فرودگاه لئوناردو داوینچی؛ رم، ایتالیا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
فرودگاه لئوناردو داوینچی؛ رم، ایتالیا

رم، پایتخت ایتالیا، یکی از زیباترین و افسانه‌ای‌ترین شهرهای جهان است که به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌ها و شاهکارهای تاریخی، هنری، طبیعی و مذهبی هر گردشگری را برای سفر وسوسه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با نحوه سفر به رم و فرودگاه این شهر در ادامه همراه کجارو باشید.

رم یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که که در کشور ایتالیا قرار دارد و جاذبه‌های بی‌نظیری مانند کولوسیوم، کلیسای سنت پیترز، موزه واتیکان، چشمه تروی و ... را در خود جای داده است. مجموعه‌ای از این زیبایی‌ها باعث شده است، هر گردشگری برای سفر به این شهر ترغیب شود. ازاین‌رو، فرودگاه بین المللی رم با نام فرودگاه لئوناردو داوینچی – فیومیچینو سالانه پذیرای خیل انبوهی از گردشگران خارجی است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه لئوناردو داوینچی – فیومیچینو (Leonardo da Vinci–Fiumicino Airport) فرودگاهی بین المللی است که در شهر رم واقع بوده و مهم‌ترین فرودگاه ایتالیا محسوب می‌شود. همچنین، فرودگاه لئوناردو داوینچی، نخستین فرودگاه ایتالیا و با جابه‌جایی ۴۱.۷ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۱۶، ششمین فرودگاه اروپا به‌لحاظ ترافیک سفرهای هوایی است.

از نکته‌های جالب توجه اینکه فرودگاه فیومیچینو در تاریخ پانزدهم ژانویه سال ۱۹۶۱ آغاز به کار کرده و در فاصله سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ مورد بازسازی اساسی قرار گرفته است.

فرودگاه رم ایتالیا

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: FCO
  • کد ایکائو: LIRF
  • ارتفاع از سطح دریا: ۴ متر
  • قطب اصلی خطوط هوایی: آیتالیا (Alitalia)، آلیتالیا سیتی لاینر (Alitalia CityLiner) و ویولینگ (Vueling)
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۴۲۲ کیلومتر معادل ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه پروازی

پایانه‌ها

فرودگاه رم ایتالیا

درمجموع، فرودگاه لئونارد داوینچی دارای سه پایانه اصلی است که پایانه A به پروازهای داخلی، پایانه B به پروازهای بین المللی و پایانه C به پروازهایی اختصاص دارد که بر فراز اقیانوس انجام می‌گیرند. کلیه این پایانه‌ها مجهز به امکانات رفاهی لازم برای مسافران مانند بانک، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و در حدود ۱۳۰ فروشگاه برای خرید کالای مختلف از قبیل سوغات، پوشاک و ... هستند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه لئوناردو داوینچی در ۳۵ کیلومتری غرب شهر تاریخی رم و در شهری به نام فیومیچینو (Fiumicino) قرار دارد.

راه‌های دسترسی

فرودگاه رم ایتالیا

دسترسی و تردد به فرودگاه لئوناردو داوینچی از طریق ریلی و جاده‌ای امکان‌پذیر است. در صورت استفاده از قطار برای رفت و آمد به فرودگاه از ایستگاه مرکزی رم در حدود ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

فرودگاه رم ایتالیا

تاکسی‌های فرودگاه نیز به دو نوع زرد و سفید تقسیم می‌شوند. به مسافران توصیه می‌شود تا پیش از سوار شدن حتما از کارکرد تاکسی‌متر خودرو اطمینان حاصل کنند. فاصله فرودگاه تا شهر رم با تاکسی در حدود ۶۰ دقیقه است.

همچنین، مسافران می‌توانند در صورت دلخواه به باجه‌های کرایه خودرو در پایانه‌های پروازهای داخلی و خارجی مراجعه کرده و برای سهولت تردد در طول مدت اقامت از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

اطلاعات پرواز

فرودگاه رم ایتالیا

آلیتالیا: فرودگاه امام

ایران ایر: فرودگاه امام

مطالب مرتبط:

دیدگاه