خطرناک ترین ساحل ها در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت دوم)

رسول نوری
رسول نوری چهار شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
خطرناک ترین ساحل ها در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت دوم)

سواحل شنی در گوشه‌وکنار دنیا از محبوب‌ترین مقاصد در میان گردشگران هستند. اما برخی از این سواحل خطرات پنهانی دارند که اگر نمی‌خواهید سفرتان تبدیل به یک تجربه‌ی تلخ شود بهتر است از آن‌ها دوری کنید.

ساحل و شن‌های گرمش زیر نور آفتاب مانند بهشتی برای گردشگران است. اما برخی سواحل خطرات پنهانی دارند که می‌توانند هر سفر لذت‌بخشی را تبدیل به یک خاطره‌ی بد کنند.

از حملات کوسه و عروس‌های دریایی گرفته تا آلودگی آب و شرایط جوی نامساعد، این‌ سواحل از خطرناک‌ترین ساحل‌های سراسر دنیا هستند و بهتر است از آن‌ها دوری کنید.

ساحل نورت سنتیننتال آیلند، هند

ساحل نورت سنتیننتال آیلند هند

«ساحل نورت سنتیننتال آیلند» (North Sentinel Island Beach) متعلق به یکی از جزایر آندامان است که در کشور «هند» قرار دارد. مناظر ساحل این جزیره بسیار زیبا است و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. اما افراد محلی با هر بیگانه‌ای خشن برخورد می‌کنند. آن‌ها از هرگونه تماس با افراد خارجی خودداری می‌کنند و در چندین مورد اقدام به قتل متجاوزان خارجی کرده‌اند.

ساحل شیتووایا بوکتا، روسیه

ساحل شیتووایا بوکتا روسیه

«ساحل شیتووایا بوکتا» (Schitovaya Bukhta Beach) در «روسیه» یکی از محبوب‌ترین نقاط موج‌ سواری است، اما این مکان چندین منطقه‌ی نظامی در اطراف خود دارد، بنابراین برای انجام این فعالیت به مجوز مقامات محلی نیاز دارید. همچنین این شبه‌جزیره محل استقرار نیروی دریایی ارتش روسیه است و زیردریایی‌های هسته‌ای این کشور که دیگر فعالیتی ندارند در این محل نگهداری می‌شوند. تابش‌های هسته‌ای ناشی از این زیردریایی‌ها تا کنون چندین بار حادثه‌ساز شده است.

ساحل بوا ویاجم، برزیل

ساحل بوا ویاجم برزیل

«ساحل بوا ویاجم» (Boa Viagem Beach) که در شهر «رسیفی» واقع در کشور «برزیل» قرار دارد یکی از محبوب‌ترین مقاصد تعطیلات برای ساکنان برزیل و گردشگران خارجی است. اما آب‌های این ناحیه پر از کوسه‌هایی است که در شیاری عمیق در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنند. در طول ۲۰ سال اخیر بیش از ۵۶ مورد حمله‌ی کوسه گزارش شده که ۲۱ مورد از آن‌ها منجر به مرگ شده که آمار مرگ‌ومیر وحشتناکی در مقایسه با سایر آمار مشابه است.

ساحل بروم، استرالیا

ساحل بروم استرالیا

«ساحل بروم» (Broome Beach) یکی از چندین ساحل زیبای نواحی غربی «استرالیا» است. اما متأسفانه این مکان پر از عروس‌های دریایی از خانواده‌ی جعبه‌زیان است. در طول پنج سال گذشته بیش از ۱۵۹ مورد گزیدگی توسط این عروس‌های دریایی در اطراف این شهر ثبت شده است. نیش این آبزیان بسیار دردناک است و می‌تواند کشنده باشد.

ساحل مانائوس، برزیل

ساحل مانائوس برزیل

همانند بسیاری دیگر از سواحل آمازون، «ساحل مانائوس» (Manaus Beach) نیز به‌خاطر موجوداتی که در رودخانه‌های اطراف زندگی می‌کنند خطرناک است. با شنا یا قایقرانی در نواحی اطراف این ساحل، خود را در کنار جانوران خطرناکی مانند پیرانا، آناکوندا، مارماهی‌های برقی و بسیاری از موجودات خطرناک دیگر قرار داده‌اید.

ساحل اوتاکلیو، نروژ

ساحل اوتاکلیو نروژ

«ساحل اوتاکلایو» (Utakleiv Beach) که یکی از رمانتیک‌ترین سواحل جهان محسوب می‌شود، مناظر بسیار زیبایی دارد. اگر چه آب‌وهوای وحشتناک جزایر لوفوتن در شمال «نروژ» این مکان را به شدت سرد کرده است. آب این محل می‌تواند سبب بروز مشکلاتی جدی برای حتی سرسخت‌ترین شناگران شود.

ساحل کوپاکابانا، برزیل

ساحل کوپاکابانا برزیل

درحالی‌که چندین مورد حمله‌ی کوسه در «ساحل کوپاکابانا» (Copacabana Beach) که از سواحل مشهور «برزیل» است، گزارش شده، این آمار بالای جرم و جنایت است که این مکان را خطرناک کرده است. سرقت و دزدی در کوپاکابانا بسیار رایج است، پس اگر قصد داشتید از این مکان تفریحی بازدید کنید، پیشنهاد می‌کنیم که اشیای قیمتی خود را در هتل بگذارید.

ساحل لامو آیلند، کنیا

ساحل لامو آیلند کنیا

«ساحل لامو آیلند» (Lamu Island Beach) به لطف شن‌های نرم و آب‌های فیروزه‌ای رنگش زمانی یکی از محبوب‌ترین سواحل و مقاصد گردشگری کشور «کنیا» بود. متأسفانه به علت حضور گروه‌های تروریستی در کشور همسایه یعنی «سومالی» این روزها کم‌تر گردشگری جرأت می‌کند از این مکان دیدنی بازدید کند. این گروه‌های تروریستی تا کنون چندین بار اقدام به آدم‌ربایی گردشگران در این ناحیه کرده‌اند.

ساحل اسکلتن کوست، نامیبیا

ساحل اسکلتن کوست نامیبیا

هنگامی که از آسمان به «ساحل اسکلت» (Skeleton Coast Beach) نگاه می‌کنید، همه چیز فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. دریای عمیق آبی، موج‌های بزرگ فراوان و ساحلی شنی که تا بی‌کران‌ ادامه دارد. اما هنگامی که از نزدیک به این مکان نگاه می‌کنید، داستان فرق می‌کند. این ناحیه نام خود را از استخوان‌های فراوانی که از نهنگ‌ها و خوک‌های آبی در آن به‌جای مانده، گرفته است. همچنین افراد بسیاری به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی و وضعیت کلی این سواحل در آن جان باخته‌اند.

ساحل تاماراما، استرالیا

ساحل تاماراما استرالیا

«ساحل تاماراما» (Tamarama Beach) که درست خارج از نواحی تجاری مرکزی «سیدنی» قرار دارد از شلوغ‌ترین سواحل ایالت «نیو ساوت ولز» کشور «استرالیا» است. این ساحل در میان ساکنان «استرالیا» و نیز گردشگران خارجی بسیار محبوب است. اما جریان‌های شکافنده‌ای که در دریاهای این ناحیه وجود دارد، گاهی حتی ماهرترین شناگران را به مکان‌های دور از ساحل دریا می‌کشاند.

ساحل وست اند، باهاماس

ساحل وست اند باهاماس

قبل از آن‌که به آب‌های شفاف و زلال «ساحل وست اند» (West End Beach) در جزایر بزرگ باهاما وارد شوید، بهتر است مراقب باله‌های کوسه‌ها باشید. تعداد زیادی کوسه در نواحی اطراف این جزیره‌ی زیبایی کارائیبی زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها از گونه‌ی کوسه‌های ببری هستند.

کوستا دل سول، اسپانیا

کوستا دل سول اسپانیا

ساحل‌های شنی زیبا، هوای آفتابی و مخارج کم تعطیلات «کوستا دل سول» (Costa del Sol) را تبدیل به یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری «اسپانیا» کرده است. اما بادهای شدید و جریان‌های شکافنده‌ی قوی سبب غرق شدن و مرگ چندین نفر مخصوصا در سواحلی که نجات غریق ندارند شده‌اند.

ساحل کیپ تریبیولیشن، استرالیا

ساحل کیپ تریبیولیشن، استرالیا

«ساحل کیپ تریبیولیشن» (Cape Tribulation Beach) که در شمال کوئینزلند واقع شده، یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین ساحل‌هاش شن سفید دنیا است. اگرچه این منطقه محل زندگی عروس‌های دریایی، مارهای سمی، کروکودیل‌ها و کاسوآری‌ها (پرندگان بزرگی از نژاد شترمرغ که پرواز نمی‌کنند، اما بسیار خشن هستند و در صورت حمله جراحات شدیدی ایجاد می‌کنند) است.

مطالب مرتبط:

منبع list25

دیدگاه