هزینه سفر به گرگان چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
هزینه سفر به گرگان چقدر است؟

هزینه سفر به گرگان با توجه به نرخ هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های دیدنی و حمل و نقل، طیف گسترده‌ای را دربر می‌گیرد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

گرگان از جمله شهرهای استان گلستان است، که امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و متفاوتی را برای گردشگران ایجاد کرده است. هزینه سفر به این شهر با توجه به قیمت هتل، رستوران، حمل و نقل و بازدید از جاهای دیدنی گرگان، طیف گسترده‌ای را دربر می‌گیرد که می‌تواند برای سلیقه‌های مختلف امری مثبت تلقی شود. شما در این سفر می‌توانید در هتل‌های یک تا چهار ستاره اقامت داشته و علاوه بر تجربه غذاهای سنتی و لذیذ، از طبیعت بکر این منطقه نیز لذت ببرید.

اگر قصد دارید سفری راحت و برنامه‌ریزی شده به گرگان داشته باشید، می‌توانید تور گلستان را در کجارو به‌سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

گرگان

هزینه سفر به گرگان

از تهران تا گرگان حدود ۴۲۰ کیلومتر راه است که طی کردن این مسافت به وسیله خودروی شخصی، حدود ۶ ساعت به طول میانجامد. با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین برای این مسیر (که از فیروزکوه، ساری و بهشهر میگذرد)، حدود ۵۰ هزار تومان خواهد شد.

اگر قصد داشته باشید این مسیر را به وسیله اتوبوس طی کنید، هزینه بلیط شما از ۳۱ تا ۵۶ هزار تومان متغیر خواهد بود. در حالی که بلیط ۳۱ هزار تومانی برای استفاده از اتوبوسهای اسکانیا است، بلیطهای گرانتر به اتوبوسهای VIP اختصاص دارد.

گرگان همچنین دارای ایستگاه قطار اختصاصی است که دسترسی به این شهر را بسیار آسانتر میکند. هزینه بلیط قطار برای این مسیر، از ۳۱ تا ۵۸ هزار تومان متغیر است و مدت زمان این سفر نیز حدود ۱۰ ساعت به طول میانجامد. از جمله علتهای تفاوت قیمت بلیط، تعداد نفرات داخل کوپه و امکانات کوپه است.

برای سفر به این شهر زیبا در ایام نوروز، کجارو که مقاصد مختلفی از شهرهای ایران و خارجی را برای تور نوروز معرفی کرده است می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برای سفر از تهران به گرگان، شما همچنین میتوانید از هواپیما استفاده کنید. با کمک موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید در هر بازه‌ی زمانی ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط‌های سیستمی، بلیط‌های چارتری، بلیط لحظه آخری و... ازطریق فروشنده‌ها و آژانس‌های معتبر بلیط هواپیما جستجو و به آسانی تهیه کنید. قیمت بلیط هواپیما برای این مسیر از ۱۴۵ تا ۳۴۳ هزار تومان متغیر است و مدت زمان پرواز شما یک ساعت به طول میانجامد. لازم به ذکر است که با خرید اینترنتی بلیط هواپیمای خود، میتوانید در هزینههای این بخش صرفهجویی کنید.

گرگان

متوسط هزینه اقامت در گرگان

شهر گرگان دارای طیف متنوعی از هتل‌ها با امکانات متفاوت است. در حالی که یک شب اقامت در هتل‌های ۴ ستاره این شهر از ۳۱۰ تا ۴۶۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت، اقامت در هتل‌های ۲ و ۳ ستاره، از ۱۱۰ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان به ازای هر شب خواهد بود.

هتل آذین گرگان

متوسط هزینه خورد و خوراک در گرگان

شهر گرگان دارای رستوران‌های مختلف سنتی و فست فود است و قیمت غذاهای فست فود از ۱۰ هزار تومان برای پیتزا مارگاریتا مینی شروع می‌شود تا ۶۰ هزار تومان برای پیتزا مکزیکی خانواده متغیر است. در منوی غذاهای ایرانی نیز می‌توانید از ۱۰ هزار تومان برای خوراک مرغ تا ۳۷ هزار تومان برای چلو کباب وزیری بپردازید. لازم به ذکر است که این هزینه با سفارش پیش‌غذا، نوشیدنی و دسر، افزایش خواهد یافت.

رستوران عمارت گرگان

هزینه حمل و نقل در گرگان

شما می‌توانید جهت رفت و آمد در گرگان، از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون شهری استفاده کنید. هزینه تاکسی برای هر مسیر در این شهر از ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان متغیر است که در صورت استفاده از اتوبوس کاهش خواهد یافت.

گرگان

هزینه بازدید از دیدنی‌های گرگان

گرگان دارای جاذبه‌ها و دیدنی‌های فراوانی است که بسیاری از آن‌ها مانند جنگل، روستا، منطقه حفاظت‌شده و آبشار، طبیعی بوده و به‌صورت رایگان قابل مشاهده است. با این حال، مکان‌های تاریخی و فرهنگی این شهر دارای هزینه ورودی جهت بازدید هستند که می‌توان این مقدار را از ۲ هزار تومان تا ۵ هزار تومان به ازای هر نفر در نظر گرفت.

موزه صنایع دستی گرگان

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در گرگان

با توجه به برآورد قیمت در بخش‌های مختلف، سفر به گرگان می‌تواند طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها و هزینه‌ها را دربر داشته باشد. بدین ترتیب، سفر یک روزه به گرگان در ارزان‌ترین حالت حدود ۴۰۰ هزار تومان (با احتساب بلیط رفت و برگشت اتوبوس) و در گران‌ترین حالت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان (با احتساب بلیط رفت و برگشت هواپیما) هزینه خواهد داشت.

گرگان

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در گرگان

اگر شما تمایل داشته باشید که با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، سفری سه روزه به گرگان داشته باشید، هزینه حمل و نقل، اقامت، خورد و خوراک و بازدید از دیدنی‌های این شهر در ارزان‌ترین حالت، حدود یک میلیون تومان به ازای دو نفر هزینه خواهد داشت. اما اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را با استفاده از امکانات بیشتر و به‌صورت راحت‌تر تجربه کنید، هزینه‌های شما تا حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است در این محاسبه، هزینه استفاده از وسیله نقلیه جهت رفت و برگشت لحاظ شده است. به یاد داشته باشید در این سفر، بودجه لازم جهت خرید سوغات گرگان را نیز به همراه داشته باشید.

گرگان

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه