ورزشگاه های میزبان ایران در جام جهانی 2018

کسری مجیدی
کسری مجیدی یکشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
ورزشگاه های میزبان ایران در جام جهانی 2018

قرعه‌کشی جام جهانی 2018 هفته‌ی گذشته انجام شد و رقیبان ایران مشخص شدند. حال به سراغ معرفی ورزشگاه‌هایی می‌رویم که تیم ملی فوتبال کشورمان در آن‌ها بازی خواهند کرد.

پس از مدت‌ها انتظار، جمعه‌ی پیشین در طی مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 در کاخ کرملین مسکو در روسیه، قرعه‌کشی این رقابت‌ها انجام شد و بر اساس نتایج آن تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه B قرار گرفت. این قرعه اگرچه سختی‌های خاص خود را دارد اما می‌تواند فرصتی باشد برای خودنمایی ایران در مستطیل سبز.

جام جهانی روسیه

به همین بهانه به معرفی و مرور مشخصات ورزشگاه های میزبان ایران در جام جهانی 2018 پرداخته‌ایم.

ایران - مراکش، ورزشگاه سن پترزبورگ

۱۳۹۷/۳/۲۵، ساعت ۱۸:۳۰

جام جهانی روسیه

ورزشگاه سن پترزبورگ که هم‌نام با شهر محل قرار گیری آن است متعلق به تیم «زنیت» (Zenit) است. کار تکمیل و بازسازی این ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ به اتمام رسید و اکنون با ظرفیت ۶۸۱۳۵ نفر پذیرای این رقابت‌ها است. در جام جهانی 2018، ۷ مسابقه در ورزشگاه سن پترزبورگ انجام می‌شود که از این میان ۳ بازی در مرحله‌ی حذفی و ۴ بازی در مرحله‌ی گروهی، از جمله بازی ایران و مراکش، برگزار می‌شود.

ایران - اسپانیا، ورزشگاه کازان آرنا شهر کازان

۱۳۹۷/۳/۳۰، ساعت ۲۱:۳۰

جام جهانی روسیه

ورزشگاه «کازان آرنا» (Kazan Arena) که در شهر کازان قرار دارد، با ۴۵۳۷۹ صندلی آماده‌ی پذیرایی بازی ایران و اسپانیا به‌همراه ۵ بازی دیگر است. این ورزشگاه که در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، از بزرگ‌ترین نمایشگر بیرون از استادیوم در میان کل ورزشگاه‌های اروپایی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که ۲ بازی حذفی از مجموع رقابت‌ها، در ورزشگاه کازان برگزار می‌شود.

ایران - پرتغال، ورزشگاه موردویا آرنا شهر سارانسک

۱۳۹۷/۴/۴، ساعت ۲۱:۳۰

جام جهانی روسیه

ورزشگاه «موردویا آرنا» (Mordovia Arena) متعلق به تیم موردویا شهر «سارانسک» (Saransk) است. این ورزشگاه که یک استادیوم تازه‌تاسیس است، از ظرفیتی ۴۵۰۱۵ نفری برخوردار است. شهر سارانسک در ۵۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار دارد. در این ورزشگاه تنها ۴ مسابقه‌ی دور گروهی برگزار می‌شود که بازی ایران و پرتغال به‌عنوان آخرین بازی مرحله‌ی گروهی تیم ملی کشورمان نیز در این بین است. همچنین گفته می‌شود که پس از اتمام مسابقات جام جهانی 2018، ظرفیت این ورزشگاه به ۲۸ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

در انتها امیدواریم رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه با عملکرد درخشان تیم ملی ایران همراه شود.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه