۲۵ تصویر شگفت انگیز از مصر را به تماشا بنشینید

مریم آقائی
مریم آقائی شنبه، ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰
۲۵ تصویر شگفت انگیز از مصر را به تماشا بنشینید

مصر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مقاصد گردشگری هنوز هم جذابیت‌های ناشناخته بسیاری دارد. از زندگی شهری گرفته تا ناشناخته‌هایی در دل بیابان‌های مصر که بیننده را مسحور می‌کند.

این تصاویر نشان می‌دهد مصر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مقصد سفرهای گردشگری هنوز هم جذابیت‌های ناشناخته زیادی برای گردشگران دارد.

مصر یکی از قدیمی‌ترین مقاصد توریستی دنیا است. تعداد بسیار زیادی از مسافران شامل مسافران یونان و روم باستان و مسافران قرون‌وسطا و مصرپژوهان قرن نوزده و حتی اعضای امروزی اینستاگرام به‌سمت این کشور در شمال شرقی آفریقا جذب شده‌اند تا شگفتی‌های افسانه‌ای آن را ببینند و یاد بگیرند.

مصر جدابیت‌هایی بیش از جاذبه‌های معروفش دارد. اهرام ثلاثه مصر در جیزه، معابد عظیم در ابو سیمبِل، مجسمه ابوالهول به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجسمه‌های دنیا و مقبره‌های پوشیده از شن در دره‌ی شاهان تنها تعدادی از جاذبه‌های مصر و شناخته شده‌ترین آن‌ها هستند. اما در پشت این جاذبه‌های کلاسیک داستان‌ها و جذابیت‌های دیگری هم در این کشور قدیمی با فرهنگ چند لایه وجود دارد.

در این مقاله تصاویری از جاذبه‌های متنوع مصر را همراه با توضیح مختصری درباره‌ی آن خواهید دید. این تصاویر توسط عکاسانی از کشورهای مختلف گرفته شده است.

۱. جیزه

۱

ALI AL-EZZI

تصاویر کلاسیک به‌دلایل مختلف کلاسیک هستند. در این تصویر یک شتر در تصویر وجود دارد که به‌نوعی باعث مقایسه بین ابعاد شتر و ابعاد اهرام می‌شود و بزرگی اهرام را به بیننده نشان می‌دهد. این تصویر حالتی رمانتیک را از دوره‌ی طلایی سفر به مصر القا می‌کند.

۲. قاهره

۲

عکاس:  MARIANITA GEORGOULA

این تصویر یک دست‌فروش خیابانی را نشان می‌دهد که در حال فروش موز است و تقریبا در پشت موزها ناپدید شده است. از طرفی رنگ زرد موزها با رنگ زرد پنجره‌های ساختمان پشتی هم‌خوانی پیدا کرده و آن را بازتاب می‌کند.

۳. قاهره

۳

ALBERTO MATEO

این تصویر زنی را نشان می‌دهد که در بیرون فروشگاه محلی و در یک روز آفتابی که ابرها شدت آفتاب را کم کرده‌اند، دقیقا در پایین مناره‌های دانشگاه الاظهر در حال سوار شدن به تاکسی است و در عین حال در حال لبخند زدن است.

۴. قاهره

۴

عکاس: MOHAMED OSAM

عکاس این عکس، اُسام محامد، می‌گوید، صاحب این کوزه‌گری گفته است که نه آن‌قدر درآمد دارد که بتواند دستیار استخدام کند و نه می‌تواند پسرش را به مدرسه بفرستد. به همین علت در حال حاضر هر دو با هم در مغازه کار می‌کنند.

۵. قاهره

۵

عکاس: CLARE O'CONNELL

عکاس این عکس، اُکُنِل، دقیقا لحظه‌ای را شکار کرده است که این مرد در زیر نور آفتابی که روی سرش می‌تابد، کفش‌هایش را درآورده تا وارد مسجد شود.

۶. صحرای سفید

سفید

عکاس: ALBERTO MATEO

صحرای سفید مصر پر از سنگ‌های کالک است که توسط طوفان شن و فرسایش حالتی شبیه حکاکی روی آن ایجاد شده است. وقتی نور سپیده دم در این صحرا می‌درخشد، منظره‌ای ایجاد می‌شود که باعث می‌شود تصور کنید در یک سیاره دیگر ایستاده‌اید.

۷. جیزه

۷

عکاس: MAJED AL ZAABI

این عکس که در پس‌زمینه‌ای از اهرام ثلاثه گرفته شده، بسیار جالب است. صحنه‌ای جالب بین یک شتر و صاحبش که به‌دلیل سال‌ها در کنار هم کار کردن ارتباط عاطفی بین‌شان برقرار شده است.

۸. جیزه

۸

عکاس: AGE FOTO

مجسمه ابوالهول مجسمه‌ای است که در تمام دنیا شناخته شده است. عکاس این عکس برای گرفتن عکس از یک چارچوب و جهت خلاقانه برای عکاسی استفاده کرده تا تصویری نوین را از یک جاذبه شناخته شده ایجاد کند.

۹. دَهَب

۹

عکاس: ELEANNE GREY

غواصی باعث می‌شود دیدگاه شما را نسبت به خیلی مسائل تغییر کند. وقتی در زیر آب هستید، هرآنچه در بالای آب قرار دارد برای شما دیگر وجود ندارد و شما تمام تمرکزتان را روی دیدن آب آبی و آن چیزهایی خواهید گذاشت که در زیر آب می‌بینید.

۱۰. قاهره

۱۰

عکاس: NOUR EL REFAI

  

در شلوغی مرکز شهر قاهره دوچرخه سواران باید با دقت در میان خیابان‌های پرترافیک شهر حرکت کنند، مخصوصا وقتی چنین کالاهای شکننده و البته جالب‌توجه را حمل می‌کنید.

۱۱. قاهره

۱۱

عکاس: SURYA PRAKASH MULLAPUDI

قاهره یک شهر پرجمعیت، شلوغ و پرسر و صدا است، اما در این تصویر دیده می‌شود که اگر به‌خوبی جست‌و‌جو کنید، می‌توانید کوچه‌های آرام و ساکت هم در مرکز قاهره پیدا کنید.

۱۲. قاهره

۱۲

عکاس: AMR RAHMAN

پارک الاظهر قاهره با وجود زمین‌های چمن‌کاری شده، چشمه‌ها، حیات‌ها و منظره‌ی زیبای غروب در قلعه‌ی آن، یک محوطه بسیار جذاب را ایجاد می‌کند.

۱۲. اسکندریه

۱۳

عکاس: DR-MAHER EL-SEBAEY

در این تصویر وجود دو دسته بادکنک که در دو طرف تصویر و به‌صورت متعادل قرار گرفته‌اند، باعث شده تا این تصویر کم نور، رنگارنگ شود.

۱۴. شرم‌‌الشیخ

۱۳

عکاس: ESSAM HIGAZI

در این عکس نور خورشید در نزدیک زمان غروب آفتاب باعث شده است تا سایه‌ی شترهایی که به‌صورت گروهی در صحرای سینا به‌سمت شرم الشیخ می‌روند، بلندتر ایجاد شود.

۱۵. اَسوان

۱۴

عکاس:  ABDULRHMAN NUSAIR

خانه‌های خشتی منظره‌ای است که در اطراف شهر اسوان بسیار دیده می‌شود. نصیر، عکاس این می‌گوید که این خانه خشتی که در جزیره‌ای در رود نیل قرار دارد، متعلق است به پدر بزرگ مردی که در عکس دیده می‌شود.

۱۶. شرم‌الشیخ

۱۵

عکاس:  JOSEF LITT

این عکس که به‌نوعی یک عکس غیرمعمول به نظر می‌رسد، در واقع زندگی رنگارنگ در زیر آب را نشان می‌دهد که بسیار پرتکاپو ادامه می‌یابد. این عکس در اسکله‌ای در شهر پر رفت و آمد شرم‌الشیخ گرفته شده است.

۱۷. قاهره

۱۷

عکاس: M. SHAKWEER

شَکویر، عکاس این عکس، در زمانی که مشغول عکاسی از یک مراسم ازدواج بود منتظر بود تا بتواند یک صحنه استثنائی را شکار کند و این صحنه به وجود آمد. این مرد در جایگاه خودش دقیقا در وسط قاب تصویر جا گرفت و نگاه تمام افراد حاضر در سالن و حتی نگاه نقاشی‌ها به او بود.

۱۸. قاهره

۱۸

عکاس: SHADY ESSAM

زاویه این عکس دقیقا تصویر کارت‌های در دست یکی از بازیکنان را به بیننده نشان می‌دهد. بازی که به نظر می‌رسد که بازی جدی قهوه‌خانه‌ای است.

۱۹. صحرای غربی

۱۹

عکاس: GLENN JACOBS

در این عکس شبحی از یک اسب عربی مشاهده می‌شود که در غروب خورشید شروع به گردن افراشتن کرده، اما با اینکه صاحبش از او کوچک‌تر است، توانسته اسب را کنترل کند. یعقوب، عکس این عکس از این تصویر به‌عنوان ارتباط بین مرد و اسب در بیابان یاد کرده است.

۲۰. دهب

۲۰

عکاس:  GUILLAUME BIHET

از آنجا که صخره‌های مرجانی در سراسر دنیا در معرض تهدید نابودی قرار گرفته‌اند، صخره‌های مصنوعی می‌توانند  برای زندگی زیر آب مفید باشند، حتی یک نمونه هنرمندانه مانند این فیل که در زیر دریای سرخ قرار دارد. این نمونه مصنوعی علاوه بر اینکه برای زندگی جانوران دریایی مفید است، یک زمین بازی زیبا برای غواصان آزاد است.

۲۱. جیزه

۲۱

عکاس:  RANIA SHEREEN

شیرین، عکاس این عکس گفته است که این مرد جوان مسافتی حدود ۶۴۰ کیلومتر را از غنا تا جیزه پیموده تا شترهایش را در بازار بزرگی که قبل از عید قربان در جیزه برگزار می‌شود، بفروشد.

۲۲. صحرای غربی

۲۲

عکاس: DANY EID

عکاسی از صحرای غربی به‌گونه‌ای که مصری بودن آن واضح باشد کاری است که یک عکاس ماهر از عهده‌اش برمی‌آید. در این عکس، عکاس روی غاری تمرکز کرده است که در آفتاب سوزان صحرا می‌تواند سرپناهی برای گردشگران باشد.

۲۳. اسکندریه

23

عکاس: ESSAM HIGAZI

این عکس که در زمینه‌ای از نور خورشید گرفته شده، دو بادکنک‌فروش خیابانی را نشان می‌دهد که رنگارنگی بادکنک‌هایشان تضاد زیبایی با رنگ خاکی زمین اسکندریه در پشت آن‌ها، ایجاد کرده است.

۲۴. قاهره

۲۴

عکاس:  ALBERTO MATEO

در این عکس، عکاس عمدا حرکت این دو مرد را تار عکاسی کرده است. دو مردی که با لباس سنتی در منطقه‌ی مسلمان‌نشین قاهره، از کنار فرش‌ها عبور می‌کنند. در این منطقه مساجد و مدرسه‌های بسیاری وجود دارد.

۲۵. دهب

۲۵

دهب، شهری در  ساحل دریای سرخ برای مناطق غواصی‌اش شهرت دارد. در این عکس یه غواص آزاد که در زیر آب‌های دهب در حال غواصی است، دیده می‌شود.

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه