون گردشگری کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: برای اینکه سفرهای برنامه‌ریزی شده را در طرح گردشگری داخلی تنظیم کنیم، نیاز به هماهنگی‌‌هایی با بخش خصوصی بود تا با حداقل سود ممکن پکیج‌‌های سفر آماده شود. در نهایت بخش خصوصی با صحبت‌هایی که با هم انجام دادند، به پکیج‌های مناسبی از لحاظ قیمت، کیفیت و محتوا رسیدند که براساس آن قرار شد آنها تسهیلاتی را در قالب کارت‌های سفر به این طرح اختصاص دهند.

تیموری با بیان اینکه تسهیلات درنظر گرفته شده برای هر خانوار، به صورت نقد در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد، گفت:

قرار بر این شده که این تسهیلات را دفاتر خدمات مسافرتی ما از بانک‌ها بگیرند و فرد خودش درگیر ضامن و بوروکراسی‌های بانکی نشود. به این صورت دفاتر این تسهیلات را از بانک‌ها با سود بسیار پایین می‌گیرند و در قالب یک کارت سفر به متقاضیان ارائه می‌دهند.

معاون گردشگری کشور در ادامه توضیح داد: باتوجه به اینکه در حال حاضر وارد فصل زمستان و رکود سفر شده‌ایم، حس می‌کنیم این طرح می‌تواند بخشی از رکود سفر را جبران کند.

وی درباره میزان مبلغ حمایتی گفت:

برای این موضوع اشل‌های مختلفی در نظر گرفته شده که براساس شرایط مختلف در نظر گرفته می‌شود. کارت‌هایی که برای این موضوع تدارک دیده شده، مبلغ‌دار بود و از حداقل پنج میلیون تومان تا پنجاه میلیون تومان نیز در آن هست و می‌توان از آنها برای تمام هزینه‌های سفر داخلی استفاده کرد.

به‌زودی جزئیات نحوه دریافت این کارت‌ها نیز اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ilna

دیدگاه