جزیره کانگورو در استرالیا صاحب یک فرودگاه جدید می‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
جزیره کانگورو در استرالیا صاحب یک فرودگاه جدید می‌شود

کانگوروهای استرالیا هم صاحب یک فرودگاه جدید با امکاناتی بیشتر شدند تا گردشگرانی که به دیدن آن‌ها می‌روند، راحت‌تر سفر کنند. 

مقاله‌ی مرتبط:

جزیره کانگورو، به سبکی که فقط در استرالیا مرسوم است، یک جزیره‌ی شلوغ و پرجمعیت به شمار می‌آید. این جزیره به ابعاد ۴۴۱۶ در ۱۵۵ کیلومتر مربع، سومین جزیره‌ی بزرگ در استرالیا است. این مکان که سرتاسر آن را حیوانات بومی فرا گرفته‌اند و از سواحل فوق‌العاده و سازه‌های سنگی زیبایی تشکیل شده است، برای طبیعت‌گردان، کمپ‌نوردها، مسافران پیاده، دوستداران غذا و عاشقان طبیعت به منزله‌ی بهشتی در مقیاس کوچک است.

آدلاید، پایتخت استرالیای جنوبی و مقصد ۱٬۲۶۰٬۰۰۰ بازدیدکننده (۱ میلیون و ۲۶۰ هزار) جای زیبایی برای گردش است؛ ولی مشکل گردشگران جزیره کانگورو (KI) همواره نحوه‌ی دسترسی به آن بوده است. مسافران همیشه یا مجبور بودند یا مجبور بودند سوار کشتی‌های ماشین‌بر گران و آهسته شوند و بعد، ۱۳ کیلومتر در جاده‌ی بک استیرز رانندگی کنند، یا این که باید شجاعت به خرج می‌دادند و به فرودگاه شیک و تروتمیز و کوچک «کینگ اسکات» (Kingscote Airport)، با باندی خطرناکی می‌رفتند که در نزدیکی «کینگ اسکات»، مهم‌ترین شهر جزیره، می‌رفتند.

جزیره کانگورو

کانگوروها در جزیره‌ی کانگورو، استرالیا

اما حالا، به لطف بازسازی‌های ۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰ دلاری (۲۱ میلیون دلار استرالیا) که در این فرودگاه انجام شده است، آنجا دیگر یک قوطی حلبی نیست که علف‌های هرز همه‌جای آن روییده باشد. تسهیلات جدیدی که بودجه‌ی آن به‌طور مشترک توسط دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی تامین می‌شود، کاملا متناسب با زیبایی طبیعی جزیره و جذابیت‌های گردشگری آن است.

فرودگاه جدید که توسط شرکت استرالیایی «Architects Ashley Halliday» طراحی شده است، یک باند طولانی‌تر (یعنی امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ‌تر از مکان‌های بزرگ‌تر فراهم شده است)، چک-این جدید، فضای جدید برای ورود و خروج، بازرسی امنیتی، فروشگاه (راستی، تا حالا چیزی از عسل‌های جزیره کانگورو شنیده بودید؟)، دفاتر کرایه‌ی خودرو و حتی یک ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی دارد.

جزیره کانگورو

فک‌ها روی شن‌های سفید ساحل جزیره‌ی کانگورو

خدمات جدیدی که برای کرایه‌ی ماشین به فرودگاه افزوده شده، از اهمیت ویژه‌ای برای KI برخوردار است: خیلی وقت است که شرکت‌های کرایه‌ی خودروی آدلاید دیگر تمایلی به فرستادن ماشین‌های خود به جاده‌های ناهموار و کشف‌نشده‌ی جزیره ندارند.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، در روز چهارم جولای، ضمن بریدن روبان فرودگاه، گفت که پروژه‌ی جدید، ۲۵٬۰۰۰ گردشگر جدید را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد و اقتصاد جزیره‌ی کانگورو را تا ۲۹٬۸۰۰٬۰۰۰ دلار (۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار استرالیا) در هر سال افزاش می‌دهد. این‌ها خبرهای خوبی برای جزیره‌نشینان است، ولی آن چیزی نیست که چشم‌اندازهای سیاسی سست و شکننده‌ی آقای ترنبول را تقویت کند؛ تنها یک ماه بعد او جای خود را به وزیر خزانه‌داری خود، اسکات موریسون، داد. در واقع، فرودگاه جدید جزیره کانگورو، یکی از آخرین اقدامات وی در سمت خود بود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه