بهترین مکان‌های طبیعی برای شنا در اروپا

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
بهترین مکان‌های طبیعی برای شنا در اروپا

شنا از ورزش‌های مهیج و نشاط‌ آور است که اگر در فضای طبیعی و در رودخانه‌ها یا دریاچه‌ها صورت گیرد هیجان آن دوبرابر می‌شود. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از بهترین مکان‌های طبیعی برای شنا آشنا شوید.

 شنا از تفریحاتی است که افراد بسیاری از آن لذت می‌برند و ورزشی مفرح برای روح و جسم است. استخرهای باشکوه بسیاری در سبک‌های مختلف در سرتاسر دنیا وجود دارد و بسیاری از افراد حتی برای سفر خود مکان‌هایی با بهترین استخرها و خدمات تفریحی را انتخاب می‌کنند. در این میان آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در مکانی طبیعی که در کنار شما کوه و جنگل وجود دارد شنا کنید؟! یکی از علاقه‌مندی‌های ماجراجویان، شنا در مکان‌های بکر و زیبای طبیعی است که لذت شنا را چند برابر می‌کند. در این مقاله قصد داریم بهترین مکان‌های طبیعی و زیبا در اروپا که برای شنا مناسب هستند و تجربه‌ای تکرار نشدنی را ایجاد می‌کنند به شما معرفی کنیم.

استخرهای طبیعی اروپا

Lake Bohinj – اسلوونی

استخرهای طبیعی اروپا-اسلوونی

این دریاچه زیبا در کشور سرسبز و کوچک اسلوونی با مساحت ۷۹۰ هکتار وجود دارد که در دره Bohinj از رشته کوه‌های جولین آلپ واقع شده است که بخشی از پارک ملی Triglav است. این دریاچه زیبا مقصدی برای علاقه‌مندان شنا در طبیعت است که می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای، از شنا کردن در این محیط رویایی لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

Baggy Point – انگلستان

استخرهای طبیعی اروپا-انگلستان

شنا کردن در غارهای دریایی بسیار هیجان انگیز است؛ Baggy Point که در شمال شهرستان «دوون» (Devon) قرار دارد یکی از این جاذبه‌های گردشگری است. این منطقه که متعلق به «نشنال تراست» (National Trust) است یک غار زیبا دارد که می‌توان در آن شنا کرد و علاوه بر این از زیبایی‌های طبیعی و دیدن دلفین‌های این منطقه در دریا و ساحل شنی آن لذت برد.

River Limmat – سوئیس

استخرهای طبیعی اروپا-سوئیس

Limmat رودخانه‌ای در سوئیس است که در بخش جنوبی شهر زوریخ قرار دارد. این کانال طولانی که از مرکز شهر میگذرد در تابستان صدها شناگر را به سمت خود جذب می‌کند و با داشتن امکانات تفریحی بسیار نظیر غواصی، مکان‌هایی برای شیرجه زدن و همچنین کافه‌های بسیار یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

Purcaraccia – فرانسه

استخرهای طبیعی اروپا-فرانسه

برای رسیدن به این استخر طبیعی در جزیره کُرس (Corsica) باید کمی کوه‌نوردی کرد تا به اوج هیجان در این منطقه رسید. استخرهای ایجاد شده در این منطقه بواسطه آبشارهای اطراف آن بسیار دیدنی و هیجان انگیز است. این استخر یکی از بهترین‌ها، برای شیرجه با وسایل مجهز و ایمنی است.

Lake Walchen – آلمان

استخرهای طبیعی اروپا-آلمان

این دریاچه یکی از عمیق‌ترین و بزرگ‌ترین دریاچه‌های آلپ در آلمان است که عمق آن حداکثر ۱۹۲.۳ متر است. این دریاچه که در جنوب مونیخ قرار دارد مکان مناسبی برای شنا و همچنین غواصی اسکوبا است و با داشتن مناظر فوق‌العاده و ساحل زیبا و آرام یکی از جاذبه‌های گردشگری تفریحی آلمان به حساب می‌آید.

Lake Annecy – فرانسه

استخرهای طبیعی اروپا-فرانسه

این دریاچه که با توجه به مقررات و قوانین زیست محیطی به عنوان تمیزترین دریاچه اروپا معرفی شد یکی از زیباترین دریاچه‌های دیدنی‌ کشور فرانسه در شهرستان «اوت سووآ» است که سومین دریاچه بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

این منطقه کوهستانی که رودخانه‌های بسیاری آن را احاطه کرده است دارای چشمه‌های آب گرم بسیار است و مکانی عالی و فرح‌بخش برای ورزش‌های آبی از جمله پرش‌ از صخره‌ها و شیرجه در دریاچه است.

Lago di Fiastra – ایتالیا

استخرهای طبیعی اروپا-ایتالیا

Lago di Fiastra یک مخزن آبی است که در استان «ماچه‌راتا» (di Macerata) در کشور ایتالیا قرار دارد. این دریاچه جزوی از پارک طبیعی Monti Sibillini است که با داشتن مناطق زیبا و روستاهای دیدنی اطراف خود، یکی از مکان‌های مناسب برای خانواده و شنا کردن در ایتالیا است.

Loch Lomond – اسکاتلند

استخرهای طبیعی اروپا-اسکاتلند

دریاچه «لوموند» (Lomond) در شهر «گلاسگو» (Glasgow) و در غرب اسکاتلند قرار دارد. این دریاچه با داشتن مناظر دیدنی، باشگاه‌های بازی گلف و از همه مهمتر مکانی دلپذیر و مهیج برای شنا، یکی از تفرج‌گاه‌های محبوب در منطقه اسکاتلند و بریتانیا است. این دریاچه نزدیک به ۲۰ جزیره دارد که افراد بسیاری را جذب خود می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع Lonely Planet

دیدگاه