شکستن رکورد مسافرت‌های بین المللی شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵

هانیه احمدی
هانیه احمدی جمعه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۱
شکستن رکورد مسافرت‌های بین المللی شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵

طبق گفته‌ی دفتر ملی توریسم و مسافرت، شمار شهروندان آمریکایی که در سال ۲۰۱۵ به خارج از کشور سفر کردند به رکورد جدیدی رسیده است. با کجارو همراه باشید تا جزییات این آمار را باهم بررسی کنیم.

به طور کلی، تعداد مسافران آمریکایی ۷.۷ درصد افزایش داشته و به نزدیک ۷۳.۵ میلیون نفر رسیده است. تمامی مناطق به جز آفریقا سهمشان از مسافران آمریکایی افزایش یافته و شاهد یک جهش ۲.۱ درصدی بوده‌اند. اما در این میان منطقه‌ای که بیشترین بازدید را توسط مسافران آمریکایی داشته است، خاورمیانه است که نسبت به سال گذشته شاهد یک رشد ۱۴.۹ درصدی بوده است.

اما جای هیج تعجبی نیست با توجه به اینکه بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی در قاره‌ی خود می‌مانند و به سفر نمی‌روند، شهروندان آمریکایی هنوز هم اقامت در آمریکای شمالی را به سفر خارجی ترجیح می‌دهند. بعلاوه آنچه که از شواهد امر پیداست شهروندان آمریکایی رفتن به جنوب را به بازدید از مناطق شمالی نزدیک خودشان ترجیح می‌دهند، که مکزیک در حدود دوبرابر بیشتر از کانادا توریست‌های آمریکایی را به خود جذب کرده است.

گذشته از اینکه این رشد ۲۳ درصدی  مثبت است، اما مسافرت آمریکایی‌ها به خارج هنوز هم جای رشد وجود دارد. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که دو سوم از آمریکایی‌ها هیچ برنامه‌ای برای استفاده از پاسپورت خود در سال ۲۰۱۶ ندارند، اگرچه ممکن است این تعداد در پایان کاهش داشته باشد.

با توجه به این حقیقت که در حدود ۴۰ درصد از آنها عنوان کرده‌اند که در سال ۲۰۱۵ هیچ تعطیلاتی نداشته‌اند، نزدیک به ۱۷ درصد هم کمتر از پنج روز به تعطیلات رفته‌اند، ایالات متحده نام مستعار «کشور بدون تفریح» را به خود اختصاص داده است. این اعداد و ارقام منجر به تشکیل کمپینی شده که سعی کند و انگیزه‌ی داشتن تعطیلات و پایان دادن به دوری از تعطیلات را در آمریکایی‌های بیشتری ایجاد کند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه