معرفی مدیر موزه سیار کودک به عنوان سفیر صلح ایکوم

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
معرفی مدیر موزه سیار کودک به عنوان سفیر صلح ایکوم

مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین‌المللی سیار کودک، در چهل و یکمین اجلاس ایکوفوم، به‌عنوان سفیر صلح معرفی شد.

سوسن نیک‌ ذات، مدیر و بنیانگذار نخستین موزه بین‌المللی سیار کودک و کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی در چهل و یکمین اجلاس ایکوفوم، توسط رئیس ایکوم ایران و فرانسوا مرس، رئیس ایکوفوم بین‌المللی، به‌عنوان سفیر صلح معرفی شد تا فرهنگ صلح را در جهان ترویج دهد.

سوسن نیک‌ذات درباره موزه خود گفته است:

این موزه به‌عنوان «سفیر صلح» ماموریت دارد با سفر، برای ترویج فرهنگ صلح تلاش کند. بنابراین، «توسعه صلح در جهان»، «معرفی میراث فرهنگی ملل با یکدیگر»، «آشنا کردن آحاد جامعه نسبت به حقوق دیگران»، «ترویج فرهنگ توسعه پایدار» و «ترویج فرهنگ گردشگری برای رسیدن به صلح پایدار» را در دستور کر خود قرار داده است.

از  دیگر اقدامات این موزه، «تشکیل شبکه حقیقی همسفران صلح و فرهنگ ملی» با هدف جایگزین کردن رفاقت به جای رقابت است. به گفته نیک ذات، این موزه با شناسنامه‌دار کردن آثار و صاحبان اثر در چمدان‌هایی با عنوان «مینی موزه»، و مجموعه‌های شخصی همسفران صلح و فرهنگ ملل در سفرهای خود، داوطلبانه به معرفی آن‌ها می‌پردازد.

موزه «سیار کودکی» تاکنون به کشورهای آلمان، مادرید، مالزی، سوریه، نیجریه، غنا، گینه کوناکری، ساحل عاج و افغانستان، برای آموزش حقوق کودک، صلح و آموزش مربیان، سفر کرده است.

این موزه چند سال است که به عضویت شورای بین‌المللی موزه‌ها در آمده، و تاکنون به مدت دو سال به‌عنوان موزه برتر از سوی هیات داوران ایکوم ایران انتخاب شده است.  همچنین این موزه برنده مسابقات صلح و همکاری در مادرید اسپانیا به مدت ۱۴ سال متوالی بوده است. هم‌اکنون، بخشی از موزه سیار کودک (عروسک‌های قاشقی) در موزه «آرداک مانوکیان» موزه ارامنه در مکان «کلیسای حضورت مریم»، برای بازدید میهمانان داخلی و خارجی سمپوزیوم ایکوفوم قرار گرفته است.

عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه