افزایش سرعت قطارها در استان خوزستان

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
افزایش سرعت قطارها در استان خوزستان

با بهینه‌سازی سامانه حمل و نقل ریلی در استان خوزستان، سرعت قطارهای مسافربری از ۹۰ و ۱۲۰ به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

روابط عمومی اداره کل راه‌آهن ناحیه جنوب، عبدالکریم درویش‌زاده کاهش تلاقی‌ها و افزایش سرعت قطارها را نشانه تحول در سامانه حمل‌ونقل ریلی دانست و افزود:

افزایش سرعت قطارهای مسافری از شاخص‌های مهم در جابه‌جایی مسافر و ارزیابی عملکرد راه‌آهن است که با اقدامات صورت گرفته سرعت قطارهای مسافربری از ۹۰ و ۱۲۰ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

درویش‌زاده همچنین در ادامه بیان کرد که پروژه احداث خط دوم راه‌آهن اهواز- بندر امام با اعتبار یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به طول ۱۱۰ کیلومتر از ایستگاه کارون شروع و به ایستگاه بندر امام (ره) خاتمه می‌یابد، که ۸۱ کیلومتر از مسیر حدفاصل ایستگاه میاندشت تا سربندر آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه جنوب افزایش حمل‌ونقل بار و مسافر، افزایش چشمگیر سرعت قطارها، ارتقای ایمنی و جلوگیری از اتلاف زمان سیر قطارهای مسافری و باری با توجه به دوخطه شدن محور اهواز-بندر امام را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

درویش زاده با بیان اینکه اکنون میزان سرمایه‌گذاری راه‌آهن در خوزستان بیش از استان‌های دیگر است گفت که راه‌آهن جنوب به دلیل طرح‌های گسترده در دست احداث به یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های خطوط ریلی کشور تبدیل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه