۱۰ نکته طلایی برای مسافرانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند

زهره ملکی
زهره ملکی سه شنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
۱۰ نکته طلایی برای مسافرانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند

دور بودن از خانه نباید باعث شود که شما ورزش و عادات غذایی سالم خود را کنار بگذارید. شریل روسنر مدیر سایت stayful توصیه‌هایی برای مسافران دارد که چگونه در طی سفر از آلودگی‌های میکروبی در امان باشند. در ادامه چندین توصیه‌ی مفید را با هم مرور می‌کنیم. این توصیه‌ها به ما کمک می‌کند تا سفری لذت بخش و توأم با سلامتی داشته باشیم. با کجارو همراه باشید.

امروزه با افزایش تعداد مسافرانی که به تکنولوژی‌های نوین نیز علاقه‌مند هستند، بسیاری از بوتیک-هتل‌ها امکانات رفاهی خاصی را تدارک دیده‌اند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای تمام مسافران خود باشند؛ حتی مسافرانی که از مچ ‌بند‌های هوشمند فیت‌بیت (Fitbit) استفاده می‌کنند و به تندرستی و تناسب اندام خود اهمیت بسیاری می‌دهند. برخی از این بوتیک-هتل‌ها، رستوران‌های کوچکی دارند که منوی‌ غذاهای آن‌ها سرشار از میوه و سبزیجات تازه است. سالن‌های ورزشی با مربیان خصوصی و اجاره دادن دوچرخه از دیگر تسهیلاتی است که این هتل‌ها به مهمانان خود ارائه می‌کنند. به طور مثال در مسافرت‌ها، با خود بردن وسایل ورزشی شخصی اغلب جای زیادی را در چمدان می‌گیرد، بنابراین بیشتر بوتیک هتل‌ها تمهیداتی را اندیشیده‌اند تا بتوانند هر آنچه را که مسافران برای ورزش کردن به آن‌ها نیاز دارند، در اختیارشان بگذارند. بدین ترتیب مسافران با اجاره کردن این وسایل ورزشی در طی اقامت در هتل می‌توانند به برنامه‌های همیشگی خود برای حفظ سلامتی‌شان همچنان ادامه بدهند.

به دنبال امکانات ورزشی و تناسب اندام باشید

در برخی از هتل‌ها، سالن‌های ورزشی وجود دارد که مسافران می‌توانند به طور رایگان از آن‌ها استفاده کنند یا در کلاس‌های رایگان یوگا شرکت کنند. در صورتی که مسافران فراموش کرده باشند لوازم ورزشی مورد نیاز خود را همراه بیاورند، هتل این وسایل ورزشی را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. برخی از بوتیک هتل‌های شهر چارلستون در کارولینای جنوبی بخشی را راه‌اندازی کرده‌اند که Restoration نامیده می‌شود؛ مسافران می‌توانند از این قسمت دوچرخه‌هایی را به عاریت بگیرند و با استفاده از دوچرخه در مرکز شهر گشت و گذاری داشته باشند.

نقشه مسیرهای پیاده‌روی منطقه را از هتل درخواست کنید

برخی از هتل‌ها، نقشه‌های آماده‌ای دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین مسیرهای پیاده‌روی منطقه را شناسایی کنید. البته بسیاری از دربان‌های هتل‌ها درباره‌ی مسیرهای مناسب برای دوندگی و پیاده‌روی اطلاعات مفیدی دارند و معمولا مسیرهایی را به مهمانان هتل معرفی می‌کنند که از چشم‌انداز و مناظر طبیعی زیبایی نیز برخوردار هستند.

در مورد رستوران‌های محلی تحقیق و بررسی کنید

توصیه سفر

در مورد سرو سالادهای سالم و بهداشتی و معجون‌های طبیعی در رستوران‌های محلی تحقیق کنید و همچنین ببینید که آیا در صورت ضرورت می‌‌توانید به طور آنلاین غذا و سالاد سفارش دهید و آیا می‌توانید در اتاق هتل غذای خود را تحویل بگیرید یا نه. هتل و چشمه‌ی آب گرم Dana در شیکاگو نزدیک به سوپرمارکت زنجیره‌ای Whole foods قرار دارد که تمام مواد غذایی موجود در این فروشگاه بدون مواد نگهدارنده و بدون طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند. این هتل به انواع سالن‌های ورزشی از جمله Puer Barre و سالن بیکرم یوگا (Bikram Yoga) مجهز است.

از تمییز بودن اتاقتان در هتل اطمینان حاصل نمایید

توصیه سفر

از پرسیدن این سوال که آیا ملافه‌های تخت تعویض شده‌اند یا نه، احساس خجالت نکنید و بخاطر درخواست بالش‌های هیپوآلرژیک احساس شرمندگی و خجالت‌زدگی نکنید. ببینید آیا لحاف‌های هتل از الیاف مصنوعی هستند یا از پر و پشم تهیه شده‌اند؛ زیرا لحاف‌هایی که از الیاف مصنوعی تهیه می‌شوند آسانتر شسته و تمیز می‌شوند، بنابراین احتمال اینکه شسته و تمیز شده باشند بیشتر خواهد بود. هتل چامبرلین (Chamberlain) در هر اتاق لحاف و ملافه‌های اضافی تمیز قرار داده است که مسافران شهر وست هالیوود در ایالت کالیفرنیا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 اتاقی را درخواست کنید که دارای دوش ایستاده باشد

تمیز کردن وان و جکوزی کار بسیار دشواری است که در بسیاری از هتل‌ها این کار به‌خوبی انجام نمی‌شود بنابراین‌ طی اقامت خود در هتل، اتاقی را درخواست کنید که به جای وان دارای دوش ایستاده باشد.

اتاقی را رزرو کنید که در آن استعمال دخانیات ممنوع است

توصیه سفر ۴

 اگر شما از جمله افرادی هستید که نسبت به دود سیگار آلرژی دارند، بهتر است اتاقی را درخواست کنید که استعمال دخانیات در آن ممنوع شده است. برای اینکه در طی اقامتتان در هتل به خاطر بوی سیگار اذیت نشوید یکی از اتاق‌هایی را رزرو کنید که اصطلاحا smoke-free نامیده می‌شوند.  

 در اتاق هتل جوراب به پا داشته باشید

برای این‌که از آلودگی‌های میکروبی کف اتاق در امان باشید در اتاق هتل نیز جوراب بپوشید و بدون جوراب در اتاقتان به این طرف و آن طرف نروید.

از دستمال های مرطوب آنتی باکتریال استفاده کنید

در هتل با استفاده از دستمال‌های مرطوب آنتی باکتریال تلفن، کنترل تلویزیون، کلید برق، شیرآب و ساعت زنگ دار اتاقتان را تمیز کنید. هتل امریکانو (Americano) در نیویورک سیتی دارای حوله‌هایی با برند Japanese Imbari و محصولات بهداشتی Aesop است. در این هتل، اتاق‌ها به سبک مینی‌مالیسم طراحی شده‌اند بنابراین نسبت به اتاق‌های معمولی، کمتر به تمیزکاری نیاز دارند و مسافران نیز کمتر به دستمال‌های آنتی باکتریال نیاز خواهند داشت.

 از لیوان های یکبار مصرف کاغذی یا پلاستیکی استفاده کنید

لیوان‌های شیشه‌ای درون اتاقتان ممکن است فقط توسط دستمال و اسپری‌های آنتی باکتریال تمیز شده باشند. بنابراین بهتر است به جای لیوان‌های شیشه‌ای از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی یا پلاستیکی استفاده کنید.

سعی کنید بهترین اتاق‌های هتل را رزرو کنید

در هر هتلی، اتاق‌های ویژه‌ای وجود دارد که بیشتر مهمانان ترجیح می‌دهند در آن اتاق‌ها اقامت داشته باشند. سعی کنید اتاقی را رزرو کنید که از سر و صدای محیط بیرون به دور است و آرامش بیشتری دارد. اتاق‌های ویژه‌ی هتل که از تسهیلات خاصی برخوردار هستند گزینه‌ی مناسبی هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه