زیباترین دریاچه های ایتالیا، گنجینه های ناشناخته

مریم حیدرشناس
مریم حیدرشناس یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
زیباترین دریاچه های ایتالیا، گنجینه های ناشناخته

از کشور ایتالیا معمولا به عنوان کشوری با میراث تاریخی و هنری غنی یاد می‌شود. اما این کشور طبیعت زیبا و بکری هم دارد؛ از کوهستان و سواحل شنی گرفته تا شهرهای باستانی و جزایر گردشگری. با کجارو همراه باشید تا با ۱۰ دریاچه خیره‌کننده در این کشور آشنا شوید.

بر اساس آمار یونسکو بیش از نیمی از میراث فرهنگی ثبت شده جهان در ایتالیا است که بسیاری از آن‌ها بسیار شناخته‌شده و مشهور هستند. مکان‌های دیدنی بسیاری نظیر معبد باشکوه پانتیون (Pantheon)، خرابه‌های کولوسپوم (Colosseum)،  معبد مقدس پیتر و تپه کاپیتولین (Capitoline). اما این بار می‌خواهیم سراغ طبیعت بکر ایتالیا و ۱۰ دریاچه‌ی برتر آن برویم.

۱۰ دریاچه سرسول

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه سرسول (Ceresole) دریاچه‌ای مصنوعی و کوچک درایالت تورین (Turin) ایتالیاست که در سال ۱۹۲۵-۱۹۳۱ به خاطر نیروگاه برق آبی و سد ساخته شده است.

فضای اطراف این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی است. بازدیدکنندگان از این سد می‌توانند از ورزش‌های آبی، پیاده‌روی طولانی برای کشف محیط اطراف آن و تماشای چشم‌انداز کوهستانی خیره‌کننده‌اش لذت ببرند.

۹ دریاچه پردیل

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه پردیل (Predil) در استان اودین (Udine) در نزدیکی مرز اسلوونی قرار گرفته است. دریاچه‌ای که اطرافش را جنگل‌های زیبا احاطه کرده‌اند. درست وسط این دریاچه جزیره‌ای کوچک هم دیده می‌شود.

این دریاچه منطقه‌ای تفریحی با آب‌های بلوری و تمیز است که شنایی هیجان‌انگیز در یک روز گرم را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. برای گردشگران پر جنب‌وجوش هم دوچرخه، کایاک، قایق بادبانی و تفریحاتی از این دست مهیا شده است.

جالب است بدانید برای حفظ این طبیعت زیبا و بکر هیچ هتل، مغازه یا کافه‌ای در حوالی آن وجود ندارد. بنابراین گردشگران می‌توانند از فضایی آرام و چشم‌نواز لذت ببرند.

۸  دریاچه آیسئو

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه آیسئو (Iseo) دریاچه‌ای زیباست که از رود اگلی (Oglio) سرچشمه گرفته است. این دریاچه در نزدیکی شهرهای تاریخی «برسیا» (Brescia) و «برگامو» (Bergamo) قرار گرفته است.

آب‌های شفاف و بلورین این دریاچه با فضایی سرسبز احاطه شده است. این دریاچه یکی از شگفتی‌های طبیعی دست‌نخورده و بکر در ایتالیا محسوب می‌شود.

در ساحل آن چند روستا و شهر قرون وسطایی دیده می‌شود که بر جذابیت این منطقه می‌افزاید. رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌های متعددی هم در این ناحیه وجود دارد.

۷ دریاچه ارتا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه ارتا (Orta) در شمال ایتالیا و در مجاورت دریاچه ماگیور (Maggiore) واقع شده است. خط ساحلی آن را شهرهای ساحلی زیبا احاطه کرده‌اند که امکانات فراوانی نظیر اقامتگاه‌های لوکس و رستوران‌های عالی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

در میانه این دریاچه هم جزیره‌ای منحصربه‌فرد دیده می‌شود که تعداد زیادی ساختمان‌های تاریخی معرکه‌ در آن وجود دارد.

۶ دریاچه پراگز

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه یخی پراگز (Prags) در جنوب تیرول (Tyrol) یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایتالیا است که توسط رشته‌کوه‌های دولومیت (Dolomites) احاطه شده است. این دریاچه در فصل تابستان فضایی عاشقانه و دنج برای گردشگران خواهد بود.

مسیرهای پیاده‌روی مختلفی در اطراف این دریاچه وجود دارد. به علاوه گردشگران می‌توانند در رشته‌کوه‌های دولومیت کوه‌نوردی کنند. همچنین می‌توانند از قایق‌های متعددی که در این دریاچه وجود دارند برای کشف بیشتر این طبیعت زیبا استفاده کنند.

۵ دریاچه کومو

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه کومو (Como) منطقه عظیمی به وسعت ۱۴۶ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است و به دلیل امکانات تفریحی خود یکی از مشهورترین دریاچه‌ها در دنیا است. در این مقصد گردشگری محبوب، فعالیت‌های مهیج زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ ازجمله قایق‌سواری، موج‌سواری و کایت‌سواری.

گردشگران می‌توانند از اسپاهای این ناحیه استفاده کنند یا تعطیلات خود را در ساحل یا زمین‌های تنیس و گلف اطراف این دریاچه سپری کنند.

با انتخاب هرکدام از مسیرهای پیاده‌روی می‌توان به طبیعت زیبا و حیات‌ وحش آن قدم گذاشت و آن‌ها را کشف کرد. راه دیگر برای کشف این دریاچه و روستاهای بسیار اطرافش استفاده از کشتی است.

۴ دریاچه ماگیور

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه ماگیور (Maggiore) دومین دریاچه طولانی در ایتالیا است که در جنوب آلپ در لومباردی (Lombardy) و در مجاورت کشور سوئیس واقع شده است.

در فصل تابستان جشنواره ووداستاک (Woodstock) که جشنی موسیقیایی در فضای باز است، در ساحل این دریاچه برگزار می‌شود. در تمام طول سال امکان انجام کارهای مهیج متنوعی در فضای باز در این مکان زیبا وجود دارد؛ چراکه در میانه مدیترانه قرار گرفته است و آب‌وهوای معتدلی دارد.

۳ دریاچه لوگانو

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه لوگانو (Lugano) دریاچه‌ی یخی فریبنده‌ای است که در مرز ایتالیا و سوئیس واقع شده است. کوه پوشیده از درخت «سان جیورجیو» (San Giorgio) که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به چشم می‌خورد، مشرف به این دریاچه‌ی زیباست.

شهر لوگانو بزرگترین شهری است که در ساحل این دریاچه به چشم می‌خورد و تمام امکانات لازم برای تعطیلاتی عالی را در خود جای داده است. گردشگران می‌توانند از فعالیت‌های متنوع این منطقه مثل کوه‌نوردی و قایق سواری لذت ببرند.

۲ دریاچه میسورینا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه میسورینا (Misurina) در ارتفاع ۱۷۵۴ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و آب آن بسیار شفاف و تمیز است. هوای آن نیز بسیار تمیز و روح‌بخش است؛ به طوری که یک مرکز پزشکی برای بیماران مبتلا به آسم در این مکان تاسیس شده است.

هتل بزرگ میسورینا هم محل اقامتی خوب با امکاناتی در سطح بالا برای گردشگران فراهم کرده است. با کشف فضای بکر اطراف این دریاچه می‌توان به پناه‌گاهی دنج و آرام دست یافت.

۱ دریاچه گاردا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه های ایتالیا

دریاچه گاردا (Garda) بزرگترین دریاچه ایتالیا محسوب می‌شود. این دریاچه زیبا که در شمال ایتالیا در ناحیه آلپ واقع شده و همچون جواهری در آلپ است، توسط یخچال‌های طبیعی شکل گرفته است و شهرهای محبوبی مثل ورونا (Verone)، ونیز (Venice) و میلان (Milan) آن را احاطه کرده‌اند.

نام گاردا از قرن هشتم به خاطر شهری با همین نام به این دریاچه اطلاق شده است. روستاها و شهرهای تاریخی متعددی در ساحل آن به چشم می‌خورند که امکانات بسیاری نظیر رستوران‌ها ، مراکز اسپا و هتل‌های خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

در این دریاچه جزایر زیبایی وجود دارد که بزرگترین آن «جزیره خرگوش‌ها» است. این منطقه تبدیل به منطقه‌ای تفریحی شده است که انواع فعالیت‌های آبی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، اسب‌سواری، اسکی و ... را در خود جای داده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه