حضور هنرمندان صنایع‌ دستی ایران در بیست‌ و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی چهار شنبه، ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
حضور هنرمندان صنایع‌ دستی ایران در بیست‌ و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان

هنرمندان صنایع‌ دستی هشت استان کشور در «بیست‌ و دومین نمایشگاه صنایع دستی و هدایای میلان»، هنرهای سنتی ایران را به نمایش می‌گذارند.

به‌ گزارش مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌ رسانی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، این نمایشگاه با حضور ۱۲۰ کشور خارجی از ۵ قاره جهان در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع در ۱۶ سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود.

«نمایشگاه صنایع دستی میلان» که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی جهان محسوب می‌شود؛ با دارا بودن بخش‌های متنوعی چون صنایع‌ دستی، هدایا، غذاهای سنتی، سوغات و پوشاک با حضور ۲۹۰۰ شرکت خارجی به یکی از پربازدید‌کننده‌ترین نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی جهان در قلب اروپا تبدیل شده است.

امسال «جمهوری اسلامی ایران» به‌ عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع با مشارکت شرکت‌های مختلفی چون شرکت آیتو، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، شرکت سهامی فرش ایران و با محوریت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نسبت به حضور و مشارکت هنرمندان صنایع‌ دستی در این نمایشگاه اقدام کرده است.

اداره‌ کل صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با همکاری «کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی» نسبت به مشارکت هنرمندان و شرکت‌های مرتبط با حوزه صنایع‌ دستی در فضایی بالغ بر ۲۹۱ متر مربع اقدام کرده است.

در نمایشگاه میلان هنرمندان استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، همدان، سیستان‌ و‌ بلوچستان، کرمانشاه، البرز و هرمزگان در رشته‌های چون زیور‌آلات سنتی، سفال و سرامیک، پته‌دوزی، سوزن‌دوزی، نقاشی پشت‌شیشه، چاپ باتیک، سراجی سنتی و... مشارکت دارند.

«ایران» تاکنون به‌صورت پراکنده در این نمایشگاه مشارکت داشته که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با حضور مستمر و فعال خود و مشارکت بیش از ۳۰ هنرمند صنایع‌ دستی در این نمایشگاه و جذب مخاطبان بسیار عنوان «مهمان ویژه» را در سال ۹۶ به خود اختصاص داده است.

عمده کالاهای صادراتی صنایع دستی ایرانی به کشور ایتالیا شامل گروه کالایی «گلیم» و «زیلو» و «شیشه‌های سنتی» است.

مهم‌ترین امتیازات حضور هنرمندان ایرانی در جمع ۱۲۰ کشور مشارکت‌ کننده شامل موارد زیر است:

  • نمایش توانمندی‌های تولیدات صادراتی صنایع دستی به‌همراه نمایش فرهنگ و هنر ایرانی‌-اسلامی 
  • کسب تجربه کاری برای هنرمندان مشارکت‌ کننده صنایع دستی در سطح بین‌المللی نسبت به نوع تقاضای بازار
  • فروش و آشنایی با بازار، تجار و تولید‌کنندگان صنایع‌ دستی کشورهای مختلف
  • برقراری ارتباط و تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران
  • بهره‌مندی از دانش نوین و کارآمد؛ در راستای رشد کمی و کیفی محصولات صنایع دستی ایران (از جمله صنعت بسته‌بندی کشور)
  • حضور بیشتر هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی برای انجام فعالیت تولید زنده آثار (ورک‌شاپ) به‌ منظور جذب مخاطب بیشتر و ارتقاء سطح فروش

بیست‌ و‌ دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌ دستی و هدایا میلان (ایتالیا) از ۱۱ تا ۱۹ آذر ماه سال جاری، به‌ مدت ۹ روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه