کسب امتیاز جهانی A توسط زیلوی میبد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کسب امتیاز جهانی A توسط زیلوی میبد

زیلوی میبد در داوری شورای جهانی صنایع دستی که توسط یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی برگزار می‌شود، امتیاز A را کسب کرد. 

نشان مرغوبیت صنایع دستی در سال ۲۰۰۰ به‌ طور مشترک توسط سازمان یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی (ASEN) پایه گذاری شد و به دنبال موفقیت‌های کسب شده، این طرح در سراسر دنیا گسترش یافت. همچنین «مهر اصالت» یونسکو با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغال زایی بیشتر، به مهم‌ترین پروژه یونسکو در حوزه صنایع دستی تبدیل شده است.

داوری شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی آثار هنری و محصولات با کیفیت و مرغوب صنایع دستی، هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، و در مراسم امسال زیلوی میبد موفق به کسب امتیاز A در این داوری شد. محمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع دستی استان یزد در این‌باره گفته است: 

در چهارمین برنامه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، ۴۸ اثر از ۲۹ هنرمند استان، توسط ۵ داور از هنرمندان استان، یک ناظر از ستاد مرکز و ۴ کارشناس حوزه معاونت صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله اول بیست اثر از ۱۵ هنرمند برای داوری نهایی انتخاب شدند، که ۴ اثر از استان یزد (تغار سفالی اثر آقای سید مهدی علمچی، دیس چهارگوش اثر شرکت میبد مروارید، جاشمعی دیواری اثر آقای مرتضی عرفان، سجاده زیلو اثر شرکت تعاونی زیلوی میبد) موفق به اخذ نمره قبولی و دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند.

او در ادامه افزود:

آثار مهر ملی گرفته برای سومین بار، مجدد داوری و از میان ۴ اثر نشان ملی، زیلوی میبد کاندید برای شورای جهانی صنایع دستی (WCC) انتخاب و ارسال شد، که در این داوری موفق به کسب امتیاز A شد.

عکس: خبرگزاری میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه