با ۱۶ مکان دیدنی کمتر شناخته شده آلمان آشنا شوید

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده پنجشنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
با ۱۶ مکان دیدنی کمتر شناخته شده آلمان آشنا شوید

بسیاری از مردم از کشور آلمان به‌عنوان کشوری با مناظر طبیعی محصور کننده و بناهای شگفت‌انگیز یاد می‌کنند. در ادامه با ۱۶ مکان دیدنی در آلمان آشنا خواهید شد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۲۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ به‌روزرسانی شده است.

کشور آلمان یکی از مدرن‌ترین کشورهای اروپا است که با تاریخی غنی و پر فراز و نشیب، از جاذبه‌های دیدنی بسیاری برخوردار است. برخی از این جاذبه‌ها حاصل بازسازی‌های این کشور پس از دوران جنگ جهانی دوم است و برخی دیگر، جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. با ما همراه شوید تا برخی از جاهای دیدنی کمتر شناخته شده آلمان را به شما معرفی کنیم.

۱. اکسترین‌شتاینExternstein

آلمان به خاطر مناظر بی‌نظیری که در رشته کوه‌های آلپ وجود دارد در دنیا شناخته شده است. ولی کوه‌های آلپ فقط جزو این مناظر شگفت‌انگیز نیستند. Externsteine در جنگل Teutoburg که در ایالت «نوردراین- وستفالن» (Nordrhein-westfalen) واقع شده است یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلمان است.

۲. دریاچهobersee

کلبه چوبی در کنار دریاچه در المان

حتی در منطقه‌های مشهوری که در مجاورت آلپ و در جنوب آلمان که گردشگران بسیاری را هر ساله به‌سمت خود می‌کشد مناطق کمتر شناخته شده بسیاری وجود دارند که ارزش کلی جستجو را دارند. یکی از این جاذبه‌های متروک دریاچه obersee در ایالت «باواریا» (Bavaria) است. شما می‌توانید این دریاچه را در پارک ملی Berchtesgaden در نزدیکی مرز اتریش پیدا کنید. این دریاچه به خاطر آب بسیار زلال و شفافی که دارد و منعکس کننده تصویر کوه‌های اطراف در خود است و از این جهت شهرت دارد.

۳. منطقه کوهستانی Garmisch-Partenkirchen

مسیر پیاده روی در منطقه کوهستانی المان

آلمان با مناظر طبیعی بسیار، همچون رودخانه‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها و حتی قلعه‌های قرون وسطی تجربه‌ای بی‌نظیر برای عاشقان پیاده‌روی در دل طبیعت خواهد بود. یکی از این مناطق طبیعی شگفت‌انگیز منطقه کوهستانی گارمیش- پارتنکیوشن در ایالت باواریا است که در واقع یک پیست اسکی نیز است.

۴. دهکده Meersburg

خانه های فانتزی در دهکده ساحلی المان

دهکده «میرز بورگ» (Meersburg) در ایالت «بادن- وورتمبرگ» (Baden-Wuttemberg) یکی از دهکده‌های زیبا و عجیب است که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد. این دهکده علاوه بر اینکه در نزدیکی دریاچه‌ای واقع شده است، در مجاورت مرز فرانسه است که گزینه خوبی برای گشت و گذار کسانی که قصد اروپاگردی را دارند محسوب می‌شود.

۵. چشمه Blautopf

دریاچه فیروزه ای در میان جنگل های المان

اگرچه آلمان سواحل زیادی برای تفریحات آبی ندارد ولی دریاچه‌ها و چشمه‌های بسیار زیبایی در دل طبیعت چشم‌نواز خود جای داده است. یکی از زیباترین چشمه‌های طبیعی آلمان که به خاطر آبی بودن آب آن شهرت دارد چشمه Blautopf در شهر «بلوابویرن» (Blaubeuren) در ایالت بادن- وورتمبرگ در جنوب آلمان است. این چشمه با طبیعت جنگلی اطراف آن در تمام فصول منظره‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را به نظاره گردشگران می‌گذارد.

۶. کاخ Lindefhor

عکس هوایی از کاخ سفید رنگ در المان

 قصر «نوی شوان شتاین» (Neuschwanstein) در آلمان برای بسیاری از گردشگران شناخته شده است و یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری آلمان محسوب می‌شود؛ ولی کاخ‌های زیبای دیگری نیز در آلمان هست که عده کمتری از گردشگران از وجود آن‌ها مطلع هستند. یکی از این کاخ‌های زیبا، کاخ Linderhof است که در واقع اقامتگاه تابستانی شاه لودویگ دوم بوده است. باغ بسیار زیبا به‌همراه مجسمه‌هایی به سبک رومی که در این محوطه وجود دارند باعث شده است تا این کاخ ارزش بازدید و گشت و گذار را داشته باشد.

۷. بقایای کاخ Burg Neuleiningen

دیوارهای خرایه کاخ باستانی در المان

در جنوب غربی آلمان خرابه‌هایی به جا مانده از کاخ Burg Neuleiningen وجود دارد که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. این بنادر در سال ۱۶۹۰ در جنگ بین آلمان و فرانسه تخریب شد.

۸. شهر Rothenburg

نورپردازی شبانه خانه های شهر روتنبرگ المان

ایام کریسمس یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای بازدید از روتنبرگ است

برای آن‌هایی که علاقه‌مند به یک شهر قدیمی افسانه‌ای با زیبایی‌های بی‌نظیر هستند، شهر روتنبورگ اب در تاویر (Rothenburg ob der Tauber) در ایالت بایرن یکی از آن شهرها است.

شهری با خانه‌های چوبی که با سقف‌های سه گوش معماری خاصی را به نمایش می‌گذارند. خیابان‌های سنگ فرش شده با ساختمان‌های تاریخی نظیر برج‌های قدیمی، دروازه‌ها و کلیسای سنت جاکوب از دیدنی‌های این شهر افسانه‌ای است. بهترین زمان بازدید از این شهر در زمان کریسمس است که شهر پوشیده از برف سفید است و با تزیینات خاص زمان کریسمس شهر حال و هوای خاص و نمای بسیار زیبایی دارد و گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند.

۹. دریاچه Schrecksee

دریاچه میان کوه های سرسبز المان

دریاچه Schrechsee که در کوه‌های آلپ واقع شده است با محیطی بسیار بکر و طبیعت چشم‌نواز یکی از زیباترین مناطق طبیعی آلمان است. این دریاچه در نزدیکی شهر «باد هیندلانگ» (Bad Hindelang) واقع شده است.

۱۰. پارک Kromlau

پل قوس دار و جنگل های سرسبز در المان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلمان، پارک Kromlau است که در واقع بزرگترین پارک گل صدتومنی (نام نوعی گل) در این کشور است و علاوه بر آن یک بنای طاقی مانند به نام Rakotzbucke در آنجا وجود دارد که انعکاس تصویر آن در آب تصویر یک دایره کامل را خلق می‌کند. این پارک در منطقه Gorlitz و در نزدیکی مرز لهستان در شرق آلمان واقع شده است. پارک ورودی نداشته و بدون هزینه می‌توانید از این طبیعت زیبا و بنای منحصر‌به‌فرد دیدن کنید.

۱۱. پل Basteibrucke

منظره مه آلود و پل راه آهن در المان

پل Basteibrucke که در نزدیکی مرز آلمان- جمهوری چک واقع شده است یک پل ماسه سنگی است که در سال ۱۸۵۱ به طول ۱۹۴ متر روی رودخانه Elbe ساخته شده است و ظاهری فریبنده و زیبایی دارد.

۱۲. شهر Cochem

کلیسا بر فراز تپه در شهر قدیمی المان

شهر کوچک «کوشم» (Cochem) در ایالات «راینلند- فالتز» (Rhineland-Palatinate) با سبک معماری رومی، سلتی و با داشتن ساختمانهای قدیمی بسیار زیبا و همچنین قصر سلطنتی کوشم که روی تپه‌ی مشرف به شهر واقع شده است محل بسیار زیبایی برای گشت و گذار است. منظره شهر از روی قایق‌های گردشگری که در رودخانه Moselle حرکت می‌کنند بسیار چشم‌نواز و فریبنده است. همچنین وجود خانه‌های رنگی سبب شده است که شهر جلوه خاصی را به نمایش بگذارد.

۱۳. قلعه لیختن اشتاین

قلعه لیختن اشتاین و مناظر سرسبز المان

قلعه «لیختن اشتاین» (Licktenstein) که در استان بادن- دورتمبرگ و روی صخره «هنو» (Honau) قرار دارد یکی از زیباترین بناهای تاریخی آلمان است. این قلعه که به سبک گوتیک در سال ۱۸۴۰ ساخته شده است توسط یک پل که در مقابل درب ورودی قرار دارد قابل دسترسی است. این قلعه سنگی با شکل معماری خاص خود به‌طور یقین یکی از منحصر به فردترین و خاطره انگیزترین مکان‌های دیدنی موجود در آلمان است.

۱۴. قلعه Warnigerode

گردشگران در حال عکاسی از قلعه دیدنی المان

قلعه «ورینگه روده» (Warnigerode) در ایالت «زاکسن-آنهالت» (Saxony-Anhalt) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آلمان است. جالب است بدانید، این بنا که شباهت بسیاری به کاخ «نوی شوان شتاین» (Neuschwantstein) دارد بسیار زودتر از آن ساخته شده است. در واقع این قلعه در اواخر ۱۲۱۳میلادی احداث شده است. در ۱۷۱۰ به دستور کنت کریستیان ارنست که بیش از ۶۰ سال بر آن منطقه حکومت می‌کرد به سبک باروک بازسازی شده است. این بنا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ورنیگه روده است.

۱۵. شهر Lindau

عکس هوایی از منظره شبانه المان

شهر «لینداد» (Lindau) که در جزیره‌ای واقع در دریاچه Constance در استان باواریا است قدمتش به قرن ۱۲ بر‌می‌گردد. مناظر طبیعی بسیار زیبای این منطقه سبب شده که این شهر هر ساله گردشگران بسیاری را به‌سمت خود بکشاند. بهترین زمان بازدید از این شهر در زمان کریسمس است که دریاچه یخ زده است و کوه‌ها پوشیده از برف است و شهر با چراغ‌های کریسمس خودنمایی می‌کنند.

۱۶. جنگل سیاه

جنگل های سیاه با پوشش گیاه انبوه در المان

جنگل سیاه که در جنوب آلمان در شهر «تونتناو» (Todtnau) در ایالت بادن- وورتمبرگ و در نزدیکی مرز آلمان- فرانسه واقع شده است یکی از شناخته شده‌ترین جنگل‌های آلمان برای گردشگران است. طبیعت مسحور کننده این جنگل تجربه‌ای فراموش ناشدنی از گشت‌‌و‌گذار در دل طبیعت را برای گردشگران خود به ارمغان می‌آورد. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری آلمان با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه