شانس خود را برای خرید بخشی از راه پله برج ایفل امتحان کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
شانس خود را برای خرید بخشی از راه پله برج ایفل امتحان کنید

با ساخت آسانسورهای برج ایفل، پله‌های مارپیچی این برج کارایی خود را از دست داد و به تدریج بخش‌هایی از آن به حراج گذاشته شد و به زودی تکه‌ای دیگر از آن فروخته می‌شود.

چنانچه سوئیچ و مگنت‌ها به‌عنوان سوغاتی برج ایفل در پاریس شما را راضی نمی‌کند، نظرتان درباره تکه‌ای از خود برج چیست؟ اگر همیشه دل‌تان می‌خواسته که مالک تکه‌ای کوچک از یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دنیا باشید، پس شانس به شما رو کرده است. بخشی از راه پله‌ی اوریجینال برج ایفل قرار است به زودی به حراج گذاشته شود.

برج ایفل

این راه پله، ۲۵ پله و حدود ۴ متر ارتفاع دارد و بخشی از راه پله‌ی اوریجینال برج است که طبقات دوم و سوم برج را به هم متصل می‌کرد. آسانسورها در سال ۱۹۸۳ نصب شدند و متعاقبا از پله‌های مارپیچی آن کمتر استفاده شد. این راه پله به ۲۴ قسمت تقسیم شده است،‌ یکی از بخش‌ها همچنان در خود برج ایفل در معرض نمایش قرار دارد. سه بخش دیگر را می‌توان در موزه‌ اورسای پاریس (Musée d’Orsay)، شهر علم و فناوری (Cité des sciences) و موزه تاریخ آهن (Musée de l’Histoire du Fer) مشاهده کرد. ۲۰ قطعه باقیمانده به مجموعه‌داران خصوصی در سراسر دنیا فروخته شده و الان قرار است یکی از همین مجموعه به حراج گذاشته شود.

برج ایفل

خانه حراج فرانسوی درصدد فروش بخشی از این راه پله در ۲۷ نوامبر است و قیمت آن از ۴۰ هزار یورو شروع می‌شود،‌ اما با توجه به پیشینه این خانه حراج می‌توان فهمید که قیمت آن خیلی بالاتر از حرف‌ها خواهد بود. این اولین باری نیست که خانه حراج فرانسوی بخشی از راه پله‌ی برج ایفل را می‌فروشد و قیمت پله‌ی قبلی در سال ۲۰۱۳ معادل ۲۲۰ هزار یورو و مورد دیگر در سال ۲۰۱۶ معادل ۵۲۳ هزار یورو بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه