لزوم صدور مجوز لازم برای ورود ایرباس های ایران ایر به کشور

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
لزوم صدور مجوز لازم برای ورود ایرباس های ایران ایر به کشور

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه اروپا خواست که برای ورود ایرباس‌های ایران ایر به کشور نیز پیگیری کند تا وزارت خزانه داری آمریکا مجوزهای لازم را صادر کند.

پیگیری برای ورود ایرباس‌های ایران ایر به کشور از درخواست‌های فرزانه شرف بافی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از اتحادیه اروپا بود تا بدین ترتیب وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهای لازم را صادر کند.

تلاش برای استفاده حداکثری از توان ایران ایر برای خدمت‌رسانی به مسافران یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ایران در طول ماه‌های گذشته بوده است در این مسیر هواپیماهای برجامی نقش بسیار مهمی داشته است. امید است امکان ورود هواپیماهایی که قراردادشان نهایی شده است، در آینده فراهم شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که که چرا برخی افراد نسبت به قراردادهای خرید هواپیما از سوی ایران ایر انتقاداتی را مطرح می‌کند، بیان کرد:

آنچه که در جریان قراردادهای اخیر اتفاق افتاد، ایجاد یک شفافیت در فرایند ورود هواپیما به ایران بود. همین مساله باعث شد تا منافع برخی از افراد به خطر بیفتد و نسبت به این قراردادها انتقاداتی را مطرح کنند.

مدیرعامل ایران ایر اعلام کرد که ما هما را در شرایطی تحویل گرفتیم که اوضاع بسیار سختی وجود داشت.

به راه انداختن بیش از ۲۰ مسیر هوایی جدید که برای سال‌های طولانی متوقف شده بود، از نتایج هواپیماهای بر جامی است، همچنین در طول ماه‌های گذشته هرگز در هزینه‌های جاری مانند پرداخت حقوق مشکلی به وجود نیامده است. ایران ایر در سال گذشته برای امور جاری خود مجبور شد از سازمان بنادر استقراض کند، اما ما این قرض را همان سال تسویه کرده و پس از آن نیز دیگر نیازی به قرض نداشت. همچنین بخشی از عملیات حج امسال با استفاده از هواپیماهای برجامی انجام شد.

شرف بافی درباره آخرین وضعیت تاخیر های پروازی ایران ایر نیز، گفت‌:

طبق آمارهای جدید ما در پروازهای داخلی هفت درصد و در پروازهای خارجی ۱۳ درصد کاهش تاخیر داشته‌ایم. البته مسائلی مانند شرایط بد جوی و یا مسائلی که خارج از دست ایرلاین است، می‌تواند در تاخیرها تاثیرگذار باشد، اما با این حال ایران ایر توانسته است عملکرد مثبتی را در این بخش به ثبت برساند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه