همدان میزبان سمینار بین‌المللی بهره‌گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فن‌آوری

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
همدان میزبان سمینار بین‌المللی بهره‌گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فن‌آوری

سمینار بین‌المللی بهره‌گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فن‌آوری از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

در حاشیه چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ( ۱۴ تا ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ ) سمینار بین‌المللی بهره‌گیری گردشگری فرهنگی از نوآوری و فن‌آوری در همدان برگزار خواهد شد.

این سمینار دارای سه پنل است، بررسی اینکه چگونه می‌توان پایداری، سودآوری و رقابت‌پذیری بلندمدت محصولات گردشگری فرهنگی را از طریق داده‌های بزرگ، الگوهای بازرگانی نوآورانه، خدمات دیجیتالی و بازاریابی و دیگر فن‌آ‌وری‌های جدید حفظ کنند.

پنل اصلی، این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد که چگونه نوآوری و فن‌آ‌وری فرصت‌های جدیدی را برای ایجاد انگیزه بازیگران جدید جهت ورود به بخش گردشگری فرهنگی فراهم می‌کند.

از هر ۱۰ گردشگر، چهار گردشگر بر اساس برآوردها مقصد خود را بر اساس جاذبه‌های فرهنگی انتخاب می‌کنند. در این کنفرانس بررسی می‌شود که چگونه انتخاب مقصد به طور فزاینده‌ای موجب ایجاد انگیزه توسط عوامل نامحسوسی مانند فرهنگ، تاریخ، سنت‌ها و فضای محل، یا ارتباط آن مقصد با شخصیت‌ها، ایده‌ها و رویدادها می‌شود.

همدان، به عنوان میزبان، که به لحاظ تاریخی به دانشمندان و شاعران معروف ایران شهرت دارد، امروزه به خاطر میراث غنی صنایع دستی خود، یعنی سفال شناخته شده است.

در سال ۲۰۱۶ در شورای جهانی صنایع دستی، شهر کوچک لالجین در استان همدان به عنوان پایتخت جهانی سفال تعیین شده است. ضمن آن‌که به علیصدر، بزرگترین غار آبی جهان، اشاره کرد که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهور این شهر می‌با‌شد.

این سمینار به طور مشترک توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و شرکت گردشگری علیصدر در کنار چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری برگزار می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه