گرفتن ضمانت مالی برای اخذ روادید گردشگری عمان از اتباع ایرانی غیرقانونی اعلام شد

سیامک احدی
سیامک احدی سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
گرفتن ضمانت مالی برای اخذ روادید گردشگری عمان از اتباع ایرانی غیرقانونی اعلام شد

بنا بر اعلام اداره کل خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت کیفیت وزارت گردشگری عمان، درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری از سوی آژانس‌های گردشگری این کشور، غیر قانونی است.

روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان، طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

مطابق گزارش‌های دریافتی از گذشته، بعضی از آژانس‌های گردشگری برای اخذ روادید عمان جهت هموطنان ما، اقدام به گرفتن ضمانت مالی می‌کردند. سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عمان طی ملاقات های خود با مقامات ذیربط عمانی این رویه نادرست را به عنوان یکی از دلایل عدم رغبت هموطنان ما برای مسافرت به عمان معرفی کرد و خواستار رفع این‌گونه موانع و متقابلا ایجاد تسهیلات هرچه بیشتر برای تردد اتباع کشورمان به عمان شد.

متعاقب این تلاش‌ها در تاریخ ۳۰ آبان ماه آژانس‌های گردشگری در عمان نامه‌ای را از اداره کل خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت کیفیت وزارت گردشگری عمان به شرح ذیل دریافت کردند:

به مدیران تمامی هتل‌ها و دفاتر سفر و گردشگری

موضوع: درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری (با کفالت مدیران هتل‌ها و دفاتر سفر و گردشگری)

پلیس سلطانی مشاهده کرده است که بعضی از آژانس‌های گردشگری و مراکز اقامتی از گردشگران درخواست سپردن تضمین مالی برای اخذ روادید گردشگری با کفالت خود کرده‌اند. این رویه با دستورالعمل‌ها و مقررات تدوین شده از سوی مقامات ذیربط برای ایجاد تسهیلات لازم جهت اخذ روادید گردشگری عمان در تضاد است.

لذا از تمامی آژانس‌های گردشگری و مراکز اقامتی که امتیاز کفالت افراد و گروه‌های گردشگری را دارند درخواست می‌شود موضوع الزام به عدم اخد ضمانت مالی را رعایت کنند. در غیر این صورت اقدامات قانونی در قبال موسسات خاطی اتخاذ خواهد شد.

این نامه به امضای مدیر کل خدمات سرمایه‌گذاری و مدیریت کیفیت وزارت جهانگردی عمان رسیده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه