تازه ترین ماموریت راه آهن پستی لندن چیست؟

علی رضا استوان
علی رضا استوان یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
تازه ترین ماموریت راه آهن پستی لندن چیست؟

راه‌آهن پستی لندن که برای چند سال بسته شده بود، مجددا در سپتامبر ۲۰۱۷ بازگشایی شد و هم‌اینک در حال خدمت‌رسانی با کاربری جدیدی است.

راه‌آهن پستی لندن که کار خود را از سال ۱۹۲۷ در زمینه‌ی حمل و نقل مرسولات پستی، آغاز کرده بود، پس از سال‌ها فعالیت، سرانجام در ۲۰۰۳ بسته شد اما پس از گذشت چند سال دوباره در سپتامبر ۲۰۱۷ فعالیت خود را با کاربری متفاوت از سر گرفت.

راه‌آهن پستی لندن به مدت ۷۶ سال فعالیت داشت

به مدت هفتاد و شش سال یعنی از سال ۱۹۲۷، اداره‌ی پست لندن ناوگانی از قطارهای برقی بدون راننده را به کار گرفت.

قطار قدیمی لندن

این قطارها که روی ریل‌هایی با سایز باریک در زیر زمین حرکت می‌کردند، مسئول جابه جایی نامه‌ها و بسته‌های پستی بین ادارات مختلف بودند.

مسیر این راه‌آهن از اداره‌ی پدینگتون در غرب شروع می‌شد و به اداره‌ی وایت‌چاپل در شرق می‌رسید و دارای مسافتی به اندازه‌ی ۱۰ کیلومتر بود.

این مسیر در بین راه هشت ایستگاه داشت که بزرگ‌ترین آن‌ها در زیر «Mount Pleasant» قرار داشت.

راه آهن قدیم لندن

راه‌آهن پستی لندن در اوج فعالیتش برای ۲۲ ساعت کار و حمل ۴ میلیون مرسوله پستی راه‌اندازی شده بود.

این راه‌آهن زیرزمینی به منظور دور زدن ترافیک سنگین و ازدحام جاده‌ای در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی ساخته شد چون این ترافیک و ازدحام باعث به وجود آمدن تاخیرهای زیاد و غیر قابل قبولی در جابه جایی بین دو اداره می‌شد.

تا سال ۲۰۰۳، این راه‌آهن قلب خدمات پستی لندن محسوب می‌شد، اما به خاطر بار سنگین مالی که این سیستم برای رویال میل داشت، در نهایت بسته شد، چون هزینه‌ی استفاده از آن پنج برابر بیشتر از حمل و نقل جاده‌ای بود.

ایستگاه راه آهن لندن

راه‌آهن پستی مجددا در سپتامبر ۲۰۱۷ بازگشایی شد، اما این بار به جای مرسولات پستی، مردم را جابه جا می‌کند.

هم‌اینک مراجعه‌کنندگان می‌توانند مسیر دایره‌ای به طول یک کیلومتر را در واگن‌های جدیدی که برای جابه جایی مسافر طراحی شده‌اند، در مدت زمان ۲۰ دقیقه طی کنند.

راه آهن پستی رویال میل

مطالب مرتبط:

منبع Amusing Planet

دیدگاه