صنعت گردشگری ترکیه حتی قبل از کودتا سیر نزولی داشته است

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
صنعت گردشگری ترکیه حتی قبل از کودتا سیر نزولی داشته است

چندی پیش کودتایی ناموفق در ترکیه شکل گرفت که تا امروز می‌توان آثار کودتا را در این کشور مشاهده کرد. اما یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تاثیر این کودتا و نا آرامی‌های قبلی ترکیه قرار داشته، صنعت گردشگری این کشور است. اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، صنعت گردشگری ترکیه حتی پیش از کودتای این کشور نیز سیر نزولی داشته است.

بی‌تردید، صنعت گردشگری و توریست یکی از مهمترین درآمدهای ترکیه است. اما براساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، تعداد گردشگران خارجی ترکیه در ماه ژوئن نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

براساس گزارشی که از سوی وزارت گردشگری ترکیه منتشر شده است، این مقدار با ۴۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی به ۲.۴ میلیون نفر رسیده که در سال گذشته این تعداد برابر با ۴.۱ میلیون گردشگر بوده است.

در مجموع، بیش از ۱۰ میلیون گردشگر خارجی در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی به ترکیه سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

به گفته‌ی نشریه‌ی معتبر فایننشیال تایمز آمار ارائه شده در ماه ژوئن، یکی از بدترین ماه‌ها را در صنعت گردشگری ترکیه نشان می‌دهد. این شرایط نابسامان وضعیت هتل‌ها و دیگر مراکز اسکان را بیش از پیش بدتر خواهد کرد. البته کودتای نظامی ترکیه در ماه جولای و تصمیمات دولتی پس از آن نیز در روند نزولی صنعت گردشگری ترکیه تاثیر بسزایی داشته است.

دولت فعلی ترکیه تا امروز بیش از ۱۵ هزار نفر شامل ۱۰ هزار سرباز را در پی کودتای نظامی این کشور بازداشت کرده است. بیش از ۴۷ هزار کارمند دولتی شامل ۴۳ هزار کارمند بخش آموزش نیز در پی مجازات‌های دولت ترکیه از کار خود اخراج شده‌اند.

در جدول زیر می‌توانید آمار مربوط به گردشگران خارجی وارد شده به ترکیه را به تفکیک سال و ماه مشاهده کنید.

صنعت گردشگری ترکیه بهترین وضعیت را در سال ۲۰۱۴ داشته است که بیش از ۴۱ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده‌اند. اما بعد از آن، حملات تروریستی و منازعات سیاسی داخلی این کشور باعث شده تا مقاصد گردشگری ترکیه جذابیت خود را از دست بدهند.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه