سامانه ۱۱۰ پلیس اصفهان چند زبانه شد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
سامانه ۱۱۰ پلیس اصفهان چند زبانه شد

در راستای افزایش امنیت و ایجاد شرایط بهتر برای گردشگران خارجی در اصفهان سامانه 110 پلیس اصفهان چند زبانه شد.

اصفهان یا اسپهان شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است و بیشتری آمار جذب گردشگران را پس از مشهد دارد. این شهر پس از اسلام مدت‌ها پایتخت صفویان بود و آثار تاریخی زیادی از این عصر در دل اصفهان قرار دارد. سالانه میلیون‌ها گردشگر خارجی برای بازدید از جادوی معماری ایرانی به اصفهان می‌آیند و بیشترین میزان بازدید از این شهر در فصل بهار و ایام نوروز است. از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های اصفهان، میدان نقش‌جهان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر به اصفهان نصف جهان مشهور است. اصفهان در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همین‌طور به‌عنوان پایتخت صنعتی ایران بعد از تهران انتخاب شده است.

مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان از چند زبانه شدن سامانه ۱۱۰ پلیس اصفهان در راستای افزایش امنیت گردشگران خارجی خبر داد.

مهدی معصوم بیگی بیان کرد که برای افزایش امنیت گردشگران داخلی و خارجی پلیس گردشگری تاثیر خوبی داشته و با وجود تبلیغات منفی بسیاری که وجود دارد رضایتمندی گردشگران خارجی سهم خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد:

در اصفهان سامانه ۱۱۰ پلیس گردشگران راه‌اندازی شده است. اگر یک گردشگر خارجی تا امروز با پلیس تماس‌ می‌گرفت با مشکل مواجه می‌شد. اما کاربرانی در محل این سامانه مستقر شده‌اند که زبان‌های متعددی را می‌شناسند و در صورت تماس گردشگر خارجی این افراد به آن‌ها ارجاع می‌شوند. این اتفاق گام رو به جلو است تا شرایط بهتری داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه