کسب رتبه هشتم فرودگاه مهرآباد در خاورمیانه و آفریقا در پذیرش مسافر

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
کسب رتبه هشتم فرودگاه مهرآباد در خاورمیانه و آفریقا در پذیرش مسافر

فرودگاه مهرآباد به‌عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران در سال ۲۰۱۷، در شاخص اعزام و پذیرش مسافر در رتبه هشتم فرودگاه‎های خاورمیانه و قاره آفریقا قرار گرفت.

فرودگاه مهرآباد در میان ۴۶ فرودگاه از ۲۵ کشور که دارای بالاترین رتبه در حوزه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا ‎هستند، با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۷ میلیون و ۵۰۰‌ هزار نفر رتبه هشتم را کسب کرده است.

فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش نزدیک به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در جایگاه چهاردهم، فرودگاه امام (ره) با اعزام بیش از هشت میلیون و ۸۵۰ هزار مسافر در جایگاه هجدهم، فرودگاه شیراز با اعزام بیش از سه‌ میلیون و ۵۰۰‌ هزار نفر در جایگاه سی و یکم و فرودگاه اهواز با اعزام بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر در جایگاه سی و پنجم قرار گرفته‌اند.

این نتایج حاکی از آن است که در شاخص اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مهرآباد نسبت به سال ۲۰۱۶، هفت‌ درصد، فرودگاه مشهد چهار درصد، فرودگاه امام ۱۳ درصد، فرودگاه شیراز هفت‌ درصد و فرودگاه اهواز ۱۰‌ درصد رشد داشته‎اند.

همچنین در شاخص نشست‌ و برخاست هواپیما، فرودگاه مهرآباد با بیش از ۱۴۲‌هزار فروند هواپیما مقام نهم، فرودگاه مشهد با نشست ‌و برخاست ۷۳ هزار و ۵۰۰ ‌فروند مقام بیست ‌و چهارم، فرودگاه امام با بیش از ۵۸‌ هزار فروند مقام بیست و هفتم، فرودگاه شیراز با بیش از ۳۳ هزار و ۸۵۰ فروند مقام چهل و سوم و فرودگاه اهواز با نشست‌ و برخاست نزدیک به ۲۴ هزار و ۵۰۰ فروند مقام پنجاهم را از آن خود کرده است.

این شاخص رشد هفت درصدی فرودگاه مهرآباد نسبت به سال ۲۰۱۶، رشد پنج درصدی فرودگاه مشهد، رشد ۹ درصدی فرودگاه امام، رشد ۹ درصدی فرودگاه شیراز و رشد ۳ درصدی فرودگاه اهواز را نشان می‌دهد.

در شاخص ارسال و پذیرش بار و پست، فرودگاه امام با ارسال و پذیرش نزدیک به ۱۶۴ هزار تن در جایگاه هفدهم، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۱۲۰ هزار تن در جایگاه بیستم، فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۹۴ هزار تن در جایگاه بیست و سوم، فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش نزدیک به ۳۳ هزار تن در جایگاه سی و یکم و فرودگاه کیش با ارسال و پذیرش بیش از ۳۲ هزار تن در جایگاه سی و دوم قرار گرفته‌اند.

در این شاخص نیز فرودگاه امام (ره) نسبت به سال ۲۰۱۶، ۱۱ درصد، فرودگاه مهرآباد هشت ‌درصد، فرودگاه مشهد هشت‌ درصد، فرودگاه شیراز هفت‌ درصد و فرودگاه کیش پنج‌ درصد رشد داشته‎اند.

بیش از ۶۱٫۵ میلیون مسافر از فرودگاه‌های کشور بهره‌مند شده‌اند که بیش از ۹۲ درصد مسافران معادل ۵۶ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۲۰۵ نفر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها تردد کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه