عکس‌ های زیبا لیسا کریستین از فرهنگ های مختلف جهان

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
عکس‌ های زیبا لیسا کریستین از فرهنگ های مختلف جهان

عکس‌ها همگی ندای خاموشی درون خود دارند. لیسا کریستین، عکاس بشردوست، با ارائه مجموعه عکس‌های خود به معرفی فرهنگ‌های مختلف جهان می‌پردازد. در این مقاله با کجارو همراه باشید.

عکاسی آمریکایی که به بیش‌ از ۱۰۰ کشور از ۶ قاره دنیا سفر کرده، مجموعه‌ای از عکس‌های باورنکردنی از فرهنگ‌های مطابق با محیط زیست جمع‌آوری کرده است.مجموعه جدید لیسا کریستین، به نام اینتیمیت اکسپنس (گستره‌ای دوستانه)، روابط پیچیده و متفاوت میان انسان‌ها و سرزمین‌هایی که در آن‌ زندگی می‌کنند را در سراسر جهان بررسی می‌کند.

این عکس‌های فوق‌العاده زیبا، تمام مکان‌های هیبت‌انگیز، از فاس (Fez) گرفته تا تانزانیا، و چین تا تیمبوکتو را ثبت کرده‌اند.

زن‌ها و مردانی صاف و ساده که در شالیزارهای ویتنام و معدن‌های نمک کوه‌های آند در حال کار کردن هستند با جزئیات نشان داده شده‌اند.

هدف عکس‌های جذاب کریستین که به رنگ‌های گوناگونشان معروف هستند، شناخت بزرگی و ارزش جهانی انسان در درون تمام ما است. شات‌هایی که برای عکاسی انتخاب می‌کند همگی طوری تعیین شده‌اند که همدلی را برانگیزانند.

عکس‌های این عکاس بشردوست، بر مسائل اجتماعی مانند قاچاق انسان تاکید دارد. البته این حمایت فقط از راه کمک‌های تصویری نیست، بلکه درآمد حاصل از فروش کارهایش اغلب به سازمان‌هایی چون سازمان آزادی بردگان (Free the Slaves) اعطا می‌شود.

عکس های لیسا کریستین

مردی محلی، همراه با وسیله شکارش، در جنگل‌های اکوادور، مغرورانه برای عکس انداختن ژست گرفته است.

عکس های لیسا کریستین

این عکس که در میانمار گرفته شده، «ابدیت» نام دارد و راهبی را با ردایی زیبا نشان می‌دهد که در آب‌هایی که در انتها به آبی افق پیوسته، در حال پارو زدن است.

عکس های لیسا کریستین

زنی در شالیزار برنج ویتنام در حال جست و خیز است. سبدی که بر پشت دارد برای حمل ساقه‌هایی است که چیده است.

عکس های لیسا کریستین

زنی با لباس سنتی بِربِری قرمز وسفید، در حال رفتن به خانه خود در کوه‌های ریف است. مولای رشید در سال ۱۴۷۱ روستایی را میان این کوه‌های کوچک بنا کرد و نام آن را شفشاون نهاد. رنگ آبی خانه‌های این منطقه توسط یهودی‌ها در دهه ۱۹۳۰ جایگزین خانه‌های سفید با درهای سبزی شد که معرف مسلمانان بود.

عکس های لیسا کریستین

گروهی از کوچ‌نشینان تبت که «دروکپا» نامیده می‌شوند، به صورت خانوادگی حرکت می‌کنند. این عشایر به خاطر چرای گله‌ها، در سال بالغ بر ۱۰ بار کوچ می‌کنند.

عکس های لیسا کریستین

این آرامگاه زرد رنگ به عنوان آخرین استراحتگاه مولای اسماعیل ابن شریف، دومین حاکم سلسله علویان در مکناس، مراکش، ساخته شده است.

عکس های لیسا کریستین

آیوتیایا، یکی از پادشایی‌های سیام، تایلند، است که در سال‌ها ۱۳۵۱ تا ۱۷۶۷ وجود داشته است. این راهب‌های بودایی در زیر یک درخت پرطراوت شکوفه‌دار در شهر باستانی ایستاده‌اند.

عکس های لیسا کریستین

یک زن محلی، به سختی در حال عبور از شالیزارهای برنج در حومه ویتنام است.

عکس های لیسا کریستین

زنان عشایری که سر تا پا مشکی پوشیده‌اند، در صحرای بزرگ آفریقا، تیمبوکتو، در شن‌ها نزدیک به چادرهایشان دور هم جمع شده‌اند تا آواز بخوانند و برقصند.

عکس های لیسا کریستین

مردی در حال جمع کردن بستان‌افروز در دره اسکیرد (scared valley) در کوهستان آند در پرو است. بستان‌افروز یک محصول محلی است که غذای اصلی مردم پرو به شمار می‌آید که گمان می‌رود رژیم مد روز بعدی جهان باشد.

عکس های لیسا کریستین

کشتی سنتی جهاز ( یا داو) در نزدیکی ساحل تانزانیا در حال حرکت است. عموما بدنه این وسیله بلند و سبک بوده و برای حمل کالاهای سنگینی چون میوه، آب شیرین یا اجناس تجاری استفاده می‌شود.

عکس های لیسا کریستین

قایقی در حال عبور از رودخانه نیجر در مالی است. این رودخانه با طول ۲۵۰۰ مایل (۴۰۲۳ کیلومتر) از میان آفریقا عبور می‌کند.

عکس های لیسا کریستین

دو مرد جوان از شنای عصرگاهی در حالی که از روی صخره‌های زنگبار می‌پرند لذت می‌برند.

عکس های لیسا کریستین

پسر بچه‌ای در رودخانه میانمار، خیره به روبرو، بر نوک قایق نشسته است.

عکس های لیسا کریستین

یک محلی با ردایی کلاه‌دار و کفش‌های راحتی نوک‌تیز در قایقی در بندرگاه شهر صویره در مراکش نشسته و پاروهای قایق‌ها را که با آبی زیبای آبا و اجدادی رنگ شده‌اند بازرسی می‌کند.

عکس های لیسا کریستین

راهبی در حال تامل در سالن اجتماعات اصلی صومعه درپانگ. این صومعه زمانی منزلگاه بیش از ۱۰۰۰۰ راهب در پایین کوه گفل یا جفل (Gephel) در تبت بوده است.

عکس های لیسا کریستین

هزاران سال است که این معادن نمک در کوه‌های آند، منبع نمک مردم اینکا را تامین می‌کند.

عکس های لیسا کریستین

دیوار بزرگ چین با طول ۱۳۱۷۰۶۹ مایل (۲۱۱۹۶۱۱۸۲۴ کیلومتر). ساخت این دیوار در سال ۵۰۰ قبل از میلاد آغاز شد و اولین بار در سال ۲۲۰ قبل از میلاد تحت نظاارت فرمانده چین شی هوان برای حفاظت از مرزهای شمالی چین و دفع متجاوزان خارجی این دیوارها را به هم متصل شدند. این دیوار تا حدی پیش رفت که ۱۵ استان را به هم متصل کرد و بارها طی حضور خاندان‌های دیگر مستحکم شد و توسعه یافت.

عکس های لیسا کریستین

مردی با الاغ و گاری پر از کاهوی خود در یکی از جاده‌های پر رفت و آمد کاشغر، چین در حال ژست گرفتن برای عکاسی است.

عکس های لیسا کریستین

کوچ‌نشینان همراه با شترهای خود از میان شن‌های صحرای بزرگ آفریقا در حال سفر هستند. جامه های آبی آن‌ها در زمینه نارنجی شن‌ها خودنمایی می‌کند.

عکس های لیسا کریستین

یک دباغی در فاس، که در‌آن چرم‌ها را برای درست کردن کیف‌دستی، کفش و دیگر وسایل رنگ می‌کنند. بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دباغی فاس دباغی کوارا (chouara) است که تقریبا قدمتی هزار ساله دارد.

عکس های لیسا کریستین

یک کارگر از زمینی در ویتنام لاله مردابی یا لوتوس می‌چیند. لاله مردابی، گل ملی ویتنام محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع dailymail

دیدگاه