لزوم برقراری پرواز به کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
لزوم برقراری پرواز به کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند می‌تواند ارزآوری مناسبی را از طریق برقراری پروازهای خارجی در وضعیت و شرایط کنونی کشور داشته باشد.

ارزآوری از مراکز تجارت جهان به منطقه آزاد اروند با عدم برقراری پرواز آبادان - دبی به‌شدت کاهش یافته است.

در حالی پرواز آبادان - دبی در منطقه آزاد اروند وجود ندارد که اهواز با اینکه منطقه آزاد نیست و فقط ۱۱۵ کیلومتر با این شهر فاصله دارد، به شهر دبی پرواز دارد که اقدام مسئولان مرکز استان برای برقراری این پرواز و ارائه بلیط هواپیما در این مسیر، قابل تحسین بوده است.

شرکت‌های هواپیمایی زیادی در دنیا فعالیت می‌کنند که به‌دنبال بازارهای جدید هستند و قطعا چنانچه در این خصوص مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند تلاش و رایزنی کنند، می‌توان در این زمینه اقدامات شایسته‌ای را انجام داد و پروازهای بسیاری از کشورها وارد منطقه آزاد اروند شود.

سید حکمت الله موسوی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه سفرهای هوایی یکی از راحت‌ترین و ایمن‌ترین سفرها است، بیان کرد:

قطعا زمانی که امکانات مناسبی از جمله ایاب و ذهاب در سفرهای هوایی فراهم شود، می‌توان گردشگر وارد و خارج کرد.

وی، برنامه‌ریزی برای حضور ایرلاین‌های کشورهای همسایه‌ را مهم قلمداد کرد و گفت در برنامه‌ریزی تورهای گردشگری این امر نقش مهمی دارد و با یک سازماندهی مناسب می‌توان به‌صورت شایسته‌ای از آن‌ها استفاده کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، حضور گردشگر خارجی را در کشور و ارزآوری از این طریق را در شرایط کنونی لازم دانست و حضور ایرلاین‌های خارجی را موجب تقویت ظرفیت‌های گردشگری خوزستان و همچنین تقویت حوزه سیاسی و امنیتی کشور عنوان کرد.

موسوی در ادامه تاکید کرد:

ضرورت دارد که ارتباط موثری در حوزه گردشگری با کشورهای همسایه و به‌خصوص مسلمان که اشتراکات فرهنگی و معنوی با ما دارند داشته باشیم.

مسعود خیاط‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز یکی از ویژگی‌های تجارت موفق را ارتباط دو سویه بین شرکای تجاری دانست و بیان کرد که اتاق بازرگانی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد؛ بنابراین طبیعی است که برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های تجاری خود تجار و بازرگانان از فرودگاه بهره‌مند باشند که پروازهای بین‌المللی در آن صورت گیرد.

ایشان در ادامه به موضوع گردشگری اشاره کرد و یادآور شد که آبادان و خرمشهر می‌توانند ارزآوری مناسبی برای کشور در زمینه گردشگری سلامت داشته باشند و ایرلاین‌های بین‌المللی یکی از راه‌های ورود گردشگر خارجی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه