احداث پیست های اسکی استاندارد جدید در اردبیل

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
احداث پیست های اسکی استاندارد جدید در اردبیل

در استان اردبیل ۵ پیست اسکی استاندارد در حال آماده‌سازی برای احداث است.

به گفته بهرام آقاخانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ۵ پیست اسکی استاندارد در استان اردبیل  به منظور آماده‌سازی این استان برای استقبال از ورزشکاران در رویدادهای ورزشی زمستانی در حال آماده‌سازی برای احداث است.

بهرام آقاخانی گفت در استان اردبیل هم‌اکنون طرح مطالعاتی و احداث چند پیست اسکی در حال انجام است که تا آغاز زمستان و با در اولویت قرار دادن مناطق گردشگری همچون آلوارس و اندبیل خلخال بتوان راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵ پیست اسکی استاندارد در استان احداث و در حال آماده‌سازی برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی و ملی است، افزود:

هم‌اکنون پیست اسکی آلوارس از مجموع پیست‌های اسکی آماده‌سازی شده و در دست مطالعه برای استقبال از ورزشکاران ملی و بین‌المللی و میزبانی از رویدادهای ورزشی آماده بوده که یک باب پیست اسکی دیگر نیز در کناردست پیست اسکی آلوارس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت پیست اسکی اندبیل خلخال نیز گفت یکی از جذاب‌ترین پیست‌های اسکی کشور و حتی جهان در منطقه اندبیل شهرستان خلخال احداث می‌شود که درواقع احداث و اتمام این پروژه ورزشی می‌تواند در کنار رونق گردشگری منطقه آورده اقتصادی نیز برای این نقطه از استان که قابلیت فراوانی هم در بحث گردشگری طبیعی دارد، داشته باشد.

آقاخانی در ادامه سخنان خود گفت در شهرستان مشگین‌شهر احداث یک پیست اسکی استاندارد دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود که برای احداث این پروژه طرح اولیه آن جمع‌بندی و گردآوری شده و هم‌اکنون در دست مطالعه است.

وی همچنین از آماده‌سازی پیست اسکی فندقلوی نمین برای میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی در فصل زمستان خبر داد و گفت هم‌اکنون برای آماده‌سازی و تکمیل این طرح اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز بوده که از طرف سازمان به ورزش و جوانان استان بخش قابل توجهی از این بودجه پرداخت شده و برای میزبانی از رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزش اسکی این پیست نیز در حال آماده‌سازی است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به دلیل آماده نشدن پیست در موعد مقرر، مسابقات بین‌المللی که امسال قرار بود در این پیست برگزار شود، لغو شده و سال آینده میزبانی از این مسابقات قطعی است.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه