۷ جاذبه شگفت انگیز در آسیا

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
۷ جاذبه شگفت انگیز در آسیا

قاره آسیا همانند سایر قاره‌های جهان مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که برای گردشگران بسیار جالب هستند. در این مقاله از کجارو قصد داریم تا با ۷ مکان شگفت انگیز این قاره آشنا شویم.

قاره آسیا به‌دلیل گستردگی تعداد کشور‌ها و فرهنگ‌های مربوط به آن‌ها دارای تنوع زیادی از مکان‌های دیدنی و غذاهای مختلف است. از جمله مکان‌های دیدنی این قاره می‌توان به جاذبه‌های گردشگری رویایی آن اشاره کرد که چشم هر بینده‌ای را به خود جذب می‌کند. البته همانند تمام نقاط جهان، در این قاره نیز برخی از جاذبه‌های گردشگری نسبت به سایر آن‌ها برای گردشگران اولویت دارند و در واقع زیباتر و جالب‌تر هستند. در آسیا برای تمام سلیقه‌های مختلف مکان‌هایی شگفت انگیزی وجود دارد. اگر شما از جمله افرادی باشید که پیاده‌روی در تپه‌های مخروطی را دوست دارید،‌ یا اینکه علاقه زیادی به خیس شدن در آبشار‌های زیبا و دریاچه‌های هیمالیا دارید، در هر صورت قاره آسیا مکانی عالی برای شما به حساب می‌آید. در ادامه به ۷ جاذبه شگفت انگیز قاره آسیا می‌پردازیم.

دریاچه گوکیو (Gokyo)، نپال

دریاچه گوکیو (Gokyo)

برای بازدید از دریاچه گوکیو باید حدود ۵۱۸۰ متر به رشته کوه هیمالیا صعود کنید. گردشگران در بالای این دریاچه که البته بالای ابر‌ها نیز به حساب می‌آید، می‌توانند نمای جدید و شگفت‌انگیزی از اورست را مشاهده کنند.

دریاچه گوکیو (Gokyo)

شاید بتوان دریاچه گوکیو را جایگزینی مناسب برای کمپ اورست دانست. این دریاچه که آب آن به رنگ فیروزه‌ای است از یخچال بزرگ Ngozumpa Glacier ایجاد شده است. البته دریاچه‌های دیگری نیز از این یخچال بزرگ به وجود آمده‌اند و همین یخچال است که باعث شده دریاچه گوکیو به‌عنوان مرتفع‌ترین دریاچه در جهان شناخته شود. گردشگران با سفر به Gokyo Ri می‌توانند نمایی زیبا که شامل کوه‌های بزرگ رشته کوه هیمالیا نظیر لوتس (Lhotse)، نپتس (Nuptse)، ماکالو (MakaluCho Oyn و Gyachung Kang می‌شود را مشاهده کنند.

تپه‌های شکلاتی، فیلیپین

تپه‌های شکلاتی

در طول فصل‌هایی که هوا مرطوب است، تپه‌های شکلاتی سرسبز و پر از گیاهان مختلف هستند. برای اینکه بتوانید ساختار اصلی تپه‌های زیبای بوهل (Bohol) در فیلیپین را مشاهده کنید،‌ بهتر است که در فصل‌های خشک سال به آنجا سفر کنید.

تپه‌های شکلاتی

در فصل‌های بارانی سال، رنگ این تپه‌ها سبز است و به همین دلیل تفاوت زیادی با رنگ شکلات دارد؛ اما زمانی که بارش باران در این منطقه متوقف شود، ساختار اصلی این تپه‌ها جلوه نمایی می‌کند و رنگ آن‌ها نیز به قهوه‌ای تغییر می‌یابد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعداد این تپه‌ها دقیقا ۱۷۷۶ تپه است که در جزیره بوهل قرار دارند. این تپه‌ها به‌عنوان یکی از مکان‌های یادبود ملی فیلیپین شناخته می‌شوند. زمین‌شناسان بر این باور هستند که سنگ‌های کارست (Karest) به مرور زمان فرسایش یافته و باعث ایجاد این تپه‌ها شده‌اند. افسانه‌های محلی مختلفی نیز در خصوص این تپه‌ها وجود دارند که همگی توضیحات رنگارنگی از تپه‌های شکلاتی می‌دهند. یکی از افسانه‌های جالب در خصوص علت تشکیل این منطقه، جنگ بین دو غول است که سنگ‌ها و شن‌ها را به‌سمت یکدیگر پرت می‌کردند و این جریان ادامه یافته تا اینکه از جنگ کردن خسته شده‌اند و نتیجه کار نیز ایجاد کوه‌ها شکلاتی بوده است. تعریف چنین افسانه‌هایی به‌عنوان داستان برای خوابیدن کودکان می‌تواند جالب باشد.

کوه Kelimutu، اندونزی

کوه Kelimutu

در جزیره فلورس (Flores) کوهی زیبا وجود دارد که چند دریاچه در آن قرار دارند و همین دریاچه‌ها باعث ارزشمند شدن آن شده‌اند. آنچه که باعث شگفت‌انگیز شدن این مکان شده، تفاوت رنگ آب دریاچه‌های آن است. رنگ آب هر سه دریاچه نسبت به دیگری متفاوت است. زمین‌شناسان اعلام کرده‌اند که رنگ این دریاچه‌ها دائما در حال تغییر است و دلیل این موضوع نیز ارتباط آن‌ها با منابع غنی زیرزمینی فومارول است. یکی از موضوعات شگفت‌انگیز در خصوص این دریاچه‌ها همین تغییر رنگ آن‌ها است و این موضوع باعث می‌شود که تا قبل از سفرتان به این منطقه ندانید که با چه رنگ‌هایی روبه‌رو خواهید شد.

کوه Kelimutu

برای سفر به این منطقه می‌توان از طریق هواپیما و اتوبوس اقدام کرد. اما باید بدین نکته توجه داشت که گردشگران اگر اتوبوس را برای سفرشان انتخاب کنند، قادر خواهند بود تا شهر Moni که در نزدیکی کوه است، با اتوبوس طی مسیر کنند و دسترسی‌شان به این دریاچه‌ها ساده‌تر خواهد بود. اما فرودگاه با این شهر فاصله دارد.

ساختار زمینی Zhangy Danxia، چین

ساختار زمینی Zhangy Danxia

ساختار زمینی Danaxia در چین تنها به پارک زمین‌شناسی Zhangy Danxia محدود نمی‌شود و چندین منطقه دیگر نیز با این نوع رنگ‌بندی خاک در بخش‌های مختلف چین وجود دارند که دلیل تشکیل آن‌ها حرکت صفحات تکتونیکی زمین و هوای فشرده ماسه سنگ‌ها بیان می‌شود. دلیل به وجود آمدن صخره‌های این منطقه کشش سنگ آهک و تبدیل شدن به سنگ فشرده در طول زمان است. در سال ۲۰۱۰ یونسکو ۶ شکل زمین را در Danxia چین تشخیص داد که Zhangy Danxia بزرگ‌ترین آن‌ها است. تماشای این منطقه رنگارنگ که رنگ‌های آن شبیه به رنگین کمان هستند برای گردشگران بسیار جالب و خوش‌آیند است.

ساختار زمینی Zhangy Danxia

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید‌،‌ باید بگوییم که Zhangye در استان Gansu چین نزدیک‌ترین شهر به این کوه‌های رنگارنگ است. با سفر به این شهر و گرفتن یک تاکسی به‌سادگی می‌توانید به این پارک زیبا برسید. لازم به ذکر است که همه‌روزه تور‌هایی نیز در این منطقه وجود دارند.

غار Hang Son Doong، ویتنام

غار Hang Son Doong

جاهای زیادی برای کشف و جست‌و‌جوی غار Hang Son Doong در پارک ملی Phong Nha-Ke Bang وجود دارد. این غار یکی از بزرگ‌ترین غار‌های جهان به حساب می‌آید و برای کاوش در داخل آن باید راهنمای دارای مجوز رسمی همراه‌تان باشد.

غار Hang Son Doong

تالار غار Hang Son Doong به‌اندازه‌ای بزرگ است که می‌توان یک بوئینگ ۷۴۷ را در آن جای داد. یک رودخانه عریض و پرسرعت در داخل این غار جریان دارد. البته ترجمه نام ویتنامی این غار نیز اشاره به همین رودخانه دارد و ترجمه نام این مکان «غار رودخانه کوهستان» است. Ho Khanh نام فردی است که در جریان طوفان ۱۹۹۱ در داخل غار پناه گرفت و از این طریق باعث کشف این غار شد. البته غار مذکور تا سال ۲۰۰۹ همچنان ناشناخته بود تا اینکه در این سال گردشگران توانستند وارد غار شوند. از جمله امکاناتی که پیشنهاد شده است در غار  Hang Son Doong قرار بگیرد، وسیله نقلیه کابلی است. البته این موضوع نگران‌هایی را در خصوص تخریب محیط زیست به وجود آورده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها تور Oxalis اجازه رسمی برای ورود به غار Hang Son Doong را دارد و گردشگران باید از طریق این تور برای بازدید از غار اقدام کنند.

آبشار‌های Ban Gioc-Detian، مرز ویتنام و چین

آبشار‌های Ban Gioc-Detian

آبشار‌های Ban Gioc-Detian یکی از جاذبه‌های زیبای جهان هستند که مرز بین ویتنام و چین به حساب می‌آیند. همانند آبشار نیاگارا که بین ایالات متحده و کانادا قرار دارد، این آبشار‌ها نیز به‌عنوان نقظه مرزی در آسیا شناخته می‌شود که در بین چین و ویتنام قرار گرفته‌اند. این آبشار زیبا توسط سنگ‌های کارست (Karst) و جنگلی سرسبز احاطه شده است. آب این آبشار‌های دوقلو به رودخانه پایین‌دست Quay Son سرازیر می‌شود. عرض آبی که از این آبشار‌ها پایین می‌آید، بسیار قابل‌توجه است. شنا در این منطقه ممنوع است، اما گردشگران می‌توانند از طریق قایق‌های کوچک ساخته شده از بامبو تا لبه‌های این آبشار نزدیک شوند. در طول فصل‌های پر بارش مثل ماه مه تا سپتامبر، میزان آب رودخانه Quay Son افزایش می‌یابد.

اگر قصد دارید از کشور چین به بازدید از این منطقه بپردازید، فاصله‌ای ۳ تا ۴ ساعته بین نزدیک‌ترین شهر چین تا این منطقه (شهر Nanning) و آبشار‌های مذکور وجود دارد. گردشگران با اتوبوس‌های روزانه ایستگاه Langdong در این شهر می‌توانند به‌سمت آبشار‌های Ban Gioc-Detian سفر کنند. البته تور‌های روزانه‌ای نیز در Nanning برای بازدید از این منطقه وجود دارند.

اما اگر می‌خواهید از سمت کشور ویتنام به بازدید از این آبشارها بپردازید باید بگوییم که نزدیک‌ترین شهر به این آبشار حدود ۳۶۲ کیلومتر با آن فاصله دارد و اتوبوس‌های این مسیر از ایستگاه My Dinh در شهر Cao Bang حرکت می‌کنند.

دره Jigoku، ژاپن

دره Jigoku

دره Jigoku که با چشمه‌های آبگرمش شهرت دارد، در جزیره Hokkaido قرار گرفته است. این جزیره نیز بخشی از پارک ملی Shikotsu-Toya به حساب می‌آید که در نزدیکی شهر Noboribetsu قرار دارد. دلیل شهرت این منطقه، چشمه‌های آبگرم آن هستند که گفته می‌شود خواص درمانی دارند. این آب‌های درمانی در استخر‌های رو باز یا استخر هتل‌ها نیز وجود دارند. یکی از گزینه‌های سولفوریک (گوگردی) در این منطقه همان دره Jigoku است. حدود هزاران سال پیش فوران کوه Kuttara باعث ایجاد ۲۴ هکتار دهانه زمین گرمایی شده است. در این دره مسیر‌هایی برای گردشگران تعبیه شده است که از طریق آن‌ها می‌توان در بخش‌های مختلف دره حرکت کرد و از زیبایی‌ها و آب‌های گرم آن استفاده کرد. البته در سفر به این منطقه از حمام طبیعی ماساژ پا  Oyunuma Brook نیز غافل نشوید.

دره Jigoku

منظور از حمام ماساژ پا یا همان Footbath، قرار دادن هر دو پا در آب گرم به‌مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است که باعث بهبود گردش خون می‌شود. این اقدام برای بهبود گرفتگی عضلات، گلودرد، بی‌خوابی و موارد این‌چنینی موثر است.

همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید با شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های آسیا آشنا شدیم. شما کدام‌یک را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه