صدور مجوز احداث کمپ در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر اردبیل

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
صدور مجوز احداث کمپ در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر اردبیل

برای احداث و استقرار کمپینگ و چادر در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر اردبیل مجوز صادر شد.

ناصر محمودی، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، از صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر این استان خبر داد.

ناصر محمودی بیان کرد که در ارتفاع بالای سه هزار متر ساخت و ساز با توجه به لحاظ زیست محیطی ممنوع است، مجوزهای سرمایه‌گذاری صرفا برای استقرار کمپینگ و چادر صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود:

به‌عنوان مثال در ارتفاع بالای سه هزار متر یک سازه کانکس پناهگاه دوم کوه سبلان است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه رعایت قوانین و ضوابط زیست‌محیطی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری قویا مورد تاکید بوده و در ارتفاعات نیز مطابق همین ضوابط عمل می‌شود گفت: اردبیل در ورزش کوهنوردی حرفه‌ای قابلیت‌های متعددی دارد و اداره کل با هدف رونق گردشگری زمستانی و در راستای تحقق زمستان بیدار اردبیل به دنبال رونق ورزش‌های زمستانی است.

محمودی از بهره‌برداری دو پیست اسکی دیگر تا پایان سال آینده خبر داد و تصریح کرد که بر همین اساس پروژه‌های سرمایه‌گذاری که با رعایت ضوابط و مقررات پیشنهاد شود، تا مرحله بهره‌برداری مورد حمایت است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دست احداث مرتبط با گردشگری زمستانی عنوان کرد که برای دو پیست اسکی مجوز احداث صادر شده و در مرحله ساخت هستند و یکی از این دو پیست اسکی در مجاورت پیست اسکی آلوارس سرعین و با نام آلوارس دو یا اوجور در حال احداث است و دیگری در ارتفاعات و مجاور آبدرمانی شابیل احداث می‌شود.

وی در پایان گفت:

هر دو پروژه در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ تا سه هزار متر احداث می‌شوند و تا پایان سال ۹۸ و مطابق قول مساعد سرمایه‌گذار به بهره‌برداری خواهند رسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه